هشدار: سیارک غول‌پیکر به زمین نزدیک می‌شود/ نظر عجیب و جدی ایلان ماسک

ناسا هشدار داد که سیارک غول پیکر ۲۰۰ متری با سرعت ۸۲.۰۰۰ کیلومتر در ساعت به زمین نزدیک می‌شود، اندازه این سیارک دو برابر مجسمه آزادی است. به احتمال زیاد این سیارک با فاصله از زمین عبور خواهد کرد، اما همچنان از نظر دانشمندان سیارکی بالقوه خطرناک محسوب می‌شود.

هشدار: سیارک غول‌پیکر به زمین نزدیک می‌شود/ نظر عجیب و جدی ایلان ماسک

ناسا این  سیارک بزرگ را  که قرار است اواخر این ماه به زمین نزدیک شود، زیر نظر دارد. این سنگ فضایی بزرگ «سی ال ۳  ۲۰۲۳» نامیده شده است. ناسا این سیارک را در فهرست «اجسام نزدیک به زمین» قرار داده است. این یک فهرست پر از نام و مشخصات سنگ‌های فضایی است که باید تحت بررسی قرار گیرند. این شامل سیارک «سی ال ۳  ۲۰۲۳» نیز می‌شود که بیش از دو برابر بزرگتر از مجسمه آزادی است. این مجسمه که بسیاری آن را از نمادهای مشهور شهر نیویورک می‌دانندبا احتساب پایه آن ۹۳ متر با سطح رمین فاصله دارد.  

سیارکی به این اندازه در صورت برخورد با زمین می‌تواند آسیب جدی وارد کند. به همین دلیل است که اگر سیارکی در فاصله ۷.۵ میلیون کیلومتری زمین قرار گیرد و از اندازه معینی بزرگ‌تر باشد، آژانس‌های فضایی به صورت احتیاط آمیز آن را «بالقوه خطرناک» می‌دانند. انتظار می رود سیارک «سی ال ۳  ۲۰۲۳» در ۲۴ مه از فاصله کمتر از ۷.۲ میلیون کیلومتری زمین عبور کند. این فاصله ممکن است خیلی دور به نظر برسد، اما در طرح بزرگ فضا، این فاصله اصلا زیاد نیست.

به نظر می‌رسد سرعت کنونی حرکت این سیارک که ۸۲ هزار کیلومتر در ساعت تخمین زده می‌شود، در زمان نزدیک شدن به زمین به شدت کاهش یابد،  بر اساس آخرین تخمین‌ها این سیارک بزرگ با سرعت بیش از ۲۵.۷۵۰ کیلومتر در ساعت به سلامت از کنار ما عبور خواهد کرد.

برنامه‌هایی برای نجات زمین از خطر سیارک‌ها

برخی از کارشناسان نگران هستند که زمین هنوز آماده دفاع از خود در برابر سیارک‌های بالقوه مرگبار نیست. ایلان ماسک، مدیرعامل اسپیس‌ایکس، زمانی با انتشار توییتی ابراز نگرانی کرد: «در نهایت یک سنگ بزرگ به زمین برخورد خواهد کرد و ما در حال حاضر از نظر دفاعی آمادگی نداریم.»

البته ناسا در حال بررسی برخی روش‌های دفاعی در برابر سیارک‌ها است. به همین دلیل است که سال گذشته ماموریت آزمایش تغییر جهت دوگانه سیارک را راه اندازی کرد. این آزمایش ثابت کرد که ناسا توانسته است به مدار سیارکی به نام «دیمورفوس» هشدار دهد.

منبع: همشهری آنلاین
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 4
  • مهدی
    0

    بیاد مستقیم بخوره تو سرما از دست انگلهای انسان نما خلاص شیم

  • ناشناس
    0

    حوزه علمیه قم میتونه در این موارد به صورت تخصصی مشاوره بده به ناسا و از وقوع چنین اتفاقاتی جلوگیری کنه!

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      هار هااار هارر
      تو خیل یبانمکیا قدر خودتو بدون

  • ناشناس
    0

    حوزوی ها لطفا با دیگر حوزه های قم ودیگر بلادها یک مشورتی بدهید که چه حکمی بر این دژمن زمین بیاید زودتر تا این سنگ به قم اصابت نکرده مشورتتان را شروع کنید.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها