دانشمندان روس در مورد فعالیت شعله های خورشیدی هشدار دادند

دانشمندان روسی پس از مشاهده سه شعله در خورشید در روز یکشنبه گفتند که فعالیت شعله های خورشیدی قدرتمند برای روز دوشنبه پیش بینی می شود که ممکن است در ارتباطات موج کوتاه اختلال ایجاد کند.

دانشمندان روس در مورد فعالیت شعله های خورشیدی هشدار دادند

به نقل از رویترز؛ موسسه ژئوفیزیک کاربردی فدوروف در مسکو گفت: در این پدیده شعله های کلاس X ، از جمله شعله های پروتون امکان پذیر است و انتظار می رود شرایط رادیویی موج کوتاه بدتر شود. شراره های کلاس X بزرگترین انفجار در منظومه های خورشیدی هستند و می توانند طوفان های تابشی طولانی مدت ایجاد کنند. شراره های پروتون طوفانی از ذرات پرانرژی خورشیدی هستند که عمدتاً از پروتون تشکیل شده اند.

شراره های خورشیدی زمانی اتفاق می افتد که میدان های مغناطیسی قدرتمند در داخل و اطراف خورشید دوباره به هم وصل شوند. به گفته ناسا، آنها می توانند میدان مغناطیسی زمین را با احتمال آسیب رساندن به ماهواره ها و تجهیزات ارتباطی تحت تاثیر قرار دهند.

در سال 2022، یک طوفان ژئومغناطیسی ناشی از انفجار بزرگ تابش خورشید، 40 ماهواره اسپیس ایکس را که به تازگی به فضا پرتاب شده بودند، نابود کرد.

موسسه فدوروف گفت که سه شراره خورشیدی در روز یکشنبه مشاهده شد که یکی از آنها 14 دقیقه به طول انجامید که باعث اختلال در ارتباطات رادیویی شد.

منبع: شفقنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها