نسل جدید کیا سول در نمایشگاه خودروی لس آنجلس معرفی می‌شود

شرکت کیا قصد دارد در نمایشگاه خودروی لس آنجلس از مدل 2020 کیا سول رونمایی کند.

نسل جدید کیا سول در نمایشگاه خودروی لس آنجلس معرفی می‌شود

نمایشگاه خودروی لس آنجلس اواخر ماه نوامبر برگزار می‌شود. انتظار می‌رود در این نمایشگاه با خودروهای جدید شرکت‌های مختلف ملاقات کنیم. به نظر می‌رسد کیا سول برقی یکی از محصولات حاضر در این نمایشگاه باشد. بر اساس گزارشی از The Korean Car Blog، شرکت کیا در نمایشگاه خودروی لس آنجلس از نسل جدید کیا سول به همراه نسخه برقی آن رونمایی می‌کند.

در حال حاضر شرکت کیا نسبت به این گزارش واکنشی از خود نشان نداده و بیانیه‌ای در رابطه با معرفی مدل 2020 خودروی سول در اختیار رسانه‌ها قرار نداده است. با توجه به این موضوع که ایالت کالیفرنیا یکی از بزرگترین بازارهای خودروهای برقی در ایالات متحده آمریکا محسوب می‌شود، معرفی نمونه برقی کیا سول در نمایشگاه خودروی لس آنجلس طبیعی به نظر می‌رسد.

شرکت کیا اطلاعاتی را در رابطه با نسل آینده کیا سول در فضای مجازی منتشر نکرده است؛ با این حال در گذشته شاهد انتشار تصاویر جاسوسی این خودرو بوده‌ایم. بر اساس این تصاویر، با یک طراحی تکاملی روبه‌رو هستیم به گونه‌ای که در اولین نگاه می‌توان مدل این خودرو را تشخیص داد. کیا در نسل جدید کیا سول نحوه طراحی جلوپنجره را تغییر می‌دهد و همچنین چراغ‌های LED باریکی را برای دی‌لایت در نظر می‌گیرد که در بالای آن چراغ‌‌های بزرگی خودنمایی می‌کند.

تصاویر مخفیانه این خودرو به طراحی مشابه کابین آن با نسل کنونی اشاره می‌کند. در حالی که تغییرات عمده‌ای را در کابین این خودرو شاهد نیستیم، شرکت کیا برای طراحی آن از مواد باکیفیت‌تری در مقایسه با نسل کنونی استفاده می‌کند. علاوه بر مواد باکیفیت‌تر، شاهد حضور فناوری‌های بیشتری در کابین مدل 2020 کیا سول خواهیم بود.

بر اساس تصاویر گذشته، مدل 2020 کیا سول از طراحی جدیدی برای فرمان خود بهره می‌برد و سیستم اطلاعات و سرگرمی آن بروزرسانی شده است. یکی از بزرگترین تغییرات در کابین نسل آینده کیا سول مربوط به دسته دنده آن است. شرکت کیا برای این محصول خود، دسته دنده چرخان در نظر می‌گیرد.

در حالی که شرکت کیا در رابطه با نسل آینده کیا سول اطلاعاتی را در اختیار رسانه‌ها قرار نداده است، انتظار می‌رود این خودرو دارای پلتفرم یکسان با هیوندای کونا باشد. مدل 2020 کیا سول به موتورهای مختلفی مجهز می‌شود. این خودرو در مدل پایه خود از یک موتور 4 سیلندر با حجم 2.0 لیتر بهره می‌برد که قدرتی برابر با 147 اسب بخار (110 کیلووات) و گشتاوری برابر با 178 نیوتون متر را در اختیار راننده قرار می‌دهد. به احتمال زیاد علاوه بر این موتور، شاهد حضور یک موتور 1.6 لیتری توربوشارژر نیز به عنوان قلب تپنده این خودرو خواهیم بود. این موتور قدرتی برابر با 175 اسب بخار (130 کیلووات) و گشتاوری برابر با 264 نیوتون متر تولید می‌کند.

بر اساس گزارش منتشر شده، شرکت کیا قصد دارد در کنار مدل بنزینی این خودرو، از نسخه تمام برقی کیا سول نیز رونمایی کند. این نمونه به باتری 64 کیلووات ساعتی با فناوری لیتیوم - یون مجهز می‌شود. موتور برقی مورد استفاده در این خودرو قادر به تولید 201 اسب بخار (150 کیلووات) قدرت و 392 نیوتون متر گشتاور است. انتظار می‌رود این خودرو با هر بار شارژ قادر باشد تا مسافتی برابر با 415 کیلومتر راننده و سرنشینان را همراهی کند.

در حالی که قدرت تولیدی موتور در کیا سول برقی به چرخ‌های جلوی آن منتقل می‌شود، احتمال عرضه نمونه استاندارد آن مجهز به سیستم چهار چرخ محرک نیز وجود دارد. در حال حاضر نمی‌توان صحت اطلاعات موجود در این گزارش را تایید کرد چرا که این اطلاعات به صورت رسمی از سوی شرکت کیا منتشر نشده است. برای بررسی صحت این گزارش باید تا زمان برگزاری نمایشگاه خودروی لس آنجلس در ماه آینده میلادی منتظر بمانیم.

منبع: جی اس ام

1696

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها