فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران:

«پهپادهای کرار مجهز به موشک» توانمندی جدید پدافند هوایی ارتش است

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: پهپادهای کرار مجهز به موشک بخشی از توان پدافند هوایی ارتش است بنابراین دشمنان باید در راهبردها و راه کنش‌های نبردهای هوا به هوای خود به ویژه در بُعد هواپیماهای بدون سرنشین تجدید نظر قطعی کنند.

«پهپادهای کرار مجهز به موشک» توانمندی جدید پدافند هوایی ارتش است

ده ها فروند پهپاد کرار مسلح به موشک مجید (پهپاد مسلح موشک هوا به هوا) برای دفاع هوایی به توان رزم مناطق پدافندی در همه نوار مرزی کشور با حضور امیر سرلشکر عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش و امیر سرتیپ صباحی فرد فرمانده نیروی پدافند هوایی و جمعی از مقامات لشکری در میدان صبح گاه دانشگاه خاتم الانبیاء الحاق شد.

امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی در مراسم الحاق پهپادهای کرار گفت: بعد از مدت‌ها کار و تلاش و طراحی و برنامه‌ریزی امروز شاهد یک مرحله دیگری از ارتقاء توان نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی هستیم .

وی با بیان این که حیات یک ملت وابسته به تقویت مولفه های قدرت است گفت: دشمنان با اقتدار ایران مخالف هستند. اگر ذره ای از اقتدار ما کاسته شود، دشمن بر سرنوشت ما مسلط می شود. تجربه ثابت کرده که اقتدار ما موجب ناامیدی دشمن می شود.

فرمانده کل ارتش با بیان این که قوی شدن مولفه های مختلفی دارد، افزود: اما آنچه به ما نظامیان مربوط می شود، قوی تر شدن از لحاظ نظامی و آماده شدن برای مقابله با تهدیدات، حفظ و ارتقای آمادگی، بهره گیری از علم و فناوری و اقدام انقلابی برای در هم شکستن موانع است. ما برابر تدبیر و فرمان رهبر انقلاب، آماده مقابله با ترفندها و تهدیدات سخت و نرم دشمن را داریم.

سرلشکر موسوی درباره پهپادهای کرار مجهز به موشک گفت: ما از مدت‌ها قبل این نیاز را احساس می‌کردیم که باید پرنده‌ای داشته باشیم که همه قطعات آن در داخل توسط دانشمندان خودمان ساخته شود و با قیمتی بسیار ارزان تر بتواند ماموریت ها را انجام دهد بنابراین این کار به سرانجام رسید و اولین بار در رزمایشی که حدود دو ماه پیش انجام شد آزمایش موفق عملیاتی خود را پشت سر گذاشت و این پهپادها توانستند در رزمایش پهپادی ارتش اهداف هوایی خود را با موفقیت منهدم کنند.

وی افزود: حدود یک ماه پیش بخشی از این پرنده‌های تازه ساخته شده و مسلح شده به نیروی پدافند هوایی ملحق شدند و امروز مرحله دوم الحاق پهپادهای کرار مسلح به موشک هوا به هوای مجید که نمونه‌های آن در دانشگاه پدافند در این مراسم به مناطق مختلف نیروی پدافند هوایی ملحق شدند که توان قابل ملاحظه‌ای را به نیروی پدافند هوایی اضافه خواهند کرد.

فرمانده کل ارتش ادامه داد: بنابراین آنچه امروز در این میدان ارائه شده گوشه ای از توان نیروی پدافند ارتش برای تقویت توان رزمی است. امروز ارتش با دانشمندان خود و همکاری وزارت صنعت و هسته های دانش بنیان نیازهای خود را تامین می‌کند چرا که تقویت دفاع در سراسر مرزهای زمینی، دریایی و هوایی اصل جدایی ناپذیر از ارتش است.

سرلشکر موسوی تاکید کرد: دشمنان باید در راهبردها و راه کنش‌های نبردهای هوا به هوای خود به ویژه در بعد هواپیماهای بدون سرنشین تجدید نظر قطعی کنند و پدافند هوایی امروز در این عرصه دست بالا را در نبردهای هوایی دارد.

وی در ادامه درباره مساله غزه گفت: این روزها غزه مرکز توجه جهان است. غزه عرصه تقابل منفورترین جرثومه باطل در مقابل مظلوم ترین قیام کنندگان به حق است درود می فرستیم به غزه نماد مقاومت و مظلومیت مقتدر و مصداق بارز پیروزی خون بر شمشیر.

فرمانده کل ارتش افزود: طوفان الاقصی واکنش قهرمانانه نهضت های آزادی بخش فلسطین به ظلم بی حد و مرز رژیم صهیونیستی و ارباب جنایتکار او آمریکاست که همانند شمشیری آبدیده این عملیات از میان درآمد و قلب قساوت را هدف گرفت.

سرلشکر موسوی ادامه داد: در این شصت روز همه شیاطین جمع شده و میلیاردها دلار هزینه کرده و هزاران کودک و زن و مردان غیرنظامی را به خاک و خون کشیده و صدها خانه، بیمارستان، مدرسه و اماکن غیرنظامی را تخریب کردند تا به تصور خود بازدارندگی فروریخته خود را جبران کرده و حماس را از بین ببرند.

وی تاکید کرد: اوج درماندگی آنها این است که تصور می‌کنند با تخریب مدارس و بیمارستان ها و کشتن انسان های بی دفاع می توانند مقاومت را تضعیف کنند در حالیکه مقاومت اندیشه و نور خداست و این نور خاموش شدنی نیست.

فرمانده کل ارتش گفت: رژیم صهیونیستی و ارباب او آمریکا اگر حرف حق فلسطین را نپذیرند یک روز باید تسلیم شوند و آن روز دور نیست و این سنت لایتغیر خداوند است.

منبع: ایرنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • ناشناس
    0

    تاکی می‌شینی و کرار کرار می‌کنی جهت اطلاع. تاریخ مصرفش نگذره.....

  • ناشناس
    0

    فعلا اقتدار اقتصادی و حمایت نردمی فرو ریخته است؟!!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها