فناوری جدید گوگل نوید بخش عصر جدیدی از بازی های وب

گوگل یک فناوری جدید را معرفی کرده که نوید عصر جدیدی از بازی‌های وب را می‌دهد.

فناوری جدید گوگل نوید بخش عصر جدیدی از بازی های وب

به نقل از الیوم السابع، گوگل اولین نسخه WebGPU API خود را منتشر کرده است که به مرورگر وب کروم اجازه می‌دهد از کارت گرافیک رایانه شخصی برای بهبود عملکرد و وفاداری گرافیکی بازی‌های ویدیویی مبتنی بر وب استفاده کند.

 API جدید نتیجه یک چرخه توسعه شش ساله است که توسط GPU برای گروه وب جامعه کار شده است، که بسیاری از غول‌های فناوری مانند موزیلا، اپل و مایکروسافت در آن مشارکت داشته اند.

گفته می‌شود که WebGPU به عنوان جانشین مدل موجود WebGL، بار کاری جاوا اسکریپت مرورگر را کاهش می‌دهد و همچنین عملکرد استنتاج مدل یادگیری ماشین را سه برابر می‌کند.

هدف نهایی این تلاش این است که بازی‌های مرورگر، صحنه‌های بسیار دقیق را نمایش دهند، به‌ویژه اکنون که امکان وجود "فناوری‌های رندر بسیار مدرن" در مرورگر‌ها وجود دارد. عناوین موجود قبلی، مانند آن‌هایی که از کتابخانه‌های جاوا اسکریپت سه بعدی مانند Babylon.js هستند، نیز بهبود خواهند یافت.

به استثنای بازی‌ها، برنامه‌های کاربردی بهره‌وری می‌توانند از API جدید برای تخلیه عملیات محاسباتی روی (واحد پردازش گرافیکی) CPU استفاده کنند. پلتفرم‌های کنفرانس از راه دور، مانند: (Google Meet) Google Meet، می‌توانند از یادگیری ماشینی بهبود یافته برای کار با کارایی عالی بهره‌مند شوند.

گزارش شده است که WebGPU API در حال حاضر به صورت پیش‌فرض در نسخه بتا مرورگر (Chrome ۱۱۳) موجود است که برای دانلود در سیستم‌های عامل: Windows، (Chrome OS) و (Mac OS) در دسترس است.

با این حال، کاربران ویندوز و (سیستم عامل کروم) باید برخی از الزامات سیستم را برآورده کنند. دستگاه‌های Windows باید Direct۳D ۱۲ را پشتیبانی کنند، در حالی که دستگاه‌های Chrome OS باید Vulkan API را فعال کنند. برای کسانی که ترجیح می‌دهند منتظر انتشار نسخه پایدار مرورگر باشند، کروم ۱۱۳ به طور رسمی با WebGPU در ۲۶ آوریل راه اندازی می‌شود.

گفته می‌شود بازی‌های تک‌نفره مانند Temple Run ۲ عملکرد کمی با WebGPU داشته اند، اما کمی تند بودند. با این حال، Shell Shockers، یک بازی چند نفره اول شخص رایگان، بارگذاری سریع‌تر و نرخ فریم نرم‌تری را تجربه کرده است.

در مورد سایر مرورگرها، گوگل اعلام کرد پشتیبانی WebGPU برای فایرفاکس و سافاری هنوز در حال توسعه است. این شرکت همچنین قصد دارد این رابط را برای دستگاه‌های لینوکس و اندروید در تاریخ بعدی راه اندازی کند.

اگرچه چیزی در مورد سیستم (iOS) ذکر نشده است، اما پشتیبانی (سیستم عامل مک) اپل نیز به این معنی است که بعداً پشتیبانی خواهد شد. جدید نتیجه یک چرخه توسعه شش ساله است که توسط GPU برای گروه وب جامعه کار شده است، که بسیاری از غول‌های فناوری مانند موزیلا، اپل و مایکروسافت در آن مشارکت داشته اند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها