استارت آپ‌هایی که شهرهای جهان را پایدارتر می‌کنند

سانفرانسیسکو ایالات‌متحده امیدوار است که با هدایت تلاش‌های پایداری شهری برای اصلاح فضاهای موجود به منظور کاهش انتشار کربن و انتشار عملیاتی، الگویی برای شهرهای سبز باشد.

استارت آپ‌هایی که شهرهای جهان را پایدارتر می‌کنند

به گزارش ویفروم، شهرها خانه اکثریت رو به رشد جمعیت جهان هستند و بیش از ۸۰ درصد از تولید ناخالص داخلی جهان را تشکیل می‌دهند، با این حال، شهرها علیرغم اشغال تنها ۳ درصد از زمین‌های جهان، دو سوم تقاضای جهانی انرژی و ۷۰ درصد از انتشار دی اکسیدکربن را تشکیل می‌دهند.

شهر سانفرانسیسکو در کالیفرنیا سابقه طولانی در رهبری محیط زیست دارد، بین سال‌های ۱۹۹۰ تا ۲۰۲۰، ردپای کربن شهر ۴۸ درصد کاهش یافت، در حالی که جمعیت ۲۱ درصد رشد کرد و تولید ناخالص داخلی ۱۹۴ درصد افزایش یافت.

در همین حال، تقریباً نیمی از انتشار گازهای گلخانه‌ای در سطح شهر سانفرانسیسکو از ساختمان‌ها ناشی می‌شود و انتظار می‌رود که در دهه جاری، این شهر ۸۲ هزار واحد افزایش یابد. سانفرانسیسکو امیدوار است با هدایت تلاش‌های پایداری شهری برای اصلاح فضاهای موجود به منظور کاهش انتشار کربن و انتشار عملیاتی، به الگویی برای شهرهای سبز تبدیل شود.

با توجه به این موضوع، در ژوئن ۲۰۲۳، اولین چالش مبتنی بر مکان خود را با هدف تامین منابع ساختمان‌های پایدار و مبتکران فناوری زیرساخت سبز و آبی با تعهد به قرار گرفتن و استقرار در سانفرانسیسکو راه‌اندازی شد. هر استارت آپ باید متعهد به پرداختن به اهداف توسعه پایدار سازمان ملل (SDG)، برای شهرها و جوامع پایدار شد.

برای مثال نوعی برنامه باعث صرفه‌جویی در مصرف آب دوش می‌شود. Rainstick یک سیستم دوش دایره‌ای ایجاد کرده است که ۸۰ درصد در آب و انرژی صرفه‌جویی می‌کند و در عین حال سرعت جریان آب را دو برابر می‌کند. هدف آن کاهش نیاز به آب به ۵۰ لیتر یا ۱۳ گالن آب برای هر نفر در روز است.

همچنین، مزارع عمودی سرپوشیده با مدیریت از راه دور به مشاغل و جوامع عرضه مناسبی از محصولات فوق تازه را می‌دهد. برنامه‌ای که سقف‌های سبز با پنل‌های خورشیدی و هیدروپونیک ترکیب می‌کند که ۱۰ برابر بیشتر از بام‌های سبز معمولی آب جذب می‌کند و ۶۶ درصد سبک‌تر است. این سیستم نوآورانه امکان نصب را بر روی انواع ساختمان‌ها فراهم می‌کند.

برنامه دیگر از ربات‌ها برای جمع‌آوری و بازیافت چوب‌ها استفاده می‌کند. کسب و کارها را قادر می‌سازد تا از چوب  موجود خود مجدداً استفاده کنند یا چوب بازیافتی را برای پروژه‌های جدید بفروشند.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها