کوه طلا معلق در فضا؛ چقدر به استخراج آن‌ نزدیکیم؟

سیارک‌ها منابع غنی مواد گران‌بها و با ارزش هستند با این حال تا به امروز دانشمندان نقشه راهی برای استخراج این مواد گران‌بها از آن‌ها ترسیم نکرده‌اند.

کوه طلا معلق در فضا؛ چقدر به استخراج آن‌ نزدیکیم؟

در تاریخ ۱۳ اکتبر ۲۰۲۳، ناسا ماموریتی را برای کاوش «۱۶ Psyche»، یک سیارک بزرگ و غنی از فلز در حدود ۶ سال دورتر، در راستای کسب اطلاعات بیشتر در مورد چگونگی شکل گیری فضای داخلی سیاره‌ها آغاز کرد.

این سیارک دارای ارزش پولی شگفت انگیزی است؛ ۱۰۰.۰۰۰ کوادریلیون دلار. دلیل آن این است که «۱۶ Psyche» یک معدن طلای واقعی است که حاوی عناصر کمیاب ضروری برای خودرو‌ها و وسایل الکترونیکی مانند پلاتین و پالادیوم است.

شرکت‌هایی مانند AstroForge و TransAstra در حال حاضر به دنبال ساخت معادن بر روی سیارک‌هایی مانند Psyche ۱۶ هستند. اما چقدر به استخراج آن‌ها و درو کردن گنجینه‌های کیهانی آن‌ها نزدیک هستیم؟

کوه طلا معلق در فضا/ هجوم کاوشگان برای درو کردن گنجینه کیهانی!

فیلیپ متزگر، فیزیکدان سیاره‌ای در دانشگاه فلوریدا مرکزی گفت: «از نظر فناوری، ما بسیار نزدیک هستیم. تنها تفاوت بین استخراج معادن روی یک سیارک و روی زمین، نیاز به تجهیزاتی است که بتواند شرایط کم گرانش و تشعشع بالا را تحمل کند. این تجهیزات همچنین باید بتوانند به طور مستقل کار کنند، ممکن است ۲۰ دقیقه یا بیشتر طول بکشد تا یک موج رادیویی با دستورالعمل به یک سیارک برسد، به خصوص اگر در آن سوی خورشید باشد.»

متزگر گفت: «تمام این فناوری قبلاً در یک محیط آزمایشگاهی توسعه و آزمایش شده‌است، اما کاملاً برای پیاده سازی آماده نیست. در مقیاس سطوح آمادگی فناوری ناسا، که از ۱ تا ۹ متغیر است، تجهیزات فعلی ما برای استخراج فضایی بین ۳ تا ۵ قرار دارند.»

متزگر به لایو ساینس گفت: «فناوری‌ها باید پیشرفت کنند و به عدد ۶ تا ۷ برسند، قبل از اینکه ما آماده شکل دهی به یک مأموریت پروازی باشیم. آنچه در حال حاضر با کمبود آن مواجه هستیم، بودجه است. اگر پول در حال حاضر سرازیر شود، ممکن است ظرف پنج سال شاهد استخراج سیارک در مقیاس کوچک باشیم.»

منبع: خبر آنلاین
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 3
  • شول
    1

    کلاهبرداری از کشورهای جهان سوم توسط ناسا!!!

  • ناشناس
    0

    الان اون همه طلا به چه دردی می خوره ؟
    وقتی طلا فراوون بشه ، ارزشی داره ؟؟
    البته نوشته "...و پلاتین و پالادیوم ... "شاید برای کاربرد هاشون هست

  • جلالی
    0

    سلام، اگر این موضوع کوهی از طلا درسیارک ،صحت می‌داشت، ناسا این خبر را منتشر نمیکرد، چرا که کشور چین وروسیه وهند ،رقبای سرسختی هستند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها