تمسخر گلکسی S10 توسط هواوی

در حالی که کمپانی چینی شیائومی به شکلی غیرمنتظره، مراسم رونمایی از جدیدترین پرچمدار خود، یعنی می 9 را درست در همان روز معرفی گلکسی اس 10 و گلکسی فولد سامسونگ برگزار کرد تا بدین وسیله در برابر غول کره‌ای عرض اندام کند.

تمسخر گلکسی S10 توسط هواوی

شرکت چینی یعنی هواوی ترجیح داده تا از همان روش قدیمی و سنتی کری‌خوانی در فضای مجازی و به طور دقیق‌تر توئیتر، استفاده کند.

دیروز و تنها دقایقی پس از رونمایی رسمی گلکسی اس 10، اس 10 پلاس و اس 10 ای توسط سامسونگ، مسئولان هواوی با انتشار توئیتی ورود پرچمدار سامسونگ به باشگاه گوشی‌های سه‌لنزه را تبریک گفته و در واقع به این طریق شرکت کره‌ای را مورد تمسخر قرار داد.

با اینکه تعداد لنزهای دوربین در پشت بدنه یک گوشی نمی‌تواند معیار مناسبی برای قضاوت در مورد کیفیت نهایی عکس‌های آن باشد (گوگل پیکسل 3 مثالی واضح در این زمینه است)، اما نمی‌توان انکار کرد که هواوی جزو اولین تولیدکنندگانی بود که به سراغ استفاده از دوربین‌های چند لنزه در گوشی‌های پرچمدار خود رفت و توانست افزایش تعداد لنزها را به یک ترند در این صنعت تبدیل کند.

هواوی پی 20 پرو اولین گوشی هوشمند جهان بود که از دوربین سه‌لنزه در پشت بدنه خود بهره می‌گرفت و میت 20 پرو نیز کیفیت بسیار خوبی را در زمینه عکاسی ارائه می‌کرد. حال پس از گذشت نزدیک به یک سال، سامسونگ هم تصمیم گرفته تا تعداد لنزهای دوربین پشتی را در دو مدل از پرچمدارهای خود (گلکسی اس 10 و اس 10 پلاس) به سه عدد افزایش دهد.

نکته عجیب ماجرا اینجاست که هواوی برخلاف انتظار برای کری‌خوانی در برابر رقیب کره‌ای خود، هیچ حرفی از دوربین چهار لنزه پرچمدار آتی خود، یعنی پی 30 پرو، به میان نیاورده است. شاید دلیل این کار این بوده که اساساً قرار نبوده چنین جزئیاتی توسط مدیرعامل شرکت فاش شود. به هر حال، تبلیغات هواوی برای سری پی 30 در حال حاضر شکل جدی‌تری به خود گرفته و این شرکت با انتشار تصویری که در بالا نیز آن را مشاهده می‌کنید، تلاش کرده تا قابلیت بزرگنمایی دوربین این محصول را به رخ بکشد.

بنا به ادعای هواوی و اشاره غیرمستقیمی که این شرکت داشته، دوربین گلکسی اس 10 به هیچ وجه توانایی رقابت با دوربین هواوی پی 30 را ندارد و خریداران برای دیدن یک گوشی متفاوت و پرچمدار واقعی باید کمی دیگر و تا روز 26 مارس (سه‌شنبه 7 اسفند) باید صبر کنند. در واقع اگر در تصویر دقت کنید، حرف S که می‌تواند نمایان‌گر پرچمدار سری گلکسی اس سامسونگ باشد و همچنین حرف P به عنوان نمادی از سری پی 30 از سایر حروف برجسته شده‌اند.

هواوی در چنین کی‌خوانی‌ها و جنگ‌های رسانه‌ای سابقه‌ای طولانی دارد و در این زمینه تا حدی پیش رفته که حتی فرصت را غنیمت شمرده و به بیشتر بودن جزئی ظرفیت باتری میت 20 پرو نسبت به گلکسی اس 10 پلاس نیز اشاره کرده است! ولی آیا 100 میلی آمپر ساعت ظرفیت بیشتر واقعاً ارزش گفتن دارد؟!

منبع: دیجی

1696

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها