توییتر ۱.۲ میلیون حساب با محتوای تروریستی را حذف کرد

توییتر به تازگی در گزارش شفاف‌سازی خود اعلام کرد ۱.۲ میلیون حساب کاربری و اکانت توییتر که محتوای تروریستی داشتند، مسدود شده و یا به حالت تعلیق درامده‌اند.

توییتر به تازگی در دوازدهمین گزارش شفاف‌سازی خود اعلام کرده که از ماه اوت سال ۲۰۱۵ تا دسامبر سال گذشته ۲۰۱۷ میلادی، ۱.۲ میلیون حساب کاربری و اکانت در توییتر که محتوای تروریستی و ترویج اقدامات خشونت‌آمیز داشتند، مسدود شده و یا به حالت تعلیق درامده‌اند.

ایران آنلاین /به نقل از وب سایت زد دی نت، این شبکه اجتماعی همچنین در ادامه این گزارش خود اظهار کرده است که تنها در 6 ماهه پایانی سال گذشته ۲۰۱۷ میلادی، تعداد ۲۷۴ هزار و ۴۶۹ اکانت و حساب کاربری که قوانین و مقررات توییتر مبنی بر عدم ترویج خشونت و اقدامات تروریستی را نقض کرده‌اند، مسدود شده است.

توییتر ضمن افتخار به تلاش‌های سخت‌کوشانه و قوانین صلح‌طلبانه خود، در این گزارش از تمامی کاربرانی که در شناسایی حساب‌های کاربری مشکوک به آن کمک کرده‌اند، تشکر کرده و همچنین از سایر افراد و کاربران در سراسر جهان درخواست کرده که در صورت مشاهده هرگونه محتوای تروریستی و خشونت‌آمیز آن را ریپورت (گزارش) کنند.

بنا بر اعلام، کمتر از ۰.۲ درصد مسدودسازی اکانت‌های توییتری به خاطر درخواست و گزارش دولت‌های مختلف در جهان رخ داده است و بیشتر آن توسط الگوریتم‌های پیشرفته بکار رفته در پلت‌فرم توییتر و متخصصان زبده فعال در این شبکه اجتماعی شناسایی شده است که البته در این میان، نقش کاربران مردمی نیز پررنگ بوده است.

منبع: ایسنا

35

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها