تأثیر آلودگی هوا بر افزایش احتمال خطر سکته مغزی

تحقیقات نشان داده است که قرار گرفتن در معرض آلودگی هوا خطر سکته مغزی را افزایش می‌دهد.

تأثیر آلودگی هوا بر افزایش احتمال خطر سکته مغزی

به نقل از مدیکال اکسپرس، یک مطالعه جدید چینی نشان داده است که قرار گرفتن بیش از حد مجاز در معرض آلودگی هوا، می‌تواند منجر به افزایش خطر سکته مغزی شود.

دکتر Hualiang Lin عضو دانشگاه Sun Yat-sen در چین توضیح داد که خطر آلودگی هوا که افراد در معرض آن قرار دارند، اگر از حد طبیعی فراتر رود، آن‌ها را در معرض خطر سکته مغزی قرار می‌دهد.ما دریافتیم که سطوح بالاتر آلودگی هوا با افزایش خطر سکته مغزی، حوادث قلبی عروقی پس از سکته مغزی و مرگ مرتبط است، اما تأثیر قوی‌تری بر ابتلاء به سکته مغزی دارد.

این مطالعه در مجله Neurology منتشر شده است. نتایج مطالعه حاکی از آن است که درک و به حداقل رساندن اثرات آلاینده‌های هوا بر مراحل مختلف سکته مغزی در مدیریت سلامت افراد و پیشگیری از وقوع و پیشرفت سکته مغزی مفید خواهد بود.

محققان قرار گرفتن افراد در معرض آلودگی هوا را بر اساس محل زندگی آن‌ها در ابتدای مطالعه بررسی کردند و شرکت کنندگان به طور متوسط ​​به مدت ۱۲ سال تحت نظر قرار گرفتند. این شرکت کنندگان هیچ سابقه سکته مغزی یا بیماری قلبی نداشتند.

شرکت‌کنندگانی که در معرض سطوح بالای آلودگی هوا بودند، نسبت به افرادی که در معرض سطوح بالای آلودگی نبودند، بیشتر در معرض سکته مغزی، بیماری‌های قلبی عروقی پس از سکته مغزی یا مرگ بودند.

چه آلاینده‌هایی منجر به سکته می‌شوند؟

محققان همچنین دریافتند که آلاینده‌هایی مانند اکسید نیتروژن و دی اکسید نیتروژن با افزایش خطر سکته مغزی و مرگ مرتبط هستند.

دکتر لین گفت : این امکان وجود دارد که کاهش قرار گرفتن در معرض سطوح بالای آلودگی هوا نقشی در کاهش پیشرفت سکته داشته باشد. مردم می‌توانند با ماندن در خانه در روز‌های آلودگی، به حداقل رساندن ورزش در فضای باز، پوشیدن ماسک برای فیلتر کردن ذرات معلق و استفاده از تصفیه کننده هوا، میزان قرار گرفتن در معرض آن‌ها را کاهش دهند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها