سگ رباتیک Go2 با پشتیبانی از هوش مصنوعی GPT حالا می‌تواند حرف بزند/ تصاویر و ویدئو

مدل پایه این سگ ربات با قیمت 1600 دلار فروخته می‌شود و نسخه پرو 2800 دلار قیمت دارد.

سگ رباتیک Go2 با پشتیبانی از هوش مصنوعی GPT حالا می‌تواند حرف بزند/ تصاویر و ویدئو

شرکت چینی Unitree پیش‌سفارش نسل دوم سگ ربات خود را آغاز کرده است. Go2 می‌تواند در حین دویدن شما را دنبال کند، برخی حرکات ژیمناستیک را انجام دهد و حتی از طریق یک سیستم مجهز به مدل زبان بزرگ GPT که کدنویسی می‌کند، با شما صحبت کند.

از نظر آمار و ارقام اولیه، این سگ ربات کوچک حدود 15 کیلوگرم وزن دارد، قد آن حدود 40 سانتی‌متر است و حدود 70 سانتی‌متر طول (فاصله بین پوزه تا دم) دارد. بدنه آلومینیومی/پلاستیکی آن که از استحکام بالایی برخوردار است در مواقع مورد نیاز می‌تواند بیش از نیمی از وزن خود را حمل کند و با یک بار شارژ کامل تا 2 ساعت کار می‌کند.

سرعت سگ ربات Go2

مدل پایه این سگ ربات که با قیمت 1600 دلار فروخته می‌شود می‌تواند با سرعت 9 کیلومتر در ساعت بدود و نسخه 2800 دلاری پرو سرعتی برابر با 12.6 کیلومتر در ساعت دارد. بنابراین این ربات به‌راحتی می‌تواند مالک خود را در هنگام دویدن همراهی کند.

مدل جدید همچنین دارای LiDAR با زاویه دید فوق‌العاده عریض و همچنین دوربین‌های HD است که با کمک آن‌ها می‌تواند محیط اطراف خود را نقشه‌برداری کند. وجود این فناوری است که باعث می‌شود بتواند در کنار شما راه برود و با سطوح دشوار مانند پله‌ها و صخره‌ها سازگاری داشته باشد.

توانایی‌های حرکتی این ربات نیز به لطف موتورهایی که 30 درصد نسبت به مدل قبلی نیروی چرخشی بیشتری دارند، بهبود زیادی پیدا کرده است. با وجود این ویژگی، Go2 می‌تواند بپرد، روی دو پای خود برقصد و برای انجام کارهایی مانند ایستادن روی دو پای جلویی خود و پایین رفتن از پله‌ها تعادل فوق‌العاده‌ای داشته باشد.

اما شاید مهم‌ترین ویژگی این سگ ربات به مدل پرو آن مربوط می‌شود که دارای سیستم مکالمه مجهز به GPT است، بنابراین می‌تواند مانند یک دستیار با شما صحبت کند. علاوه بر این می‌تواند با بررسی مقصد شما، بهترین راه ممکن برای رسیدن به آن را پیدا کند.

با این حال، قیمت‌گذاری این دستگاه شاید کمی نامنصفانه باشد. برای خرید یک Go2 Pro با کنترلر باید 3050 دلار هزینه کنید و تمام مدل‌ها شامل یک هزینه حمل‌و‌نقل 400 دلاری می‌شوند.

حجم ویدیو: 10.21M | مدت زمان ویدیو: 00:02:16 | دانلود ویدیو
منبع: دیجیاتو
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها