رئیس سازمان فضایی کشور خبر داد

رونمایی از دو ماهواره سنجشی طلوع سه و ناهید دو

رئیس سازمان فضایی کشور گفت: ما نیازمند هستیم ماهواره های راداری را توسعه بدهیم.

رونمایی از دو ماهواره سنجشی طلوع سه و ناهید دو

حسن سالاریه گفت: در مراسم روز فضا دو ماهواره سنجشی با دقت تصویر برداری بالا تحت عنوان طلوع سه و ماهواره ناهید دو که کیفی بوده رونمایی خواهد شد.

او بیان کرد: برای توسعه صنعت فضایی نیازمند انبوه سازی هستیم و برای بهره برداری حداکثری از فضا زمان ساخت  ماهواره ها باید کوتاه شود و کیفیت را ارتقا بدهیم. ما نیازمند هستیم تا ماهواره های راداری را توسعه بدهیم و این موضوع در سند ده ساله صنعت فضایی کشور آمده است. رسیدن به مدار ۳۶ هزار کیلومتر جزو ضرورت محسوب می شود.

او افزود: اکنون در ماهواره های سبک سنجشی و مخابراتی مدعی هستیم و دانش این ماهواره بومی هستند و امروز به دنبال صنعتی سازی حوزه صنعت فضایی هستیم.

او ادامه داد: استفاده از فضا برای بهره بری باید توسعه پیدا کند به طوری که طبق برنامه ده ساله علاوه بر توسعه بومی افزایش ضریب نفوذ این حوزه در زمینه کسب و کار مردم استفاده شود. باید فناوری حوزه فضایی در زمینه های کشاورزی، شناسایی معادن، نقشه برداری، محیط زیست استفاده  شود.

او بیان کرد: منظومه شهید سلیمانی نشان می دهد که  نخبگان خوب دانشگاهی در حوزه صنعت فضایی زیادی در کشور داریم. الان ما  به دنبال حرفه ای تر صنعت فضایی در کشور هستیم و این کار با مشارکت بخش خصوصی انجام می شود.

او گفت: ایستگاه های ثابت و سیار مختلف دریافت داده در سال جاری رونمایی شده است. بعد از پرتاب موفقیت آمیز ماهواره خیام، تصاویر مختلف ارسال شده است. بلوک های انتقال مداری برای رسیدن به مدار ۳۶۰۰۰ کیلومتری در کنار پرتاب گرها مهم است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها