معمای مومیایی‌های عجیب پرو؛ از فضا به زمین آمده‌اند؟

صحرای نازکا علاوه بر این زمین‌نگاره‌ها، به‌خاطر شوره‌زارهایش و بقایای دست‌نخورده انسان‌ها و حیوان نیز برای باستان‌شناسان بسیار مهم است. این بقایای بجا مانده موجب شده تا درک امروز ما از فرهنگ‌های باستانی عمیق‌تر گردد و چه بسا حفاران غیرقانونی را نیز به خود جذب کرده‌اند.

معمای مومیایی‌های عجیب پرو؛ از فضا به زمین آمده‌اند؟

دست‌درازی او به این آثار باستانی بیشتر از همه وقتی مورد توجه قرار گرفت که سال گذشته دو مومیایی عجیب و غریب سر از جلسات کنگره مکزیک در آورد. این جلسه با موضوع بشقاب پرنده‌ها و حیات فرازمینی‌ها تشکیل شده بود.

در آن زمان یک روزنامه‌نگار مکزیکی این اجساد را به عنوان نشانه‌ای از حیات فرازمینی قلمداد کرد، ولی ادعای او بلافاصله توسط دانشمندان رد شد.

این جسدها از فضا به زمین آمده‌اند؟/ معمای مومیایی‌های عجیب در پرو

آیا فرازمینی بودن اجداد مردم پرو صحت دارد؟

گیدو لومباردی، مردم‌شناس و متخصص مطالعات مومیایی در دانشگاه کایتانو هردیای پرو گفت که پیام‌هایی ناشناس در واتس‌اپ دریافت کرده که اشیای غارت شده از جمله مجسمه‌های سفالی صدهاساله را برای فروش گذاشته‌اند.

او گفت که برخلاف آنچه برخی نظریه‌پردازان سعی می‌کنند در مورد اجداد فرازمینی مردم این منطقه به ما بقبولانند صحت ندارد و «کسی با این شکل و شمایل به دنیا نیامده است.»

لومباردی معتقد است که، چون برخی از باورمندان به موجودات فضایی درک درستی از سنت‌های اجتماعی دوران ماقبل از ورود کریستف کلمب ندارند، این موضوع باعث سوء استفاده‌هایی در این زمینه شده است.

یکی از این سنت‌ها، رویه‌ای رایج در شکل‌دادن و فرم‌دهی به جمجمه کودکان از طریق بستن سر آن‌ها بود و به همین دلیل است که سر‌های این اجساد کشیده‌تر از حد معمول هستند.

منبع: یورو نیوز
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها