۸ ترفند ساده برای زیبا شدن فضای داخلی خانه

به کار بردن راهکارهای مهم در طراحی داخلی که توسط طراحان معروف جهان استفاده می شود و تضمین شده هستند به گرم تر شدن و شخصی شدن فضای خانه کمک قابل توجهی خواهد کرد. موارد زیر ۸ ترفندی هستند که خانه را به خانه شما تبدیل می کنند.

۸ ترفند ساده برای زیبا شدن فضای داخلی خانه

وقتی صحبت از ایجاد احساس گرم و دوست داشتنی خانه در یک آپارتمان به میان می‌آید، چیزی بیش از آنچه به نظر می‌رسد وجود دارد. جمع کردن یک اتاق و تغییر دادن ویژگی‌ها برای اینکه آن را کاربردی و شیک و در عین حال خانگی کنیم، اغلب کار آسانی نیست. از تشخیص اینکه چه رنگی در اتاق‌های مختلف بهتر عمل می‌کند و از گزینه‌های نورپردازی گرفته تا مکان قرار دادن مبلمان – عناصر زیادی وجود دارد که باید در نظر گرفته شوند.  اینجاست که کمک و تخصص یک طراح داخلی بسیار ارزشمند می‌شود.

۸ ترفند ساده برای زیبا شدن فضای داخلی خانه

۱. این خانه را از آن خودتان کنید

فرقی نمی‌کند کل خانه را بازسازی کنید، آشپزخانه را زیباتر کنید یا برای شاداب کردن اتاق نشیمن رنگی به آن اضافه کنید - این نکات مفید برای داشتن دکوراسیونی دلپذیر را نباید از دست داد. طراحان داخلی برجسته نکات و اسراری دارند که برای تبدیل یک آپارتمان، به خانه‌ دوست داشتنی خودمان بسیار موثرند.

به یاد داشته باشید اینجا خانه شماست «در طراحی داخلی آن هیچ «حق» و «اشتباهی» وجود ندارد و هر کسی این پتانسیل را دارد که خانه خود را طراحی کند.» این تنها موضوعی است که به آن توجه کنید.

این شما هستید که کنترل کار را در دست دارید؛ در نظر گرفتن آخرین مدها ارزشمند است، اما همیشه یک چیزی را انتخاب کنید تا مختص به شما باشد. خانه شما جایی است که بیشتر وقت خود را در آن می گذرانید، بنابراین فضای آن باید انعکاسی از شما باشد.

۸ ترفند ساده برای زیبا شدن فضای داخلی خانه

۲. به دنبال طرحی برای الهام گرفتن و ساختن مدل خودتان بگردید

با جمع‌آوری تصاویر الهام‌بخش از مجلات، اینستاگرام، پینترست و غیره، فضای داخلی خود را زنده کنید. هنگامی که یک مجموعه طراحی قوی برای الهام گرفتن داشته باشید، آن دکوری را که دوست دارید داشته باشد پیدا خواهید کرد. ایجاد یک تابلوی نمونه راهی عالی برای فعال کردن و به دست آوردن هر گونه الهام است. ممکن است ناخودآگاه طرحی را دیده باشید و اکنون بتوانید از آن استفاده کنید.

برای این کار کافی است یک تخته نرم و سنجاق داشته باشید تا نمونه‌ها، تصاویر، پارچه‌ها، کاغذ دیواری‌ها، مبلمان و کفپوش‌هایی که نظرتان را جلب کرده روی آن کنار هم قرار دهید. به این ترتیب می‌توانید ببینید که چگونه همه آنها در اتاق کنار هم می‌نشینند. به خاطر داشته باشید که اضافه کردن بافت از طریق کف‌پوش، فرش و پارچه‌هایی مانند مخمل و پرده‌ها بسیار مهم است. مدتی با این تابلو زندگی کنید.

۸ ترفند ساده برای زیبا شدن فضای داخلی خانه

۳. رنگ‌ها و پارچه‌ها را در نظر بگیرید

شروع کنید به لیست کردن رنگ‌هایی که می‌خواهید استفاده کنید - برای دیوارها یا کاغذ دیواری‌ها، مبلمان و پرده‌ها. رنگ دیگری که می‌تواند خانه شما را برجسته کند در کوسن‌ها، آباژورها، لحاف تخت و لوازم جانبی مانند رومیزی یا حتی تابلوهای روی دیوار وجود دارد.

این نکته فوق العاده را به خاطر بسپارید که سه رنگ همیشه بهتر از دو رنگ است؛ از این رنگ‌ها در تمام اتاق استفاده کنید.

4

۴. قبل از خرید رنگ و کاغذ امتحان کنید

این یک هشدار است: رنگ‌ها بسته به نور می‌توانند تغییر کنند، بنابراین کاغذهای نمونه بخرید و رنگ کنید. این برگه‌های رنگی در اندازه A۲ را روی روشن‌ترین و تاریک‌ترین دیوارهای یک اتاق قرار دهید تا ببینید نور طبیعی چگونه بر سایه تأثیر می‌گذارد. این روش به‌ویژه برای یافتن بهترین رنگ سفید مؤثر است، زیرا رنگ سفید بسیار تغییر می‌کند.  

این نکته در مورد کاغذ دیواری نیز صدق می‌کند، «نمونه‌های کاغذ دیواری را به دیوارها بچسبانید، روی مبلمان قرار دهید یا حتی به پرده‌های موجود سنجاق کنید. بایستید و ببینید چگونه‌اند!؟

۸ ترفند ساده برای زیبا شدن فضای داخلی خانه

 ۵- قدیمی را به جدید تبدیل کنید

اگر یک خانه خالی داشته باشیم کار آسان‌تر است، اما بیشتر اوقات باید با مبل‌ها یا فرش‌های موجود کار کنیم. به طرح فرشتان دقت کنید و ببینید آیا می‌توانید با رنگ‌های داخل آن کار کنید. شاید بتوانید مبل مورد علاقه قدیمی را دوباره روکش کنید تا جان تازه‌ای پیدا کند. تصمیم بگیرید که آیا طرح‌های الگو دار را دوست دارید یا ساده، سنتی یا مدرن؛ و به چرخه رنگ موجود در طبیعت نگاه کنید تا ببینید چه رنگ هایی با چه رنگ هایی همراه هستند. به عنوان مثال، صورتی و قرمز با سبز، نارنجی با سبز-طوسی، زرد با خاکستری و آبی.

6

۶. اندازه‌ها را در نظر بگیرید

در مورد مبلمانی که در اتاق ‌ها قرار می دهید ابعاد مهم است. در یک اتاق بزرگ به یک مبل بزرگ و زیرپایی نیاز دارید. اکثر طراحان توصیه می‌کنند که حتی اتاق‌های کوچک نیز باید یک قطعه بزرگ داشته باشند، حتی اگر تخت خواب باشد.

تصمیم‌گیری نهایی زمانی اتفاق می‌افتد که پنجره‌های خود را اندازه گرفته باشید. قبل از اینکه حتی به سفارش پرده یا دیگر وسایل خانه فکر کنید، اطمینان حاصل کنید که اندازه‌گیری‌های صحیح را انجام داده‌اید.  تعادل بین قطعات بزرگ و کوچک فضای زندگی جذابی را ایجاد می‌کند.

۸ ترفند ساده برای زیبا شدن فضای داخلی خانه

۷. در رنگ آمیزی جسور باشید

دوره توجه به قوانین سختگیرانه در انتخاب رنگ به پایان رسیده است، کلید طراحی داخلی در دوران مدرن پذیرش ایده‌های رنگی است که برای شما مناسب است. دیگر هیچ قانونی برای رنگ‌آمیزی قاب درها، تخته‌ها و سقف با رنگ سفید درخشان وجود ندارد. فراموش نکنید که استفاده از رنگ‌های روشن و گاهی همرنگ شدن برخی لوازم با دیوارها به بزرگ‌تر شدن فضا کمک می‌کند.

8

۸. خانه را با یک عطر خاص پر کنید

این یک سبک هتلی است که به خانه خود رایحه‌ای خاص بدهید. باور نکردنی است که چقدر می‌تواند خانه شما را متحول کند. هتل‌های مجلل  رایحه‌ای کلیدی دارند که در سراسر فضای داخلی آنجا پخش شده و آن مکان را تداعی می‌کند. انتخاب یک رایحه خوشایند با بوی خاص برای خانه، ایده‌ای عالی برای درگیر کردن صحنه‌ها و زنده کردن خاطرات است.

هیچ مکانی مانند خانه وجود ندارد، بنابراین اطمینان حاصل کنید که تمام حواس شما در لحظه‌ای که از در وارد خانه می‌شوید درگیر شوند. شوند. با استفاده از شمع‌های معطر، خوشبو کننده‌ها و اسانس‌ها عطر خانه خود را ماندگار کنید.

منبع: ایرنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها