تصویر زنده Nokia 7.1 Plus مشخصات کلیدی آن را تأیید می‌کند

تازه‌ترین تصویر منتسب به گوشی Nokia 7.1 Plus اطلاعات جالبی را درباره آن تأیید می‌کند.این گوشی از پنل LCD بهره می‌برد و به دوربین اصلی دوگانه به همراه حسگر فیزیکی اثرانگشت در پنل پشتی مجهز می‌شود.

تصویر زنده Nokia 7.1 Plus مشخصات کلیدی آن را تأیید می‌کند

گوشی هوشمند Nokia 7.1 Plus یا همان Nokia X7 قرار است با مشخصات و سخت افزار بهبودیافته به عنوان جانشین مدلNokia 7 Plus معرفی شود. این گوشی روز گذشته در تصاویر رندری متعدد فاش شد و حالا تصویر زنده دیگری منتسب به آن منتشر شده است که از روند مونتاژ 3 مرحله‌ای قطعات آن خبر می‌دهد. خوشبختانه در همین تصویر همچنین برخی مشخصات فنی و کلیدی این گوشی افشا شده‌اند که در ادامه می‌خواهیم به تشریح آن‌ها بپردازیم.

Nokia 7.1 Plus همان Nokia X7 است


Plus اطلاعات زیادی درباره این محصول هوشمند تازه به همراه دارد. پیش از هرچیز می‌دانیم که HMD Global این گوشی را هم با برنامه نرم افزاری اندروید وان توسعه می‌دهد. بدین ترتیبNokia 7.1 Plus از اندروید ناب بهره می‌برد و قادر خواهد بود به فاصله کوتاهی پس از انتشار هر نسخه از به روزرسانی‌های تازه نرم افزاری به آن ارتقا یابد. به همین خاطر انتظار می‌رود که این گوشی عملکرد روانی داشته باشد و باگ‌های مختلف در سیستم آن با انتشار بسته‌های امنیتی ماهانه به سرعت رفع شوند. علاوه بر این، Nokia 7.1 Plus به محض عرضه قادر به دریافت اندروید 9 پای خواهد بود یا اصلا ممکن است با همین نسخه به صورت پیش فرض در دسترس کاربران قرار گیرد.

مورد دیگر در اطلاعات فاش شده از تصویر مقابل تأیید تعبیه دوربین اصلی با لنزهای دوگانه در پنل پشتی است. این ماژول به صورت عمودی طراحی شده است و حسگر فیزیکی اثرانگشت هم زیر آن دیده می‌شود. مشاهده این حسگر فیزیکی در پنل پشتی همچنین نشان می‌دهد که Nokia 7.1 Plus از پنل نمایشOLED بهره نمی‌برد و احتمالا به پنل IPS LCD مجهز می‌شود. اگر این گوشی واقعا به پنل نمایش OLED مجهز می‌شد، سازنده می‌توانست حسگر اثرانگشت را زیر صفحه نمایش طراحی کند.

مشخصات و ویژگی‌های موردانتظار از Nokia 7.1 Plus
گوشی Nokia 7.1 Plus پس از معرفی رسمی تحت عنوانNokia X7 در بازار چین عرضه می‌شود. این گوشی صفحه نمایش 5.9 اینچی IPS LCD با وضوح تصویر 2160 در 1080 و نسبت تصویر 18:9 دارد و در طراحی ظاهری آن از بریدگی حاشیه تقریبا کوچکی استفاده شده است. این گوشی درواقع یکی از معدود گوشی‌های اخیر نوکیا به شمار می‌رود که ناچ در پنل جلوی آن به کار گرفته شده است. Nokia 7.1 Plus پرچمدار نیست و از سیستم تشخیص چهره پیشرفته سه بعدی هم بهره نمی‌برد اما انتظار می‌رود میان رده سطح بالایی باشد و بتواند توجه مخاطبان بسیاری را به خود جلب کند.

شایعه شده است که HMD Global گوشی میان رده تازه خود را به پردازنده کوالکام اسنپ‌دراگون 710 مجهز می‌کند و آن را در چند نسخه با کانفیگ متفاوت روانه بازار می‌سازد. گفته می‌شود سطح پایین‌ترین مدل Nokia 7.1 Plus احتمالا 4 گیگابایت رم دارد و گران‌ترین نسخه‌اش هم از 6 گیگابایت رم بهره می‌برد. هنوز اطلاعاتی درباره حافظه داخلی این نسخه‌ها در دسترس نیست اما پیش بینی می‌شود که کمترین میزان آن 64 گیگابایت و بیشترین آن 128 گیگابایت با پشتیبانی از کارت حافظه جانبیmicroSD باشد.

همان‌طور که در تصاویر هم شاهد هستیم، Nokia 7.1 Plus با دوربین اصلی مجهز به لنزهای دوگانه معرفی می‌شود. Nokia 7 Plus سال گذشته با امکان بزرگنمایی اپتیکال معرفی شد و به همین خاطر انتظار می‌رود دوربین اصلی Nokia 7.1 Plus هم از این ویژگی پشتیبانی کند. این گوشی هوشمند با توجه به حسگرهای بهبود یافته در دوربین اصلی و همچنین پردازنده توانمندش قادر خواهد بود ویدیوهای 4K را با سرعت 30 فریم بر ثانیه ضبط کند و پیش بینی می‌شود که به قیمت مناسبی هم به بازار راه یابد. در سایر شایعه‌های مرتبط همچنین به امکان شارژ سریع 18 واتی برای باتری Nokia 7.1 Plus اشاره شده است.

HMD Global با انتشار دعوتنامه تازه‌ای برگزاری رویداد 4 اکتبر (12 مهر) را در لندن تأیید کرده است. پیش بینی می‌شود Nokia 7.1 Plus در این رویداد رسما رونمایی شود اما هنوز اطلاعاتی درباره قیمت نهایی و تاریخ عرضه آن در دسترس نیست.

منبع: گجت نیوز

1696

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها