ادعای محققان آمریکایی:

حدود ۲ میلیون نفر پس از لغو قرنطینه کرونا در چین، جان باخته‌اند

محققان آمریکایی می‌گوید لغو سیاست‌های سخت‌گیرانه کرونایی در چین افراد بسیار بیشتری را به کام مرگ کشانده است.

حدود ۲ میلیون نفر پس از لغو قرنطینه کرونا در چین، جان باخته‌اند

برخلاف ادعای رسمی مقامات پکن درباره آمار مرگ‌ومیر پایین ویروس کرونا در چین، گروهی از محققان آمریکایی ادعای می‌کنند که طی دو ماه پس از برداشته‌شدن محدودیت‌های سخت‌گیرانه سیاست «کووید صفر»، حدود دو میلیون نفر جان خود را در چین از دست داده‌اند.

به‌ گزارش CNBC، محققان مرکز سرطان فرد هاچینسون سیاتل در آمریکا تخمین می‌زنند که  1.87 میلیون نفر  با سن بالای 30 سال در حد فاصل ماه  دسامبر 2022 تا ژانویه 2023  در اثر تمامی عوامل ناشی از ابتلا به کرونا جان باخته‌اند. این تلفات در همه استان‌های چین به‌جز تبت عمدتاً در میان افراد مسن‌تر رخ داده است.

این آمار 1.87 میلیون نفری بسیار بیشتر از آماری است که برای حد فاصل اوایل دسامبر 2022 تا 12 ژانویه 2023 توسط مقامات رسمی پکن اعلام شده بود. در آمارهای دولت چین گفته شده بود که در این بازه زمانی تنها حدود  60 هزار نفر  جان خود را از دست داده‌اند.

کرونا با لغو قرنطینه در چین تلفات بسیار زیادی بر جای گذاشت

این تخمین براساس آگهی‌های ترحیمی زده شده است که سه دانشگاه چینی برای کارمندان فعلی و بازنشسته خود منتشر کرده بودند. به‌علاوه، از داده‌های موتور جستجوی بایدو نیز درزمینه تدفین و سوزاندن جان‌باختگان استفاده شده است.

دانشمندان می‌گویند نتایج این تحقیق اهمیت دارد چون به آن‌ها کمک می‌کند که درک بهتری از اثر لغو ناگهانی سیاست‌های قرنطینه در افزایش آمار مرگ‌ومیر در جامعه داشته باشند.

یافته‌های پژوهش دانشمندان آمریکایی با تخمین‌های سایر محققان ازجمله «ژان‌وی یو» از دانشگاه هنگ کنگ و «لورن انسل میزر» از دانشگاه تگزاس در آستین همخوانی دارد. آن‌ها تخمین زده بودند که بین 16 دسامبر 2022 تا 19 ژانویه 2023 بیش از  1.4 میلیون نفر  به‌خاطر کرونا از دنیا رفته‌اند.

«جین دونگ-ین»، ویروس‌شناس دانشگاه هنگ کنگ می‌گوید به‌نظر می‌رسد که داده‌های این مقاله نزدیک به داده‌های حقیقی مطالعات موجود بوده است. او ادعا می‌کند که شیوه تخمین داده‌ها در این تحقیق خیلی سخت‌گیرانه نبوده، بنابراین ممکن است چند درصدی خطا وجود داشته باشد، اما در هر صورت این تلاش را می‌توان ارزشمند تلقی کرد.

نتایج یافته‌های محققان در مجله JAMA Network Open منتشر شده است.

منبع: دیجیاتو
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • ناشناس
    1

    چینی کمتر زندگی بهتر

  • ناشناس
    0

    قابل توجه پادوهای داخلی چین،که همیشه برای چین کمونیست سوت و کف می‌زدند.که شاخ کرونا را شکست،کرونایی که خودش مبدع آن بود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها