تکه هایی از زمین در فضا پراکنده شده است؟

بیش از ۳۲۰۰۰ سیارک نزدیک به زمین در فضا در نزدیکی سیاره ما پرواز می‌کنند. درحالی‌که منشا این سیارک‌ها به‌طور کامل مشخص نیست، دانشمندان معتقدند که حداقل یکی از آن‌ها ممکن است از ماه آمده باشد.

تکه هایی از زمین در فضا پراکنده شده است؟

اعتقاد بر این است که سیارک معروف به کامواولیوا قطعه‌ای از ماه است که میلیون‌ها سال پیش، پس از یک برخورد بزرگ از سطح ماه به بیرون پرتاب شد.

این احتمال که این سیارک ممکن است قطعه‌ای از ماه باشد اولین‌بار توسط تیمی از دانشگاه آریزونا مطرح شد. اکنون یک گروه تحقیقاتی جدید بینش بیشتری درمورد این احتمال ارائه کرده است. از جمله یک مسیر منحصر به‌فرد که می‌تواند این حادثه را ممکن کند.

پیش از این، دانشمندان بر این باور بودند که بیشتر سیارک‌های نزدیک به زمین از آن سوی مدار مریخ آمده‌اند. با این‌حال، این احتمال وجود دارد که کامواولیوا قطعه‌ای از ماه باشد. چالش در اثبات این است که قطعات ماه باید بتوانند از گرانش زمین فرار کنند، جایی که مطالعه جدید وارد عمل می‌شود.

بر اساس مطالعه جدید، قطعاتی از ماه می‌توانند از گرانش زمین خارج شوند، به شرطی که به اندازه کافی سریع به بیرون پرتاب شوند. ماه در چندین میلیون سال گذشته با شهاب‌سنگ‌های مختلف مواجه شده است. یکی از این ضربه‌ها می‌توانست منجر به پرتاب قطعه‌ای از آن و در نهایت تبدیل به کامواولیوا شود.

با این‌حال، تمام دلیلی که محققان به کامواولیوا به‌عنوان قطعه احتمالی ماه نگاه کرده‌اند، به دلیل مدار منحصر به‌فرد آن است. درحالی‌که بیشتر سیارک‌های نزدیک به زمین دارای مدار‌هایی هستند که آن‌ها را به زمین نزدیک می‌کند، کامواولیوا در بیشتر مواقع در حین گردش به دور خورشید به‌عنوان همراه زمین عمل می‌کند.

تحقیقات جدید برای انتشار در مجله Communications Earth & Environment پذیرفته شده است و به جزئیات چگونگی تبدیل کامواولیوا پس از جدایی از سطح ماه به سیارکی نزدیک به زمین می‌پردازد.

منبع: دیجیاتو
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 5
  • متفاوت
    0

    چنین چیزی اصلا امکان ندارد.نه تکه هایی از زمین ونه ماه یا مریخ.... چنین ایده ای متعلق به کسانی است که فقط تانوک بینی خود را دراطراف زمین وفضا می‌بینند است. چرا؟ چون هرکدام ازکرات ازبدو تشکیل وجداشدن ازانفجاربزرگ یابینگ بنگ دارای گرانش مرکزیت خودهستند وامکان ندارد که تکه ای ازآنها جدا بشود ودر فضا سرگردان بمانند مگر ازحرکت بایستند یا این ایست آنها است که باعث پراکندگی همچون پشم زده جذب ودردام گرانشهای بزرگتر گرفتار بشوند. درفضای بیکران، سیاراتی هستند که چنین رویدادی برای آنها اتفاق افتاده است ومی افتد. وشهاب سنگها بقایای همان‌ها هستند که به مرور زمان در دام گرانش کراتی همچون زمین، ماه، مریخ ودیگر سیارات می افتند...زمین، مریخ، ماه ودیگر سیارات هم خود دراصل شهاب سنگهایی هستند به ابعاد وسیع وبزرگ که روزی قطعا دردلم یک گرانش بزرگتر قرارخواهندگرفت.شماقطبهای مخالف آهن ربا رابه هیچ عنوان نمی‌توانید به هم بچسبانید مگر باهل دادن نیرویی بیشتراز آنها، کرات هم اینچنین همدیگر راهل می‌دهند یاجذب می‌کنند پس نمی‌تواند تکه ای از انهاجدا ودر فضا حرکت کند. ضمنا دریکی ازخبرها نوشته بودند چرافضا تاریک است. این هم اشتباه است فضا کاملا روشن است وتاریکی فقط درسایه آنها واز دید موجودات کوچکی همچون ما است ونور دربرخورد باجسم مشخص می‌شود وما آن را روشن می‌بینیم.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      مرد حسابی زمین 4 و نیم میلیارد سال قدمت داره، در حالی که بیگ بنگ نزدیک به 15 میلیارد سال پیش اتفاق افتاده. چطوری زمین و مریخ از بیگ بنگ درست شده؟
      اصلا مگه بعد از بیگ بنگ عنصر دیگه ای غیر از هیدروژن وجود داشته که بتونن سیاره زمین رو تشکیل بدن؟

    • متفاوت
      0

      به ناشناس. درسته بینگ بنگ یک نظریه هست. بنده هم برای تفهیم چنین مثالی زدم. ولی هرچه هست کرات هم تکه هایی از یک انفحارهستند که ذر گرانش های متعدد همدیگر گرفتارشده اند.

    • متفاوت
      0

      بنده حدا. درفضا همه جای آن نورهست چه نورخورشیدخودمان وچه خورشیدهای دیگر وچه انفجارهای کیهانی. شما اگر باهروسیله ای بتوانید درفضای خارج از کرات بگردید نوربه شما می‌تابد وروشنی راخواهید دیدمگر درسایه یک کره قراربگیرید که آن هم چون درقضا هستید سایه آنها چنان تاثیری ندارد مانند یک کسوف چون شما درفضا از نزدیکی کرات دور هستیدوانها رامانند یک توپ معلق می‌بینید.

  • بنده خدا
    0

    آقای پورفسور که بیش از نوک بینی خود را میبینه در جریان نیستند که بینگ بنگ هنوز یک فرضیه هست و بحث و جدل سرش زیاده بنابراین استناد به یک نظریه تایید نشده درست نیست ثانیا آنچه از مشاهدات بر می اید فضا تاریک است مگه نور ستاره ای به چیزی در فضا بخوره و اونو روشن کنه.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها