فرمانده منطقه پدافند هوایی جنوب غرب کشور:

پدافند هوایی اولین پشتوانه تامین امنیت در هر کشوری است

فرمانده منطقه پدافند هوایی جنوب غرب کشور گفت: پدافند هوایی اولین پشتوانه تامین امنیت در هر کشوری محسوب می‌شود، زیرا در هر جنگی که بر اساس نبرد هوا زمینی طراحی شده باشد، پدافند هوایی اولین سنگر دفاع است.

پدافند هوایی اولین پشتوانه تامین امنیت در هر کشوری است

سرهنگ علی ملک در آستانه دهم شهریور ماه روز پدافند هوایی و در مراسم عطر افشانی مزار شهدای گمنام در منطقه پدافند هوایی جنوب غرب گفت: نیروی پدافند هوایی به عنوان یک نیروی مستقل برگرفته از دکترین دفاعی جمهوری اسلامی ایران که مبتنی بر اصل دفاع است و نه تهاجم و بر اساس تجارب جنگ های سالیان اخیر و پیشبینی های برای جنگ های آینده، تشکیل شده است.

وی ادامه داد: پدافند هوایی اولین پشتوانه تامین امنیت در هر کشوری محسوب می‌شود، زیرا در هر جنگی که بر اساس نبرد هوا زمینی طراحی شده باشد، پدافند هوایی اولین سنگر دفاع است. بر این اساس پدافند هوایی در هر کشوری در اولویت اول نیروی های نظامی در حوزه دفاع بر شمرده می شود.

وی تصریح کرد: در مقابله با تهدیدات هوایی که منشاء جنگ های اخیر نیز بوده پدافند هوایی به عنوان نیروی مستقل با فرمان تاریخی فرماندهی کل قوا (مدظله العالی) در دهم شهریور ماه سال ۱۳۸۷ تشکیل شد.

سرهنگ ملک در پایان عنوان کرد: پدافند هوایی مدال پرافتخار فرمایش مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) را به گردن دارد که پدافند هوایی را خط مقدم دفاع از حیثیت و آبروی کشور است و این اهمیت نیروی پدافند هوایی در دفاع از آسمان کشور و تولید امنیت ملی را نشان می دهد.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها