کشف قدیمی ترین گورستان جهان در آفریقای جنوبی

دانشمندان مدعی شده‌اند: قدیمی ترین سایت گورستان جهان در آفریقای جنوبی را کشف کرده‌اند.

کشف قدیمی ترین گورستان جهان در آفریقای جنوبی

به نقل از فرانس24؛ دیرینه شناسان در آفریقای جنوب گفتند: قدیمی ترین محل دفن شناخته شده در جهان را پیدا کرده اند که حاوی بقایای یک خویشاوند دوردست با مغز کوچک انسان است که قبلاً تصور می شد قادر به رفتار پیچیده نیست.

گروه تحقیقاتی آفریقای جنوبی به رهبری «لی برگر» دیرینه انسان‌شناس اعلام کرد: چندین نمونه از «هومو نالدی» – یک انسان صخره‌نورد در عصر حجر – کشف کردند که در عمق 30 متری (100 فوت) زیر زمین در یک سیستم غاری در سایت میراث در نزدیکی ژوهانسبورگ مشهور به گهواره بشریت مدفون شده بود. حفره‌هایی که به گفته محققان نشان می‌دهد به عمد حفر شده و سپس برای پوشاندن اجساد پر شده‌اند، حاوی حداقل پنج فرد هستند.

دانشمندان در مجموعه‌ای از مقالاتی که هنوز بررسی نشده و به زودی در «eLife» منتشر می‌شوند، نوشتند: اینها قدیمی‌ترین دفینه‌هایی هستند که تاکنون در پرونده انسان‌ها ثبت شده است، که زودتر از شواهد دفن کردن انسان‌های ساپینس حداقل ۱۰۰ هزار سال پیش است. ساپینس به انسان‌های خردمند گفته می‌شود.

این یافته‌ها درک کنونی از تکامل انسان را به چالش می‌کشد، زیرا محققان معمولاً معتقدند که رشد مغزهای بزرگتر امکان انجام فعالیت‌های پیچیده و «معناساز» مانند دفن مردگان را فراهم می‌کند. قدیمی‌ترین تدفین‌هایی که قبلاً کشف شده بود، در خاورمیانه و آفریقا یافت شد، حاوی بقایای انسان‌های خردمند بود – و حدود 100000 سال قدمت داشتند. آنهایی که در آفریقای جنوبی توسط برگر و همکارانش کشف شده اند، حداقل به 200000 سال قبل از میلاد مسیح باز می گردند.

یافته‌های این سایت به هومو نالدی، گونه‌ای بدوی در تقاطع میمون‌ها و انسان‌های امروزی تعلق دارند که مغزهایی به اندازه پرتقال داشتند و قدشان حدود 1.5 متر (پنج فوت) بود.

گفتنی است هومو نالدی از غار «ستاره در حال ظهور» نامگذاری شده است که در آن اولین استخوان ها در سال 2013 پیدا شد.

منبع: شفقنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها