کاوشگر هندی با موفقیت در نزدیکی قطب جنوب ماه فرود آمد

کاوشگر«چندرا یان-۳» متعلق به هند روز چهارشنبه با موفقیت در نزدیکی قطب جنوب کره ماه فرود آمد.

کاوشگر هندی با موفقیت در نزدیکی قطب جنوب ماه فرود آمد

اعلام این خبر از سوی سازمان تحقیقات فضایی هند به این معنا است که پرجمعیت‌ترین کشور جهان اکنون به جمع کشورهایی پیوسته است که قدرت بزرگ فضایی محسوب می‌شوند.

نارندرا مودی، نخست‌وزیر هند دقایقی پس از فرود این کاوشگر بر روی سطح کره ماه از «روزی تاریخی» برای کشورش سخن گفت.

دانشمندان بر این باور هستند که قطب جنوب کره ماه دارای منابعی حیاتی از جمله یخ و عناصر ارزشمند است. هند چهارمین کشوری است که موفق می‌شود فضاپیما و کاوشگر خود را بر روی کره ماه بنشاند. پیش از این کاوشگر کشورهای آمریکا، اتحاد جماهیر شوروی سابق و چین روی ماه فرود آمدند.

تلاش دانشمندان هندی برای نشاندن کاوشگر متعلق به این کشور بر روی کره ماه چهار سال پیش شکست خورده بود. 

بسیاری از مردم هند روز چهارشنبه در دفاتر، مغازه‌ها، رستوران‌ها و واحدهای مسکونی به طور زنده گزارش‌ها از فرود کاوشگر«چندرا یان-۳» بر روی کره ماه را دنبال کردند. 

این کاوشگر درون فرودگر «ویکرام» که بر روی سطح ماه فرود آمده است قرار دارد. 

خبر فرود کاوشگر هندی بر روی کره ماه تنها سه روز پس از متلاشی شدن کاوشگر «لونا-۲۵» متعلق به روسیه منتشر می‌شود. کاوشگر روسی قرار بود در قطب جنوب کره ماه فرود بیاید.

منبع: یورو نیوز
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • ناشناس
    0

    حوزه قم مسول فرود این ماه نورد بوده به رعببری جن..

  • ناشناس
    0

    موقعی که هند در فتح فضا بودند و هستند ما هم در راه کربلا در گرما با پای پیاده و تشنه برای اخرت خود دعا می کردیم که انجا هور بهشتی و عسل و خرما و خونه خوب و درخت خوب خدا بهمان بدهد . الهی امین البته عسلش قندی نباشد هور بهشتی هم اهل خرید و غر غر نباشد . اسم من را از قلم نندازد حالا .فردا حرکت دارم به کربلا باید بگم با مجوز کربلا خاکم کنند وقتی مردم .البته مرد و زندمون فرقی ندارد ما ملت ایران

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها