رونمایی از هدست واقعیت ترکیبی اپل

اپل دوشنبه در جریان کنفرانس سالانه خود از نخستین هدست واقعیت ترکیبی این شرکت پرده برداشت.

رونمایی از هدست واقعیت ترکیبی اپل

معرفی «ویژن پرو» به منزله ورود اپل به رقابتی نوین با متا است. متا در حال حاضر با هدست واقعیت ترکیبی خود با عنوان کوئست پیشتاز این عرصه است.

 
تیم کوک مدیرعامل اپل درجریان معرفی ویژن‌پرو آن‌را محصول جدید انقلابی خوان و گفت: «ترکیب محتوای دیجیتال و دنیای واقعی تجربه‌های تازه‌ای که تا به حال نداشته‌ایم را بوجود می‌آورد.»

عرضه عمومی این محصول جدید اپل قرار است از ابتدای سال آینده با حداقل قیمت ۳۴۹۹ دلار آغاز شود.

ریچارد هوارث، نایب‌رئیس گروه طراحی اپل می‌گوید: «اگر یک تلویزیون جدید پیشرفته، چند بلندگو با کیفیت بالا، یک کامیوتر قدرتمند و یک دوربین باکیفیت تهیه کنید هم باز به پای کیفیت ویژن پرو نمی‌رسید.  

باتری ویژن‌ پرو از طریق سیمی به آن وصل می‌شود و با هربار شارژ کامل برای دوساعت کار می‌کند. بر روی این هدست جدید اپل سوئیسچی مشابه تاج دیجیتال (Digital Crown) در ساعت‌های هوشمند اپل وجود دارد که کاربر از طریق آن می‌تواند میزان ورود به واقعیت مجازی از واقعیت افزوده را مشخص کند. واقعیت افزوده به معنای قرار گرفتن مولفه‌های مجازی بر عناصر دنیای واقعی و واقعیت مجازی به معنای غوطه‌ور شدن کامل در دنیایی مجازی است.

کاربران ویژن پرو با استفاده از حرکت چشم‌ها، حرکات خاص دست‌هایشان و یا با استفاده از دستورات صوتی می‌توانند این وسیله را کنترل کنند. 

کارایی ویژن پرو چیست؟

کاربران با استفاده از ویژن‌پرو تقریبا همه امکانات یک کامپیوتر را در اختیار داشته باشند. می‌توانند با کیفیت ۴ن فیلم ببینند و یا چیزی را تایپ یا طراحی کنند. در واقع کاربر می‌تواند با اختیار داشتن چندین مانیتور هم محیط پیرامونش را ببیند و هم کارهایش را انجام دهد. 

به علاوه این که در این محصول تراشه ام ۲ به همراه تراشه جدیدی با عنوان آر۱ به عنوان پردازشگر استفاده شده‌اند. اپل می‌گوید که تراشه آر۱ می‌تواند اطلاعاتی را که از طریق سنسورها بدست‌می‌آیند را کم‌تر از یک چشم‌برهم زدن پردازش کند.

منبع: یورو نیوز
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها