رزمایش بزرگ مردم یاری و امدادرسانی محمد رسول الله(ص) ارتش

انجام بیش از 100 عمل جراحی در مناطق محروم شرق کشور

فرمانده بهداشت، درمان و امداد ارتش گفت:در دو روز ارتش بیش از ۱۹ هزار ویزیت و ۴۸ عمل جراحی توسط تیم های پزشکی ارتش انجام پذیرفت.

انجام بیش از 100 عمل جراحی در مناطق محروم شرق کشور

به گزارش خبر فوری به نقل از روابط عمومی ارتش ، امیر سرتیپ دوم پزشک «جلیل رجبی» فرمانده بهداشت، امداد، درمان و آموزش پزشکی آجا در حاشیه رزمایش 5 روزه مردم‌یاری در جمع خبرنگاران با اشاره به خدمات ارائه شده در مناطق محروم استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: در چندروز گذشته، در مناطق پنج‌گانه که نیروهای ما استقرار یافته‌اند، تاکنون بیش از 15 هزار نفر از هموطنانمان ویزیت شده‌اند.
وی افزود: این معاینات و مراحل درمانی در حوزه‌های مختلف چشم پزشکی، قلب و عروق، ارتوپدی، گوارشی، داخلی، مغز و اعصاب و... انجام شده است.
امیر رجبی با اشاره به استقرار اتاق عمل‌های سیار گفت: تاکنون بیش از صد عمل جراحی که شامل عمل جراحی چشم پزشکی، ارتوپدی، دندانپزشکی، مغز و اعصاب و... می‌باشد، در مناطق مختلف ده رئیس، ایرانشهر، کنارک، چابهار و... انجام شده است.
وی گفت: یکی از اقدامات ما اعزام کاروان‌های بهداشتی به مناطق مختلف جهت ارائه خدمات پزشکی و آموزش‌های بهداشتی بوده است که در این رابطه پس از ارائه آموزش‌های لازم بسته‌های فرهنگی مکمل آموزش‌های ارائه شده در سطح دانش آموزان منطقه توزیع شده است.
فرمانده بهداشت و درمان ارتش ادامه داد: بسته‌های ارائه شده شامل مواد شوینده، ضدعفونی کننده، لوازم التحریر، مسواک، کتاب و سایر اقلام بهداشتی است.


وی با اشاره به ارائه خدمات پزشکی و آموزش‌های بهداشتی در استان خراسان جنوبی تصریح کرد: بیش 4 هزار نفر طی 2 روز گذشته در مناطق روستایی استان خراسان جنوبی توسط اداره بهداشت و درمان قرارگاه پدافند هوایی ویزیت شدند.
امیر رجبی با بیان این خبر که تاکنون بیش از 15 مورد عمل زایمان را در سامانه‌های بیمارستانی داشته‌ایم، افزود: در کنار این خدمات رادیولوژی، سونوگرافی و آندوسکوپی نیز در سطح مناطق محروم انجام می‌گیرد.
وی افزود: با توجه به سطح نیاز منطقه و تلاش مستمر تیم‌های درمانی مستقر، روزانه بیش از 7 هزار نفر ویزیت می‌شوند و پیش بینی ما این است که تا پایان این رزمایش تقریباً حدود 50 هزار نفر را ویزیت کرده باشیم.
فرمانده بهداشت و درمان ارتش در پایان گفت: ظرفیت پوشش جمعیت مناطق مورد نظر را به طور کامل داریم و می‌توانیم در این مدت پذیرای 200 هزار نفر از هموطنانمان باشیم.

گروه پزشکی پدافند هوایی در ادامه رزمایش مردم یاری بزرگ ارتش طرح غربالگری تنبلی چشم را در منطقه بیرجند انجام دادند. در طرح غربالگری تنبلی چشم پس از معاینه کودکان ۲ تا ۶ سال شهرستان سربیشه کودکانی که نیاز به استفاده از عینک و ارایه خدمات پیگیری داشتند شناسایی و جهت دریافت خدمات رایگان به اداره بهداشت ودرمان پدافند هوایی ارجاع شدند.

رئیس اداره بهداشت و درمان نیروی زمینی ارتش نیز از انجام نخستین عمل جراحی مغز در رزمایش بزرگ مردم یاری و امدادرسانی محمد رسول الله(ص) ارتش در جنوب شرق کشور خبر داد.

وی گفت: این عمل جراحی مغز بر روی یک بیمار 47 ساله کم تر برخوردار مبتلا به آبسه مغزی و عفونت پرده مغز به علت کشیدن دندان فک بالا صورت گرفت.

رزمایش بزرگ مردم یاری و امدادرسانی محمد رسول الله(ص) ارتش با پیام مهرورزی از روز دوشنبه 13 آذر ماه آغاز و تا روز جمعه 17 آذر در استان های سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی ادامه خواهد داشت.
هدف از برگزاری این رزمایش بزرگ مردمیاری و امدادرسانی ارتش ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به مردم محروم و کم تر برخوردار مناطق شرق و جنوب شرق کشور به مناسبت فرا رسیدن هفته وحدت است.
در این طرح مردمیاری و امداد رسانی پزشکان نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در منطقه ایرانشهر(بخش بمپور و روستاهای همجوار) و شهرستان خاش (بخش ده رئیس و روستاهای همجوار) که در مجموع 160 هزار تن هستند به بیماران و مراجعه کنندگان به سامانه بیمارستانی خدمات درمانی و بهداشتی ارائه می کنند.
همچنین با برنامه ریزی های انجام شده پزشکان نیروی هوایی ارتش نیز در شهرستان کنارک(منطقه کهیر) با پوشش جمعیتی 15 هزار نفر به ارائه خدمات متنوع بهداشتی و درمانی می پردازند.
در اجرا و برگزاری این رزمایش بزرگ مردم یاری و امدادرسانی پزشکان قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) ارتش نیز ویزیت رایگان مردم محروم و کم تر برخوردار را در استان خراسان جنوبی(بیرجند و منطقه سربیشه در سه بخش درح، مرکزی و مود) با پوشش جمعیتی 20 هزار نفر آغاز کردند.
پزشکان نیروی دریایی ارتش نیز در منطقه پسابندر و سواحل مکران با پوشش جمعیتی 25 هزار نفر در حال انجام ویزیت رایگان مردم محروم و کم تر برخوردار این مناطق هستند.
پزشکان عمومی، متخصصان طب اورژانس، مغز و اعصاب، قلب و عروق، زنان و زایمان، ارتوپدی، چشم، گوش و حلق و بینی، پوست، دندانپزشک، متخصص عفونی و جراحان عمومی و تخصصی در اجرا و برگزاری طرح مردم یاری و امدادرسانی محمد رسول الله(ص) ارتش در استان های سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی حضور خواهند دارند.
در این رزمایش بزرگ از سامانه ها و تجهیزات مختلفی از جمله اتاق های عمل سیار، سونوگرافی، رادیولوژی، آزمایشگاه، دندانپزشکی پورتابل و قابل حمل، اکو، امکانات مرتبط با بیماری های زنان و نظایر آن برای خدمات رسانی مطلوب تر به مراجعه کنندگان به گروه های پزشکی استفاده می شود.
در این رزمایش بزرگ و منسجم تمام تخصص های پزشکی و درمانی مورد نیاز مردم محروم و کم تر برخوردار دو استان سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی در بیمارستان های صحرایی ارائه می شود و علاوه بر این، تیم های سیار پزشکی نیز به مناطقی که مردم به آن دسترسی به بیمارستان ها را ندارند اعزام شده اند و آموزش های بهداشتی نیز به مدارس سطح منطقه ارائه داده می شود.

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • علی
    0

    خدا به ارتشیان ما عجر بده و دستشون هم درد نکنه، مردم ما از نیروهای مسلح کشور اعم از ارتش، نیروی انتظامی و سپاه و حتی بسیجیان راضی هستند و قدردان زحماتشان هستند، ولی از دولتمردان رضایت ندارند چون اونها برخلاف نیروهای مسلح فقط شعار میدن و عمل نمیکنند...

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها