پروتکل امنیتی WPA3 و افزایش امنیت شبکه وای-فای

سالهاست که بهترین گزینه حفاظتی وای-فای شخصی در زمان تنظیم مودم یعنی WPA2 را می شناسیم.

پروتکل امنیتی WPA3 و افزایش امنیت شبکه وای-فای

سالهاست که بهترین گزینه حفاظتی وای-فای شخصی در زمان تنظیم مودم یعنی WPA2 را می شناسیم. WPA2 یا «نسل دوم دسترسی حفاظت شده وای-فای» یکی از قابلیت های امنیتی استاندارد شبکه است که از روش رمزگذاری AES به واسطه رمز عبور استفاده می کند. چندی پیش نهاد مرجع این حوزه یعنی «وای-فای الاینس» (Wi-Fi Alliance) نسل سوم این فناوری یعنی پروتکل امنیتی WPA3 را معرفی کرد.

پروتکل امنیتی WPA3 در نسخه به روز شده این استاندارد است که می تواند امنیت بیشتری را فراهم آورد، موضوعی که در دنیای امروز با گسترش شبکه های وایرلس و تهدیدات امنیتی مربوط به آن، کاملاً ضروری به نظر می رسد.

پروتکل امنیتی WPA از سیستم ارزیابی امنیتی «دست دهی» یا handshaking استفاده می کند. در این روش اطمینان حاصل می شود که تمامی دستگاه های حاضر در ارتباط وایرلس روی یک بستر مشترک قرار گرفته و به خوبی کار می کنند.

در WPA2 فرایند دست دهی به شکل چهار مسیره بین دو دستگاه کلاینت متصل به شبکه و دو نقطه دسترسی وایرلس (اکسس پوینت) مورد استفاده، انجام می شود. سیستم WPA2 تمام دستگاه ها بررسی کرده تا از یکسان بودن رمز عبور آنها مطمئن شود. سپس انتقال داده های رمزنگاری شده بین آنها را شروع کرده و نهایتاً پس از پایان فرایند انتقال، رمزگشایی اطلاعات در مقصد را ممکن می سازد./دیجیاتو

729

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها