«واتس اپ» چت گروهی را محدود می کند

«واتس اپ» چت گروهی را محدود می کند

اگر شما هم از گروه های واتس اپ برای یک کار حرفه ای بهره می گیرید احتمالا با مشکلات گروه های پرتعداد و چت های اضافی و همچنین برخی مزاحمت ها کلافه شده اید اما واتس اپ در تازه ترین به روزرسانی خود برای حل این مشکل راهکاری ارائه داده است.

فکر کنید در یک گروه پرتعداد می خواهید تصمیمی بگیرید اگر همه اعضای گروه شروع به چت کردن بکنند سردرگمی ایجاد می شود و درنهایت نیز به نتیجه نمی رسید.


اما واتس اپ در جدیدترین به روزرسانی خود یک ویژگی جدید به این شبکه اجتماعی افزوده است تا به این ترتیب تنها ادمینها یا کسانی که ادمین گروه اجازه بدهد می توانند پیام خود را در گروه ارسال کنند و بقیه اعضا همه این اظهارنظرها را می بینند ولی نمی توانند پیام ارسال کنند(هرچند ارسال پیام خصوصی برای ادمین امکانپذیر است). این موضوع در گروه هایی که وظیفه خبررسانی یا تصمیم گیری درباره موضوعی دارند بسیار مناسب است و می توان از برخی چت های بی دلیل یا مزاحم جلوگیری کرد.اما برای فعال کردن این ویژگی جدید چه باید کرد؟ تنها کافی است به عنوان یک ادمین، به صفحه تنظیمات گروه ها وارد شوید و به مدیریت مجدد بخش ارسال پیام ها بپردازید به این ترتیب تا زمانی که شما یک مدیر گروه هستید، می توانید مکالمه را فقط به ادمین های گروه محدود کنید. اگر هم پس از مدتی تشخیص دادید که برخی از اعضای گروه باید در این چت فعال باشند می توانید آنها را نیز در گروه ادمین ها اد کنید. درواقع باید در صفحه تنظیمات، گزینه « only admins»(فقط ادمین ها) را انتخاب کنید. گفتنی است برای استفاده از این ویژگی، باید جدیدترین نسخه واتس اپ را دانلود کنید و کاربران گوشی های اندرویدی یا iOS در سراسر جهان از چند روز دیگر می توانند به این قابلیت دسترسی داشته باشند.برخی این موضوع را با کانال تلگرام مقایسه کرده اند ولی باید گفت این موضوع هرچند ظاهرا درنهایت شبیه این ویژگی تلگرام است ولی در عمل با آن سنخیتی ندارد.

منبع: ایران

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها