ناسا: به زودی ۴۰۰ سیاره شبیه زمین شناسایی خواهند شد

آژانس فضایی آمریکا اعلام کرد که دانشمندان به زودی قادر خواهند بود ۴۰۰ سیاره شبیه زمین را شناسایی کنند.

ناسا: به زودی ۴۰۰ سیاره شبیه زمین شناسایی خواهند شد

به نقل از الیوم السابع، تحقیقات مشترک دانشمندان ناسا و دانشگاه اوزاکای ژاپن نشان می‌دهد که تلسکوپ رومی نانسی گریس آژانس فضایی ایالات متحده، که قرار است تا ماه مه ۲۰۲۷ راه اندازی شود، می‌تواند ۴۰۰ سیاره شبیه زمین را شناسایی کند.

سیارات سرکش برخلاف سیارات معمولی به هیچ ستاره‌ای متصل نیستند و در فضا رانش می‌شوند. به عبارت ساده تر، سیارات سرکش سیارات شناور آزادی هستند که توسط نیروی گرانشی ستاره محدود نمی‌شوند. زمین به خورشید متصل است و همچنین گفته می‌شود که تعداد مجموع سیارات موجود از تعداد سیاراتی که به دور ستاره‌ها می‌چرخند بیشتر است.

دیوید بنت، محقق ارشد در مرکز پرواز فضایی گودارد ناسا در گرین‌بلت مریلند و یکی از نویسندگان دو مقاله که یافته‌ها را توصیف می‌کنند، می‌گوید: تخمین می‌زنیم که کهکشان ما ۲۰ برابر بیشتر از ستارگان سیاره‌های سرکش را در خود جای داده است.

دانشمندان چگونه به وچود ستاره‌های سرکش پی بردند؟

این تیم یک بررسی ۹ ساله به نام رصد‌های میکرولنز در اخترفیزیک (MOA) در رصدخانه دانشگاه مونت جان در نیوزیلند را انجام داده است. رویداد‌های میکرولنز زمانی رخ می‌دهند که جسمی مانند ستاره یا سیاره در تراز تقریباً کامل با یک ستاره پس‌زمینه نامرتبط از جایی که دیده می‌شود، باشد.

از آنجایی که هر چیزی که جرم داشته باشد، تار و پود فضا-زمان را منحرف می‌کند، نور ستاره دوردست هنگام عبور از نزدیکی جسم به دور آن خم می‌شود و باعث ایجاد یک جهش مختصر در روشنایی نور ستاره پس زمینه می‌شود. این موضوع به ستاره شناسان سرنخ‌هایی در مورد شیء مداخله گر داده است.

تاکاهیرو سومی، استاد دانشگاه اوزاکا و نویسنده اصلی مقاله با تخمین جدیدی از سیارات سرکش در کهکشان ما، گفت: ریزلنز تنها راهی است که می‌توانیم به واسطه آن اجرامی مانند سیارات کم جرم شناور آزاد و حتی سیاه‌چاله‌های اولیه را پیدا کنیم.

سومی افزود: استفاده از گرانش برای کشف چیز‌هایی که هرگز نمی‌توانیم امیدوار باشیم که مستقیماً ببینیم بسیار هیجان‌انگیز است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • Y
    0

    مرگ بر امریکا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها