فروش GTA V از بهترین فیلم های سینمایی نیز بیشتر بوده است

GTA V توانسته از تمامی فیلم های سینمایی فروش بیشتری داشته باشد و آماری باورنکردنی از خود به جای بگذارد.

فروش GTA V از بهترین فیلم های سینمایی نیز بیشتر بوده است

این موضوع که بازی GTA V یکی از موفق ترین و پرطرفدارن ترین بازی های ویدیویی در تاریخ این صنعت می باشد بر کسی پوشیده نیست و همه از محبوبیت این بازی آگاه هستند. اما بر اساس صحبت های تحلیل گر صنعت فیلم و بازیسازی، Doug Creutz، این بازی توانسته حتی از بزرگترین فیلم های هالیوودی نیز در زمینه محبوبیت و میزان فروش پیشی بگیرد به طوری که این بازی حتی بیش از فیلم هایی مانند جنگ ستارگان و بر بادر رفته به فروش رفته است.

Creutz، رییس بخش مدیریت و یکی از تحلیل گران تحقیقاتی شرکت اقتصادی و مالی Cowen، در رابطه با موفقیت هایی که GTA V در این مدت داشته است مصاحبه ای را با MarketWatch انجام داده است. از زمان عرضه این بازی در سال 2013، Grand Theft Auto V توانسته چیزی در حدود 6 ملیارد دلار از 90 میلیون نسخه بازی ای که در سراسر جهان به فروش رسانده است، درآمد داشته باشد. برای اینکه بتوان چشم اندازی از این موضوع داشت و مقایسه ای انجام داد کافیست بداینم که هر دو فیلم بر باد رفته و جنگ ستارگان با در نظر گرفتن نرخ تورم و شرایط اقتصادی و محاسبه آن با شرایط امروزی، هر کدام چیزی نزدیک به 3 میلیارد دلار درآمد داشتند. Creutz معتقد است که حتی با اضافه کردن درآمد های این فیلم ها از طریق فروش خانگی و به وسیله DVD های فروخته شده از این فیلم ها، که تخمین زده می شود چیزی نزدیک به 1 ملیارد دلار باشد، همچنان درآمد این فیلم ها نمی تواند نزدیک به آماری باشد که GTA V توانسته از خود به جای بگذارد. هر چند که در این مقایسه درآمد کل مجموعه و قسمت های این فیلم ها مورد بررسی قرار نگرفته است، مجموعه فیلم های جنگ ستارگان توانسته حداقل چیزی نزدیک به 9 میلیارد دلار درآمده داشته باشد و همچنین مجموعه فیلم های دنیای مارول (Marvel) نیز درآمدی بیش از 14 میلیارد دلار داشته اند.

Creutz در ادامه صحبت های بیان داشت:"به نظرم این یک اتفاق خاص و بسیار نادر است. شاید به جز بازی ای که نینتندو ساخته بود، برادران ماریو، به جز این مورد تا کنون بازی کنسولی مشابه با شرایط GTA V وجود نداشته و نتوانسته است تا این تعداد و به این میزارن فروش داشته باشد."

این امکان وجود دارد که شرکت راک استار (Rockstar) دوباره با عرضه بازی Redemption 2 تاریخ سازی کند و آمار و کیفیت بالای خود را دوباره به رخ بکشد، اما Creutz معتقد است که تجسم دست یافتن دوباره به چنین سطح از موفقیت برای هر بازی در آینده بسیار دشوار است.

وی در صحبت های خود بیان داشت:"این به معنی نیست که راک استار عناوین مطرح و موفق دیگری را نخواهد داشت، کاملا محتمل است که آنها در عناوین بعدی هم موفق عمل کنند، اما تکرار یک GTA V دیگر از نظر آماری غیر محتمل است. مایکل جکسون هم آلبوم های خیلی خوب و موفق زیادی داشت اما تنها یکی از آلبوم های وی فوق العاده و افسانه ای شناخته می شود."

منبع: ویفون

729

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها