گرمایش جهانی بر فرزندآوری تأثیر می‌گذارد

نتایج یک بررسی جدید حاکی از آن است که تغییرات اقلیمی می‌تواند بر فرزندآوری در نقاط مختلف دنیا تأثیر بگذارد.

گرمایش جهانی بر فرزندآوری تأثیر می‌گذارد

نتایج یک بررسی جدید که در دیلی‌میل منتشر شده نشان می‌دهد تغییرات اقلیمی می‌تواند بر فرزندآوری در نقاط مختلف دنیا تأثیر بگذارد و به افزایش باروری در کشورهای فقیرتر و کاهش آن در کشورهای ثروتمندتر منجر شود.

گروهی از پژوهشگران بین‌المللی دریافتند تغییرات اقلیمی از طریق اثرهای اقتصادی، تأثیر بسزایی بر فرزندآوریدارد؛ مردم باید تصمیم بگیرند چقدر هزینه و زمان برای پرورش کودک خود اختصاص دهند و اینکه آیا این منابع را برای فرزندآوری بیشتر استفاده کنند یا سرمایه‌گذاری بیشتری برای هر کودک داشته باشند.

کشورهای کلمبیا و سوئیس از جمله کشورهایی است که در این مدل تحقیقاتی تحت بررسی قرار گرفته و نتایج منتشر شده از‌ آنها یافته‌های تحقیقاتی را تأیید می‌کند.

کشورهایی که با اقلیم گرم‌تری مواجه هستند بر آموزش کودک کمتر پافشاری می‌کنند و اقدام به فرزندآوری بیشتر می‌کنند؛ در کشورهایی که اقلیم سرد دارند تقریبا عکس این یافته صدق می‌کند.

افزایش دمای جهانی به شکل‌های مختلفی روی بخش‌های کشاورزی و غیرکشاورزی تأثیر گذاشته است؛ در نزدیکی خط استوا که بسیاری از کشورهای فقیر حضور دارند، تغییرات اقلیمی اثرهای منفی چشمگیری بر کشاورزی گذاشته و این موضوع به کمبود محصولات کشاورزی و افزایش قیمت هزینه‌های کشاورزی منجر شده است.

ازآنجاکه در کشاورزی استفاده‌ کمتری از نیروی کار ماهر می‌شود، مدل محققان نشان می‌دهد کسب مهارت درنتیجه‌ تغییرات اقلیمی کاهش یافته است؛ به‌همین‌دلیل، والدین منابع مالی کمتری به تحصیلات کودکان خود اختصاص می‌دهند و به فرزندآوری بیشتر روی آورده‌اند.

نتیجه این بررسی در مجله Environmental Research Letters منتشر شده و بیانگر آن است که افزایش دمای جهانی به شکل‌های متفاوتی زندگی افراد را تحت الشعاع قرار می‌دهد.

منبع: فارس

763

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها