خبر فوری بررسی می‌کند؛

هفت دلیل که نشان می‌دهد حمله آمریکا به ایران، برای یانکی‌ها فاجعه بار خواهد بود

ایران یکی از مجهزترین سیستمهای راداری دنیا را دارد و این عامل می‌تواند مانع فعالیتهای موشکی آمریکا در ایران شود. سقوط اخیر پهباد گران قیمت آمریکایی توسط سپاه پاسداران به خوبی این نکته را مشخص کرد.

هفت دلیل که نشان می‌دهد حمله آمریکا به ایران، برای یانکی‌ها فاجعه بار خواهد بود

به گزارش خبر فوری ، بسیاری از رسانه‌ها دوباره در حال کوبیدن بر طبل جنگ بین ایران و آمریکا هستند. این در حالی است که تنش در خلیج فارس و بین طرفین هر لحظه بیشتر و بیشتر می‎شود. در این گزارش، به دلایلی که جنگ نظامی آمریکا با ایران می‌تواند تبدیل به یک فاجعه برای آمریکا شود می‌پردازیم.

1. جنگ احتمالی آمریکا با ایران قطعا با مقابله متحدین ایالات متحده به خصوص اروپایی‌ها مواجه خواهد شد و ترامپ قادر نیست یک ائتلاف جهانی علیه جمهوری اسلامی ایران شکل دهد. اختلاف ترامپ با ناتو و اروپا باعث شده است که بر تعداد مخالفان جنگ با ایران افزوده شود. لذا ترامپ قادر نیست مانند بوش یک ائتلاف علیه یک کشور خاورمیانه ای ایجاد کند.

لوبلاگ، سایت آمریکایی تاکید دارد که اقدامات ایران می‌تواند تاثیرات بسیاری را در داخل تیم ترامپ به وجود آورد. هم اکنون بین ترامپ و جان بولتون بر سر ایران اختلاف پیش آمده است. بولتون مخالف ایران و متمایل به جنگ است در حالیکه ترامپ علاقه ای به جنگ با ایران ندارد( اینجا بخوانید ).

2. هدف ایالات متحده نه نجات مردم ایران است و نه دفاع از حقوق بشر، بلکه تسلط بر منابع نفتی خاورمیانه است. امپریالیسم آمریکا اکنون بیش از هر زمان دیگری به دنبال اهداف جهانی خود مبنی بر تسلط بر شریانهای آبی دنیا است. قطعا احزاب سوسیالیست و غیرلیبرال آمریکا با این رویکرد مخالفند و این احزاب اکنون قدرت بیشتری نسبت به زمانها گذشته به دست آورده اند. به همین دلیل، مخالفت این ها با جنگ و تیم ترامپ می‌تواند به مراتب موثرتر از گذشته باشد ( اینجا بخوانید ).

3. موشکهای بالستیک ایران بدون شک مهم‌ترین ترس آمریکا بوده و مانع فعالیت دریایی او در آبهای خلیج فارس می‌شود. مهم ترین نگرانی برای آمریکایی‌ها توانایی موشکی زمین به دریای ایران است، چرا که این موشکها می‌توانند برای ناوهای آمریکایی دردسر زیادی درست کنند. از نظر نشنال اینترست، یک نشریه آمریکایی سه عامل باریک بودن نسبی آبراهه‌های خلیج فارس و دریای عمان، سرعت نسبتا پایین ناوهای هواپیمابر و ایرناوهای آمریکایی و به خصوص مجهز بودن ایران به یک سیستم راداری فوق پیشرفته باعث می‌شود موشک‌های بالستیک ایران حتی از موشک‌های چین هم خطرناک‌تر باشند ( اینجا بخوانید ).

4. ایران یکی از مجهزترین سیستمهای راداری دنیا را دارد و این عامل می‌تواند مانع فعالیتهای موشکی آمریکا در ایران شود. سقوط اخیر پهباد گران قیمت آمریکایی توسط سپاه پاسداران به خوبی این نکته را مشخص کرد. ضمن اینکه، نشنال اینترست در گزارشی ادعا کرده است که ایران و چین در حال طرح ریزی برنامه‌ی ضد هوایی جدی هستند که می‌تواند موجب سقوط هواپیماهای رادارگریز آمریکایی شود ( اینجا بخوانید ).

5. یکی از مهم ترین ابزارهای دریایی ایران که معمولا به آن توجه نمی‌شود قایقهای تندرو سپاه پاسداران و ارتش است. از نظر رسانه های نظامی آمریکا، شاید مهمترین عامل بازدارنده نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران قایقهای موتوری باشند که رویشان موشک نصب می‌شود. از نظر نشنال اینترست اگرچه این اتفاق و سلاح می‌تواند کمی عجیب باشد اما بدون شک مهم ترین استراتژی نظامی ایران در خلیج فارس است. این سلاح کوچک اما سریع و خطرناک می‌تواند خلیج فارس را به باتلاق نیروی دریایی ایالات متحده تبدیل کند.

طبق تحلیل کارشناسان نظامی آمریکا سرعت این قایق ها در مقابل عظمت همراه با کندی ناوهای آمریکایی می‌تواند آسیب بسیاری به ایالات متحده آمریکا بزند. به خصوص اینکه احتمالا منطقه درگیری در منطقه آبی باریک خلیج فارس مانند تنگه هرمز است و سرعت، عامل اصلی پیروزی در این منطقه استراتژیک خواهد بود( اینجا بخوانید ).

6. مین‌های دریایی ایران هم یکی دیگر از ابزارهای قدرتمند ایران برای جلوگیری از آسیب دیدن توسط ایالات متحده است. طبق گزارشها، بخش اعظم نوزده ناو آمریکایی که از جنگ جهانی دوم به بعد غرق شده یا صدمه جدی دیده‌اند، قربانی مین‌های دریایی بوده اند.

نيروهاي نظامي ايران چند هزار‌ مین دريايي هوشمند در اختيار دارد که وزن هر کدام به 300 کيلو مي‌رسد. طبق گزارش مراکز نظامی آمریکا، مين‌هاي ايراني تهديدي جدي براي ناوهاي هواپيمابر آمريکايي در خليج فارس و بويژه تنگه هرمز هستند، به‌طوري که در صورت انفجار، هر کدام از اين مين‌ها مي‌توانند يک سوراخ بزرگ در بدنه ناو هواپيمابر آمريکايي ايجاد کنند که باعث غرق آن شود.

طبق گزارش سرویسهای نظامی - امنیتی آمریکا، مین‌های دریایی ایران، بیش از موشک‌هایش می‌توانند ناوهای آمریکایی راتهدید کنند( اینجا بخوانید ).

7. مساله دیگری که می‌تواند تهدیدی برای آمریکا به حساب بیاید، موقعیت سوق الجیشی ایران است. تنگه هرمز عملا در دسترس ایران است و بیش از 18 میلیون بشکه نفت به طور روزانه از این منطقه عبور می‌کند. ایران چند بار تهدید کرده است که این منطقه را می‌بندد اما تا کنون این کار را نکرده است و بعید هم است که در آینده چنین کند.

وبگاه تحلیلی آتلانتیک تاکید دارد که منطقه اصلی خطر آمریکا اسرائیل و عربستان است. ایران از طریق یمن می‌تواند باب المندب را ببندد و کشتی‌های اماراتی و عربستانی را دچار مشکل کند، از طرف دیگر، با کمک فلسطینی‌ها می‌تواند از دیوار آهنین صهیونیستها عبور کند( اینجا بخوانید ).

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 15
  • کنجکاو
    0

    سلام، اگه اینطور که شما می فرمایید پس چه نشستیم یا نشستید ؟ چرا کار را یکسره نمی کنید؟ و با یه حمله گازنبری کلک کل استکبار و نوچه هاشو برای همیشه بکنید بقول معروف مرگ یکبار شیون یکبار . من یادمه یه زمانی شعار این بود که راه قدس از کربلا می گذرد و با همین شعار قصد این بود که کار صدام را تمام و بعدش هم اسراییل و بقیه، اما در آخر دیده شد که همان شعار دهندگان و مشاورین جنگی چطور جام زهر را بخورد رهبر فقید دادن حالا چه تضمینی وجود داره که دوباره تاریخ تکرار بشه خوبه که تاریخ را با دقت بیشتری بخوانید که در تاریخ چندهزارساله این کشور چه افرادی و با چه تفکراتی و چه قدرتهای بزرگی آمدن و رفتن و یا دیگر کشورها و همین منطقه خاورمیانه، خلاصه از روی احساسات و شور و هیجان نظر و تصمیماتی القا نشود .

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      نظر شما از ترس است انگیزه مظلوم قویترین سلاح است که تا پای جان بایستد

  • سامان
    1

    دلایلتون خیلی آبکی هستند خیلی فکر بچگانه ایه که بگیم ایران قدرت اول راداری دنیاست داریم خودمونو گول میزنیم

  • محسن
    0

    اينكه اين همه ما خودمون داريم ميگيم امريكا بهمون حمله نميكنه نشون ميده ترس داريم وگرنه اين همه صحبت ازاينكه امريكا توان حمله به ايران نداره يكم غيرمنطقيه بعدشم غروركاذب باعث نابودي هركشوري ميشه ايران درمساعل نظامي بعله خيلي پيشرفت داشته ولي يادتون نره امريكا هفتادسال پيش موشك بالستيك ساخته يادمه زمان حمله امريكا به عراق مدام درنشريات غربي صحبت از ترسناك بودن ارتش صدام ميكردن ولي بعدش همه ديديم چيشد اينانقشه خودشونه تا با باددادن كشورهاي جهان سوم اوناروبه سمت جنگ بكشونن

  • تولید
    0

    شتر درخواست بیند پنبه ....... گاهی لب لب خورد ،،،،،،،

  • کورش لشکری زاده
    0

    البته خوبه ک ایران ازنظردفاعی خودشومجهزکرده ولی امریکاهم بی گدارب اب نمیزنه تا متحدانی مثل عربستان مثل جنگ باعراق ک تمام هزینه شو عربستان داد تامتحد نداشته باشه ک داره مثل عربستان اسرائیل وارد جنگ نمیشه این جنگ طولانی میشه ولی دنیا نمیتونه این جنگ رو تحمل کنه وبراتموم شدنش چون به ضررتمام دنیاست قیمت نفت به شدت گران میشه ایران باید باتمام دنیا وارد جنگ بشه به نظر شما این امکان پذیر هست؟

  • رضا
    1

    سرتونو مثل کبک کردید زیر برف و جز خودتون هیچکس دیگری را نمی بینید اینکه ما پیشرفت کردیم باعث افتخار است اما این دم از قدرت اول راداری دنیا رو میزنید کمی خنده داره خواهشأ خوب ب دور برتون نگا کنید بعد دم از قدرت بزنید.بنظرتون اگر ایران دارای منابع طبیعی نبود چ اتفاقی براش رخ میداد؟؟؟.حالا تصمیم باشماس لطفا مردم رو بخاطر افکار پلیدتون بدبختو آواره نکنید.شادو پیروز باشید.یاحق

  • کاربر ناشناس
    0

    آ قای محترم این را بدانید انگیزه ما قویترین سلاح است چون بیخود و بی جهت پرو پای ما میپچند و ظلم فاحش را روا میدارند و همین عامل موحب میشود تا آ خرین قطره از کیان خود و سرزمینمان دفاع کنیم اما آ مریکا متجاوز است نیروهایش با چه انگیزه ای از اون طرف دنیای میخوان به جنگ ما بیایند قطعا انگیزه اعتقادی ندارند

  • رعد و برق
    1

    هنوز که امریکا به ایران حمله نکرده وقتی حمله کرد معلوم میشه قدرت کدوم کشور بیشتره و پیروز این جنگ کیه اینا همش فرضیه و چرت و پرته .

  • علیرضا بیطرف
    0

    اینکه نیروی نظامی آمریکا بهترین در جهان هست شکی نیست. ولی یکی از دلایل مهمی که از درگیری با ایران اجتناب میکند خاصیت مردم ایران هست. ما مردمانی هستیم که در طول ۷۰۰۰ سال تمدنی که داریم بارها ثابت کردیم که در مقابل دشمن خارجی و فاتحین خیلی صبور نیستیم و استیلای خارجی رو تحمل نمیکنیم. برای همین درگیری سخت با قوی ترین های جهان برای ما ایرانی ها همیشه نقطه قوتی هست. امریکا حتی اگر در درگیری نظامی با ایران پیروز بشه اولا به قدری تلفات و هزینه میده که به طور حتم دگیر ابر قدرت جهان باقی نمیمونه . بطوری که بشدت از جانب کشور های همسایه خودش مورد تحدید قرار میگیره ( سرنوشت امپراطوری روم ) و همچنین اروپا مورد چنگ اندازی روسیه میشه ...

  • رعد و برق
    0

    تا صد سال دیگه امریکا میخواد به ایران حمله کنه ترامپ و بعدیاش .

  • امید
    0

    ایران هر کار بکنه حتی اتم هم بسازه باز هم قدرت آمریکا بیشتره اونا 70سال پیش ژاپن را با خاک یکسان کردند !اما حالا که یکم قدرت بدست آوردیم که میتونیم اگر زدند بخورند و اونا هم اینو میدونن حالا باید با مذاکره غیر مستقیم با وزیر خارجه شون یا با کشور میانجی مذاکره کنند و دو سه سال طولش بدین تا ترامپ سگی دوره اش تموم بشه !از قدیم گفتن :درشتی و نرمی بهم در به است چو جراح که مرهم نه و فاصد است . بخدا اگر جنگ بشه ایران تنهاترین کشور دنیاست . اونا فقط پول رو میشناسن نه دینی دارند نه آبرویی ! جنگ که اسمش روشه خرابی و خسارت !از اون بدتر اول صلح با غریبه اول دعوای داخلی است . همدیگر را متهم میکنند سهم خواهی میکنند !جنگ عراق تا برپا بود همه عارف و ایثارگر و بی ادعا و برادر و مهربون بودند همینکه تمام شد اول سهم خواهی ها شروع شد !تا میخان یک درخواست بنویسند بنام خدا ما چند شهید و چند جانباز و چند آزاده تقدیم کردیم چرا آب خوردن نداریم چرا بیمارستان نداریم ! چرا گرهی را که با دست باز میشه با دندون باز کنیم ؟! جنگ کینه نسلها را بر می انگیزد چه حق باشد چه باطل !

  • رسولی
    0

    جنگ با آمریکا نابودی کشور است,ما یک دوست یا هم پیمان خوب نداریم ,قدرت آمریکا از هر لحاظ تو دنیا حرف اول و میزنه ,پس هی جنگ جنگ نکنید ,ما فقط شعار تو خالی هستیم مطمئن باشید اگه آمریکا حمله کنه یک شبه همه چیز تو ایران بهم میریزد, مردم روحیه و انگیزه نمانده براشون ,دیگه شعار های پوشالی مسولین برا مردم رنگی نداره ,چهل ساله با این همه ثروت خدادادی کشور نتونستن یک زندگی حداقلی برا مردم درست کنند ,با این وضع خونه واجاره ,ک تو کشور وجود دارد, برده داری نوین راه انداختن ,یعنی یک خانواده شب روز کار کنند تازه اگه همون کار هم وجود داشته باشه, سر ماه بیاره بدن صاحب خونه, نظام سرمایه داری نظام سرمایه داری......

  • سیداحمد
    0

    آمریکا و اسرائیل و عربستان بدانند که جنگ با ایران یعنی خودکشی چون ایران آن کشور زمان قاجاریه یا پهلوی ملعون نیست که بتوانند بکوبندش ایران از گذشتگان خود درس بزرگی گرفته است وسختیهای بسیاری دیده است ایران ما دیگر خام یاپخته نیست بلکه سوخته ی خیانتهای جور وا جور است و خوب میداند که با هر کسی چگونه برخورد کند ایران مقتدر وپایدار است وبه قوت الاهی و اسلام وبا این نعمتی که خداوند منان به ما ملت ایران عطا کرده (سیدعلی خامنه ای)راه پیشرفت را در پناه خدا و با راهنماهیهای این فرزانه عالی قدر پیش خواهیم برد نبرد الآن ایران یک نبرد تاکتیکی و خط و نشان است و به حمدالله پیروز میدان خواهیم شد و کسانی که به غیر از این می اندیشند خائنی بیش نیستند و دق خواهند کرد این وعده الاهیست

  • حجت اله.ج
    0

    ارتش عراق قوی بود ولی امریکا باغملک آمد به بهانه واسه تمام سایتها را شناسایی کرد وبعد حمله کرد برا همین عراق شکست خورد .مردم دلاور ایران مطمئن باشید امریکا اگر حمله کرد فاتحه خیلی از حامیانش خونده است و پایان دادن این جنگ با ماست خدا میداند ما آنقدر تجهیزات داریم که رو نکردیم که در مخیله ارتش آمریکا هم نمیاد فرزندان ایران وجوانانشان چنان درسی به مهاجم بدهیم که از عملکردمان همه مات شوند. محکم و قوی باشید.وبرای فرمانده کل قوا و سربازان این مملکت دعا کنید...

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها