هشت داوطلب چینی زندگی در کره ماه را تجربه می‌کنند +تصاویر

چینی‌ها در نظر دارند با بررسی رژیم خوراکی محدود در سفر‌های فضایی، در آینده قضایی فضانوردان را در ماموریت‌های خود تامین کنند.

هشت داوطلب چینی زندگی در کره ماه را تجربه می‌کنند +تصاویر

پس از پرتاب موفقیت آمیز انواع موشک ها، سفینه‌های فضایی و ماهواره‌ها به فضا و ورود انسان به عصر فضا، یکی از طرح‌های جذاب مسکونی سازی سایر سیاره‌های منظومه شمسی و امکان زندگی انسان‌ها در آن سیاره هاست.

در این میان برخی سازمان‌های پیشرو درصنعت هوافضا پروژه مسکونی کردن سیاره‌ها و طرح ساخت پایگاه‌های فضایی را به شدت تعقیب می‌کنند که از آن جمله می‌توان شرکت اسپیس ایکس به مالکیت ایلون ماسک را نام برد که در نظر دارد سیاره مریخ را مسکونی و اقامتگاه‌هایی برای زندگی انسان‌ها در سال‌های آینده درآن بسازد.

ناسا نیز در طرحی موازی با اسپیس ایکس با تجهیز و به روز رسانی موشک‌های فضایی خود و پژوهش درباره ساخت پایگاه‌های فضایی در نظر دارد بهترین ایده ساخت اقامتگاه برای زندگی درسیاره مریخ را انتخاب و در آینده آن را در ابعاد واقعی بسازد.

آژانس فضایی اتحادیه اروپا، ESA هم در نظر دارد به ساخت اقامتگاه در کره ماه برای زندگی انسان‌ها در آینده بپردازد.

مقام‌های آژانس فضایی چین نیز به تازگی و پس از موفقیت درساخت و ارسال ماه نورد خود به نام Chang'e-۴ که برنیمه تاریک کره ماه فرود آمد اعلام کرده اند در نظر دارند یک پایگاه قمری نزدیک قطب جنوب کره ماه برای فضانوردان طی دهه آینده بسازند.


به گفته کارشناسان اکنون رقابت شدیدی بین شرکت‌ها و سازمان‌های فضایی پیشرو برای سفربه دیگر سیاره‌ها ومسکونی کردن آنها وجود دارد.

مقام‌های چینی درجدیدترین طرح خود درنظر دارند به بررسی اثررژیم خوراکی شامل هویج، سیب زمینی، سبزیجات دارای انرژی بالا و کِرم‌های خوراکی (منبع پروتئین) بر روی هشت داوطلب بپردازند. این داوطلبان رژیم خوراکی ثابت که در آینده فضانوردان درکره ماه از آن تغذیه خواهند کرد را آزمایش می‌کنند.

قرار است این آزمایش درماه می‌سال جاری از سوی دانشگاه Beihang University در کشور چین برگزار شود. این مطالعه همچنین به بررسی نحوه زندگی انسان در یک محیط بسته با زنجیره خوراک محدود می‌پردازد و مواد خوراکی و آشامیدنی در آزمایش بازیافت و دوباره مورد استفاده قرار می‌گیرند.

با توجه به نبود آب و اکسیژن برای رشد گیاهان در دیگر سیاره‌ها و محدودیت سفینه‌های فضایی برای انتقال مواد خوراکی به فضا، فضانوردان باید از حجم محدودی از مواد خوراکی استفاده کنند.

مقام‌های ناسا اعلام کرده اند در نظر دارند پایگاه قمری درمدار کره ماه درحدود سال ۲۰۲۳ بسازند و تا اواخر دهه ۲۰۲۰ میلادی فضانوردان ناسا بر سطح کره ماه فرود دوباره خواهند داشت.

ناسا درنظر دارد پس از بازنشستگی ایستگاه فضایی بین المللی ISS با ساخت و تجهیز پایگاه قمری کره ماه از آن برای ارسال فضانوردان به سفر‌های فضایی طولانی و اتصال سفینه‌های فضایی به بدنه پایگاه و حتی سوخت رسانی به آن‌ها استفاده کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

763

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها