سرک کشیدن هوش مصنوعی به دنیای مردگان

پس از اختراع تلفن، توماس ادیسون گفته بود علاقه دارد «تلفن روح» را برای برقراری ارتباط با مردگان بسازد. البته مردم همیشه آرزوی تماس با عزیزان خود را پس از فوت ایشان داشته‌اند.

سرک کشیدن هوش مصنوعی به دنیای مردگان

تلاش‌ها برای حفظ ارتباط با مرده‌ها از دیرباز وجود داشته است، مانند عکاسی از کودکان فوت شده، برگزاری مراسم جشن و حتی نگهداری جسد در خانه برای آیندگان.

در حال حاضر اما با ظهور هوش مصنوعی و واقعیت مجازی، همراه با دیگر پیشرفت‌های تکنولوژیکی، بازگرداندن مردگان به زندگی نزدیک‌تر از هر زمان دیگری به نظر می‌رسد.

حفظ ارتباط با عزیز از دست رفته، مانند گوش دادن به نامه‌های صوتی قدیمی، تماشای ویدیوهای قدیمی و درگیر شدن با ربات‌های چت که می‌توانند با صدای یکی از عزیزان صحبت کنند می‌تواند باعث آرامش خاطر افراد شود.

 اما به گزارش واشنگتن‌پست تحقیقات نشان می‌دهد که می‌تواند غم و اندوه را نیز تشدید کند، به‌ویژه برای کسانی که عزیزانشان در اثر خودکشی جان خود را از دست داده‌اند، زیرا باعث می‌شود مردم این فقدان را دوباره و دوباره تجربه ‌کنند.

در حال حاضر محققان نیز خود را علاقه‌مند به ایجاد راهی با دنیای مردگان نشان داده‌اند. در همکاری دانشگاه متروپولیتن و یک موسسه تحقیقاتی وابسته به آزمایشگاه رسانه MIT، پلتفرمی به نام «ابدیت افزوده» ایجاد شده است که به افراد اجازه می‌دهد به کمک عکس‌ها، متن‌ها، ایمیل‌ها، پست‌های رسانه‌های اجتماعی، متن وبلاگ افرادی که فوت شده‌اند یک پرسونای دیجیتالی بسازند که قادر به تعامل با خویشاوندان و دیگران است.

منبع: دنیای اقتصاد
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • محمد
    1

    هیچی اصلی نمیشه

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها