ساعت، دقیقه و ثانیه سال تحویل هر سال چطور مشخص می‌شود؟

چرا هر سال يك ساعت به عنوان لحظه سال تحويل محاسبه مي شود؟چرا نمي توانيم يك لحظه مشخص را به عنوان لحظه آغاز سال محاسبه كنيم؟

ساعت، دقیقه و ثانیه سال تحویل هر سال چطور مشخص می‌شود؟

به گزارش خبرنگار دانش خبر فوری ، احتمالا براي شما هم سوال شده كه لحظه سال تحويل چگونه محاسبه مي شود،اگر ميخواهيد بدانيد گزارش ما را تا انتها بخوانيد.

به طور كلي ساكنين كره شمالي از اين پس منتظر لحظه هاي گرم و بهاري هستند، از نظر علمي اما به اين پديده اعتدال بهاري مي گويند،لحظه اعتدال بهاري همان لحظه تخويل سال براي ما فارسي زبانان است.

برای این که بتوانید بخوبی مفهوم اعتدال بهاری را متوجه شوید بهتر است بدانید که در هر روزی از سال زمین نسبت به محور چرخش خود و خورشید در وضعیت متفاوتی قرار می‌گیرد و بر این اساس مقدار تابش نور خورشید در قسمت‌های مختلف متفاوت است،جالب است بدانيد كه فصل ها در اثر اين اتفاق به وجود مي آيند.

در دو نقطه اعتدالی یعنی در نخستین روز فصل بهار و نخستین روز فصل پاییز زمین نسبت به محور چرخش خود در وضعیتی قرار می‌گیرد که موجب می شود امواج نور خورشید به‌طور مستقیم و عمود بر خط استوا بتابد.

اگر چه معمولا تصور می‌شود که یک سال ۳۶۵ روز است اما حقیقت این است که به دلیل تاثیر عوامل مختلف نظیر جاذبه طول سال نجومی در زمان‌های مختلف متفاوت خواهد بود.

لحظه تحویل سال نو و یا نقطه اعتدال بهاری و حتی نقطه اعتدال پاییزی برحسب عوامل مختلف تاثیرگذار بر مدت زمان یک سال نجومی اغلب از نظر روز و زمان از سالی به سال دیگر متفاوت خواهد بود و بنابراین هر سال لحظه تحویل سال نو نسبت به سال قبل چندین ساعت تغییر می‌کند.

به عبارت ديگر نخستین روز فصل بهار در نیمکره شمالی، نخستین روز فصل پاییز در نیمکره جنوبی است. بر این اساس مبدا آغاز سال نو روزی است که خورشید تا زمان عبور از نصف النهار به نقطه اعتدال بهاری رسیده باشد، كه اين لحظه
در هر سال تغيير ميكند.

جالب است بدانيد كه يك سال ٣٦٥ روز كامل نيست و ٣٦٤ روز و تقريبا ٦ ساعت است، اين ساعتها بعد از چهار سال تبديل به يك روز مي شود و سال كبيسه را مي سازد.

28

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها