سخنگوی ناجا در گفتگو با خبرفوری:

هیچ خطری از سمت طالبان ایران را تهدید نمی کند

سخنگوی ناجا از سرنوشت نیروهای مرزبانی افغانستان که به ایران پناه آوردند، توضیحاتی را ارائه داد.

هیچ خطری از سمت طالبان ایران را تهدید نمی کند

سردار مهدی حاجیان در گفت‌وگو با خبر فوری اظهار داشت: طی ناآرامی‌های اخیر افغانستان، نیروی انتظامی به عنوان مرزبانان کشور با همراهی نیروهای حاضر در مرزها، امنیت کشور را برقرار کرده است.

وی بیان کرد: هیچ‌گونه نا امنی در حوزه سرزمینی جمهوری اسلامی ایران وجود ندارد و باتوجه به پیشروی طالبان در افغانستان گمرک های اسلام قلعه و ابونصر فراهی به دست نیروهای طالبان افتاده بود و تعدادی از نیروهای مرزبانی کشور افغانستان درخواست ورود به خاک کشور برای حفاظت از جان خود داشتند و مرزبانان کشور با رعایت قوانین بین المللی و موازین اسلامی به آنها امان دادند و چند روز میزبان آن‌ها بودند.

حاجیان یادآور شد: بر اساس درخواست رسمی دولت مرکزی افغانستان این افراد با پرواز هوایی به کشورشان عودت داده شدند.

مشروح گفتگو را در ویدئو زیر بشنوید.

منبع: خبر فوری

68

حجم ویدیو: 3.89M | مدت زمان ویدیو: 00:03:16 | دانلود ویدیو
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 26
  • دار
    0

    ماشا لابرحاجیان ممنوم

  • کیان
    0

    از قدیمی ها می‌گفتند آدم های که ایکو داشتن به درد هیچ کاری نمی‌خوردن میرفتن تو نظام چون فقط میخواست به ارشدتر از خودت بگی بله قربان و به زیر دستی زور پس خیلی نمیشه ازشون توقع عقل سلیم داشت این فکر کرده فقط امنیت یعنی مرز نه امنیت یعنی آسایش مردم کشور خودت با این کثافت کاریها و خرافه بازی های طالبان نجس تا چند وقت دیگه چند میلیون از مردم شعیه افغانستان از هر طریقی هجوم میارن به داخل ایران و یک مشت قاچاق بر نفهم و پول دوست و بدون شناسنامه دار شدن این دوستان که دولت محترم بتونه از سازمان هایی حقوق بشری پولی بگیرن و نوش جان کنند به گوشه کناری میبرن و این موجودات هم تا بخوان با فرهنگ ایران آشنا بشن و چون در دین مبارکشون جلوگیری حرام است شروع به زاد و ولد میکنن هر سال یکی و هزار مشکل درست میشه فقط در کارهای ساختمانی بیش از نیمی ار کارفرما ها برای کار از کارگر یا اوستاد افغانی استفاده می‌کنند هم خیلی ارزون تر هستن و قرارداد کاری و بیمه هم نیازی ندارن و گناه تمام این ظلم های که به این مردم آواره و مردم ایران میشه گردن نظام هست که گروه طالبان رو دعوت کردن ایران و با باج و خراج سنگین و فقط برای اینکه به نیروهای آمریکای فشار بیاورن و آنها از منطقه بیرون کنند خدا هم گذاشت تو کلاسشون یک وحشت متحجر را به جان خودشون انداخت

    نظرات شما -
    • ح
      0

      پس آمریکایی ها به این خاطر در قطر با طالبان مذاکره می کردند آقای سیاست بلد

  • دیوانه
    0

    خوشحالم که نیروی انتظامی این حرفها را زده خیالم راحت شده . تا حالا فکر میکردم طالبان تو ایران شعبه زده بعضی هاشون هم توی قم و تهران نشستند. فقط نمیدونم چرا احساس میکنم هنوز در کنارم هستند و دارن بهم دستور میدن ریشت چرا کوتاهه؟؟

    نظرات شما -
    • :(
      0

      نگرانی شما اصلا بی دلیل نیست.اخه از اینا هر چی بگی برمیاد همون طور که از داعش و صدام یه زمانی بر اومده بعید نیست از اینا هم بربیاد.

  • ناشناس
    0

    اقای سردار مهدی حاجیان درود به تمامی ارتش سپاه ناجا نیروی انتظامی شماها فرزندان غیور ایران هستید طالبان اندیشه شان خشونت هستش نباید در مرز ایران باشند چون به مردم خودشان رفتارشان بسیار گرفتاری به وجود آوردند به طالبان اطتمیان نداریم با سپاس

  • مهدی
    0

    مگر قرار است تهدیدها همیشه اشکار باشد و خودشان را به شما معرفی کنند ! حضور طالبان در کنار مرزها و حتی طرح پاک نمودن چهره کریه این داعشی ها در رسانه های ایران و دعوت های رسمی اینها به ایران بالقوه تهدید بود و کمر ایران را خواهد شکست ! در بین مردم ایران همه جویای جانبداری از این گروه تکفیری هستیم ! وضع بدبختی زنان و کودکان و مردم افغانستان را که می شنویم و می بینیم فاصله ها بیشتر می شود ! بترسید از این حمایت اشفته از این قوم برزخی ! خدا لعنت کند این گروه طالبان و حامی های انها را که ریشه اسلام را با حهالت در حال خشکاندن هستند ! ننگ است که یک تعداد جانی در مرز ایران و افغانستان بدون ترس حضور دارند . اینها کارنامه غلط سیاست خارجی کشور ایران است و یقینا این ویروس به داخل کشور رواج خواهد یافت .

    نظرات شما -
    • احمدی
      0

      سلام من افغانی استم دمت گرم طالب دشمن شیعه است هالابگید کی گفتم

  • علی
    0

    قطعا تهدیدی نیست، ما خودمون داریم اش

  • مصطفی
    0

    ایران حدود 30 سال طرف اسلامگرایان بود و بعد از کشته شدن احمد شاه مسعود تمام رشته های ایران پنبه شد ، دولتی اومد سرکار که کاملا مخالف ایران بود ، در واقع دولت افغان نمک خورد و نمکدان شکست ، منفعت که نه سراسر به ضرر ایران کار کرد ، حمایت از طالبان هم تنها دلیلش سرنگونی حکومت افغانه چون توی این معادله ما متضرر بودیم ، 20 سال پیش با کمک امریکایی ها طالبان را سرکوب کردیم ولی حالا متوجه شدیم حکومت اسلامگرا یک حکومت دستنشانده امریکایی هست ، تحمل این رفتار حکومت افغان برای ایران قابل تحمل نبود ، به همین دلیل تغییر موضع داده و رفته از طالبان حمایت میکنه ، مادامی که حکومت افغان دست امریکایی هاست به ایران نفعی نمیرسه ، طالبان به قدرت برسه ناچاره از ایران و هند و روسیه و پاکستان کمک بخواد. پس سرنگونی حکومت اسلامگرایان و تشکیل حکومت طالبان از لحاظ اقتصادی خیلی به نفع ایران میشه ، درسته طالبان تند رو و طرفدار ریش و ضد انسانیت و ضد زنان هستند ، این افکار به ما ربطی نداره ، افغانی ها باید تلاش کنن تا کشورشون رو بسازن و از این افکار پلید رها بشن ، دقیقا مثل انقلاب خودمون که خلخالی و گروه خشن اسلامگرا داشتیم کم کم اونا مردن و تعدادی ازشون باقی مونده اگه بمیرن کشورمون درست میشه

  • مورچه
    0

    فکرمیکنی طالبان همان داعش است کمتراز۶ماه دیگه خطررااحساس میکنی ب هیچکدام ازگروه های مزدور وتروریستی اعتمادی نیست پیش گیری بهترازدرمان است

  • میرزا
    0

    ای ناقلا ای ناقووووولا از کجا اینقدر مطمئنی که طالبان کاری با شما نداره؟؟ نکنه پشت پرده دستتون تو یه کاسه اس؟

  • علی
    0

    ا حکومت ما هم به نوعی طالبانی هست .

  • 360 درجه اختلاف
    0

    معلومه که رفیق هستید

  • پدر
    0

    خدا كنه اين حرفي كه ميزنيد كه طالبان هيچ خطري براي كشور نداره مثل خطر داعش و خطر ورود كرونا به كشور نباشه ....... چند ماه ديگه شروع نكنيدبگيد اگر ما نباشيم طالبان ميريزه تو كشور ؟؟؟؟؟ مثل كرونا نگيد هيچ بيمار كرونايي در كشور نيست مرز ها كنترل ميشه بعد ديديم برادران چيني تو قم دارن موج مكزيكي ميزنند ....

  • مرزبان
    0

    نحوه حرف زدنش بیشتر شبیه مامور مبارزه با گران فروشیه تا یک نظامی ! کاش کسانی به اینها حرف زدن یاد میداد، بیان با صدای محکم و استوار و به جای استفاده از کلماتی چون از طالبان خطری ما رو تهدید نمیکنه باید بگه مرزهای ما کاملا ارام هست و هیچ دشمنی در حد و اندازه های ترقه بازی در اطراف مرزهای ما نیست زیرا ما قویترین نیروهای هوایی و دریایی منطقه را دارا هستیم !

  • مددی
    0

    قیمت نخودچی هم مثل بادام و پسته گران شده است.

  • هموطن.
    0

    طالبان شاید بنا به مصلحت، امروز خود را برای کشورهای همسایه افغانستان تهدید جلوه ندهد ولی با توجه به ماهیت افراطی گرایانه و خشونت طلب این گروه، هیچ تضمینی برای اینکه فردا تغییر روش ندهد و به دشمن ما تبدیل نشود، نیست. طالبان با کمی اختلاف، همان داعش است. اقدامات طالبان در اولویت دادن به تصرف مرزهای مشترک افغانستان با سایر کشورها از جمله ایران با حدود 900 کیلومتر مرز مشترک، تامل برانگیز و نگران کننده است؛ بایستی بسیار مراقب بود، طالبان غیر قابل اعتماد و خطری بالقوه و همیشگی است.

  • سینا
    0

    اگر هم طالب ها به ایران بیایند با مردم زیاد کاری ندارند ولی در غارت مملکت با مسئولین ولایت ایران شریک نمی شوند و همه را خودشان میخواهند ، بنابراین اخوند ها ی عمامه بسر وکت وشلوار ی بفکر یک جایی برای فرار باشند.

  • علی
    0

    چاقو بعضی جاها رو نمی بره

    نظرات شما -
    • 000
      0

      بله چاقو دسته خودش رو نمی بره

  • امید
    0

    کاش ایران در مقابل بحران سوریه هم همینطور رفتار میکرد ودخالت نمیکرد.

  • رضا95
    0

    تا اونجایی که اطلاع دارم برادران افغانی چه قانونی وچه غیرقانونی راحت وارد کشور می شوند وحتی کارمیکنند بخصوص استان اصففهان وقم و خراسان .حالاچطورمادرامنیت هستیم حتما با سلاح بسیارقوی توافق.

  • منتقد
    0

    دیگه آب از سر مردم گذشته ...یعنی طالبان خطرناکتر از تندروها و سران و مسئولین ایران که زندگی مردم را به خاک سیاه و با عدم تزریق واکسن جنایت کردند هستند ؟؟؟؟

  • شهروند
    0

    یادمان باشد : آمریکا را ایران یا طالبان بیرون نکردند یعنی قدرت چنین کاری ندارند . آمریکا از سالها قبل در فکر رفتن از افغانستان بود و اکنون اجرا کرد . طالبان با آمریکا توافق کرده . طالبان گوش به فرمان آمریکااست . نیروهای آمریکایی خارج شدند طالبان نقش جایگزین آنها را بازی می کند . دقت کنید در روزهای گذشته چندین نیروی امنیتی افغان را کشتند اما حتی یک تیر به سمت نیروهای آمریکایی شلیک نکردند . فرودگاه افغانستان دست نیروهای آمریکایی است . طی چندین هفته مذاکره با طالبان آمریکا طالبان را بعنوان حافظ منافع خود در افغانستان گمارده . در ظاهر میگن مرگ بر آمریکا در عمل برای آمریکا کار میکنند . مثل همونهایی که میگن مرگ بر آمریکا اما بچه هایشان در آمریکا ساکنه .

  • ،،،،،،،،*****،،،،،
    0

    شرایط با ما کاری کرده که طالبان هم برای ما چیزی نیست کسی نیست،،،طالبان بیاد اینجا میره استعفار میکنه ،،،اونا با خراب کردن شهر وخونه زندگی مردم ،ملت افغانستان رو اذیت کردن ،،ما شب میخوابم صبح بدون هیچ جنگ ودرگیری قیمتها میشه ۱۰۰برابر،،،زندگی مسالمت آمیزبا دشمن داخلی کنار هم،،تازه یه چیزی هم میشه میندازن قشنگ تقصیر مردم که شما زیاد خرید میکنید،،،

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها