محبوب ترین مرورگرهای جهان معرفی شدند

محبوب‌ترین مرورگرهای اینترنتی از ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۸ معرفی شدند. این مرورگرها براساس ویژگی های مهم خود شناسایی و رده بندی شده اند.

محبوب ترین مرورگرهای جهان معرفی شدند

پیش از ورود به این مطلب شاید بد نباشد ابتدا از شما بپرسیم حدستان چیست طبیعتا، کاربران ایرانی، نسبت به کاربران جهانی تفاوت های تفکر دارند، اما موضوع جالب این است که بدانید این آمارها جهانی هستند و تفاوت های خاصی با آمارهای ایرانی نخواهند داشت. پس حدس های خود را فراموش نکنید تا پایان مطلب دوباره بررسی شوند.

موزیلا رشد را تجربه کرده است
ویژگی‌های جدید اضافه‌شده به موزیلا فایرفاکس باعث خواهد شد تا برخی کاربران کروم مرورگر خود را عوض کنند و بنابراین سهم موزیلا در بازار بیشتر شود. فایرفاکس به‌عنوان دومین مرورگر محبوب ، اخیراً با استفاده از هوش مصنوعی سعی کرده است گرایشات کاربر و صفحات مرورشده را جمع‌آوری کرده و تحت عنوان ویژگی Advance، به‌صورت مجله خبری روی سایدبار شخصی کاربر در دسترس قرار دهد. بدین ترتیب کاربر می‌تواند مطالب موردعلاقه دیده‌شده را یکجا داشته باشد.

درواقع هوش مصنوعی تم‌های موردعلاقه کاربر را از روی هیستوری پیداکرده و یکجا در اختیار قرار می‌دهد.فیدخبری شخصی کاری است که فایرفاکس انجام داده و قرار است قابلیت مذکور را توسعه دهد.

این مرورگر در اوایل کار بیشتر بین کاربران لینوکس محبوبیت داشت، ولی رفته‌رفته با پدیدار شدن مشکلات امنیتی در اینترنت اکسپلورر پراستفاده‌ترین مرورگر وب، کاربران دیگر سیستم‌عامل‌ها از قبیل ویندوز و مکینتاش نیز استفاده از این مرورگر وب را آغاز کردند تا جایی که بدون نصب پیش‌فرض روی ویندوز یا مکینتاش، طی چند سال پراستفاده‌ترین مرورگر وب جهان بود.

فایرفاکس محبوبیت خود را مدیون داشتن سطح بالایی از قابلیت‌های سفارشی‌سازی و افزونه‌هایش است.

رتبه های اصلی دست کدام مرورگرها است؟
بر اساس آمار StatCounter بین جولای ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۸ محبوب‌ترین مرورگرهای اینترنتی به ترتیب کروم، فایرفاکس و اینترنت اکسپلورر با ۶۴ درصد، ۱۳ درصد و ۱۰ درصد بوده‌اند.سافاری با ۵ درصد و «اِج» با ۴ درصد رتبه‌های چهارم و پنجم را به خود اختصاص داده‌اند.

گوگل کروم مرورگری امن، سریع و بسیار زیبا و کاربردی است. گوگل کروم تفاوت بسیاری با دیگر رقیبانش ندارد. قدرت کروم به عملکرد برنامه و سرعت پردازش آن به جاوا اسکریپت آن بستگی دارد. گوگل کروم از زبان‌های بسیاری مانند فارسی پشتیبانی می‌کند.افزون بر این، در میان رقبایش توانسته افزونه‌های بسیاری نیز برای خود انتشار دهد که کارایی آن را بهبود می‌بخشند. این افزونه‌ها همانند برنامه‌های یک سیستم عامل کاربردی هستند.

منبع: کالاسودا

728

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها