یک گودال با آب باران زیر میکروسکوپ

جیمز وایس اولین کسی نیست که آب باران را زیر میکروسکوپ قرار داده است، بلکه فقط یکی از جدیدترین افرادی است که این کار را انجام داده اند.

یک گودال با آب باران زیر میکروسکوپ

دانشمند جیمز وایس همواره مجذوب طبیعت بوده و برای تغذیه حس کنجکاوی خود طی یکی از پروژه های جدیدش نگاه عمیق تری به دنیای میکروسکوپی در گودال های آب  باران  داشته است. در همین راستا، دو روز پس از بارش باران در شهر ورشو، لهستان، وایس نمونه هایی را جمع آوری و سپس از آنها زیر میکروسکوپ تصویربرداری کرده است.

زیست بوم هایی جالب توجه در گودال های آب باران

 

111

مشخص شده است که زیست بومی کامل در گودال های آب وجود دارد که می تواند شکوفا شود. از جمله موارد موجود در گودال های آب می توان به نوزادان قورباغه، گرده ها، هاگ ها، پلانکتون ها، جلبک ها، باکتری ها و بسیاری از میکروارگانیسم های دیگر اشاره کرد.

بسیاری از حیوانات مانند پرندگان و حتی حیوانات خانگی از گودال های آب به عنوان یک منبع آماده آب آشامیدنی استفاده می کنند. این گودال ها همچنین به واسطه فراهم کردن فرصت رشد و تکثیر گونه های متکی به آب، مانند پشه ها شناخته شده هستند.

گودال های آب باران با توجه به شرایط می توانند کوچک یا بزرگ، کم عمق یا عمیق، کوتاه مدت یا بلند مدت باشند.

وایس تصاویر میکروسکوپی جالب توجهی را از تنوع حیات در این گودال های آب که عملا در برابر چشمان ما نامرئی محسوب می شود، ثبت کرده است.  

222

دانشمند هلندی؛ پیشگام در زمینه مطالعه میکروارگانیسم ها

جیمز وایس اولین کسی نیست که آب باران را زیر میکروسکوپ قرار داده است، بلکه فقط یکی از جدیدترین افرادیست که این کار را انجام داده اند.  آنتونی فان لیوونهوک ، از دانشمندان پیشگام در زمینه استفاده از میکروسکوپ که به نام پدر میکروبیولوژی نیز شناخته می شود، در قرن هفدم نمونه های آب را زیر یک  میکروسکوپ  اولیه مشاهده کرد. لیوونهوک به عنوان نخستین میکروسکوپیست شناخته می شود.

بسیاری از نوشته های لیوونهوک از نخستین مواردی بودند که میکروارگانیسم ها را توصیف کردند. دانشمند هلندی آنها را "حیوانک های کوچک" (Little Animalcules) می نامید. در شرایطی که امروزه وجود موجودات کوچک و میکروسکوپی در همه جای سیاره زمین از جمله در گودال های آب ناشی از بارش باران به راحتی پذیرفته شده است، اما در دوران لیوونهوک همه به گزارش های وی باور نداشتند.

برای افراد بسیاری باور به وجود موجودات زنده ای که با چشم غیر مسلح قابل مشاهده نیستند، آسان نبود. بارها به لیوونهوک گفته شد که فقط افسانه هایی در مورد موجودات کوچک تعریف می کند و او از این مساله رنج می برد.

333

حجم ویدیو: 9.36M | مدت زمان ویدیو: 00:05:53 | دانلود ویدیو
منبع: عصر ایران
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • سام
    0

    خیلی جالبه این همه جک و جونور تو اون مقیاس مشغول بازی گوشی ان اصلن ما متوجه نمیشیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها