واتساپ برای کاربرانش خط و نشان کشید

تیم پیام رسان محبوب واتساپ در مدت اخیر در حال کار بر روی ویژگی‌های و قوانین جدید برای افزایش امنیتی در راستای حفظ حریم شخصی کاربران بوده است.

واتساپ برای کاربرانش خط و نشان کشید

در همین راستا به تازگی واتساپ اعلام کرده است که استفاده از نسخه‌های غیر رسمی و دستکاری‌شده این پیام رسان ممنوع بوده و حساب‌های کاربری که از این نسخه‌ها استفاده کنند مسدود می‌شوند.

اخیراً این پیام رسان محبوب تحت مالکیت فیس‌بوک، برای کاربرانی که از نسخه‌های دستکاری‌شده و غیر رسمی واتساپ استفاده می‌کنند، اخطاریه را با مضمون نقض قوانین این پیام رسان به نمایش گذاشته است. در متن این اخطار به کاربران متخلف اعلام شده است که شماره تلفن آن‌ها مسدود شده و دیگر امکان استفاده از پیام‌رسان واتساپ را ندارد و برای کسب اطلاعات بیشتر با پشتیبانی تماس بگیرند. در صورتی که از نسخه‌های دستکاری‌شده و غیر رسمی واتساپ استفاده می‌کنید، پیشنهاد می‌کنیم که هرچه سریعتر آن‌ها را پاک کنید و نسخه اصلی را نصب کنید؛ در غیر این صورت شماره موبایل شما مسدود خواهد شد.

یکی از دلایلی که کاربران به سمت استفاده از نسخه‌های غیر رسمی واتساپ می‌روند، وجود قابلیت‌های ویژه‌ای است که در نسخه اصلی آن یافت نمی‌شود؛ اما برای استفاده از این قابلیت‌ها باید خطر لو رفتن اطلاعات و چت‌های خود را به جان بخرید، زیرا هیچ‌کدام از این نسخه‌های غیر رسمی امنیت کافی برای حفظ اطلاعات شما را ندارند و بسیاری از آن‌ها با هدف تخلیه اطلاعاتی کاربران طراحی شده است. همچنین واتساپ در قوانین خود به طور مشخص اعلام کرده است که در صورت رعایت نکردن قوانین، حساب کاربری شما در این پیام‌رسان مسدود خواهد شد.

در صورتی که از نسخه‌های غیر رسمی واتساپ استفاده می‌کنید و اخطاریه نقض قوانین واتساپ را دریافت کردید، سریعاً نسخه غیر رسمی را پاک کرده و نسخه رسمی واتساپ را از گوگلی پلی دانلود کنید و ساب کاربری خود را بر روی آن فعال کنید؛ البته باید دقت داشته باشید که تاریخچه چت‌های شما از نسخه غیر رسمی به نسخه رسمی واتساپ منتقل نخواهد شد.

منبع: شهر سخت افزار

1696

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها