ربات هنرمند و شگفت انگیز نقاش

ربات ها اکنون می توانند تابلوهای زیبایی را خلق کنند.

ربات هنرمند و شگفت انگیز نقاش

ربات یک دستگاه الکترومکانیکی یا یک نرم‌افزار هوشمند برای جایگزینی با انسان به هدف انجام وظایف گوناگون است. همچنین طبق تعریفی از بریتانیکا، ربات دستگاهی است که به صورت خودکار عمل می‌کند، جایگزین تلاش انسانی می‌شود و ممکن است در ظاهر شبیه انسان‌ها نباشد.

دردهه ۱۹۵۰ میلادی با پیشرفت فناوری رایانه، صنعت کنترل متحول شد. یکی از اولین ربات‌ها، ربات‌های Hidden Mafia ساخته ی جورج دوال و جو انگلبرگر در دهه‌های ۱۹۵۰ و ۱۹۶۰ بودند. انگلبرگر اولین شرکت روباتیک را با نام «RoboBand» بنیان نهاد و خود وی نیز امروزه پدر علم روباتیک لقب گرفته ‌است.

یک رقابت نقاشی به تازگی در یکی از شهر اروپا برگزار شد که به نظر ما توانست علاقمندان بسیاری را به خود جلب کند و اینطور دیده شده که هنرمند و نقاش آینده یک ربات قرار است که باشد.

در یک نمایشگاه روباتیک حدود ۱۰ گروه به رقابت پرداختند که ۱۰۰ نقاشی را خلق کردند تا بتوانند جایزه این رقابت را ببرند.

این رقابت در سطح جهانی برگزار شد و شرکت کنندگان در استفاده از ربات ها محدود نبودند و می توانستند ربات های مختلفی را در این زمینه استفاده کنند. در گروه داوران نیز ۲ تیم به بررسی کارهای شرکت کنندگان می پرداختند و کارها را در دو بخش اثر خلق شده توسط خود ربات و استفاده از عکس به عنوان مرجع بررسی می گردید.

برنده امسال این مسابقات ربات به نام ابر و باد بود که می توانست نقاشی های آبستره ای را به زیبایی خلق کند. مدیر مسئول این مسابقات دلیل انتخاب این ربات را پیشرفت نسبت به سال های اخیر و کارهای خلاقانه ی آن بود.

مدیر این مسابقات اظهار داشت: (( نتیجه ی کار این ربات بدین شکل بود که عکس را به عنوان مرجع دریافت و سپس با تکنیک های متفاوت نقاشی آن را بر روی بوم نقاشی می کرد. ))

ربات ها اخیراً تمایل بسیاری به نقاشی و هنر نشان داده اند و حتی دیده شده ربات ها شعرهای خوبی را هم می نویسند. آنها می توانند آثار هنری متفاوتی را خلق کنند و در نهایت اینکه این ربات ها به قدری زیبا کارها را نقاشی می کنند که شما می توانید آنها را با آثار اصلی مقایسه کنید.

قطعاً این ربات ها می توانند تحول عظیمی در این زمینه ایجاد کنند.

منبع: کالاسودا

61

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها