کشف صورت خرس روی سطح مریخ

دانشمندان ناسا نقشی روی سطح مریخ پیدا کرده اند که بسیار شبیه به صورت یک خرس است؛ دانشگاه آریزونا این تصویر را به اشتراک گذاشت.

کشف صورت خرس روی سطح مریخ

دوربین مدارگرد شناسایی مریخ ناسا در ۱۲ دسامبر عکسی از نقش صورت یک خرس روی سطح مریخ را شکار کرد و دانشگاه آریزونا که این دوربین را اداره می‌کند؛ تصویر را به اشتراک گذاشت.

در این تصویر دو چشم و دهان شکل گرفته است که تپه‌ای با ساختار V شکل شبیه پوزه خرس در آمده است. همه این موارد درون دایره‌ای قرار گرفته اند.

(عکس) کشف صورت خرس روی سطح مریخ

آزمایشگاه قمری و سیاره‌ای دانشگاه آریزونا می‌گوید: «الگوی شکستگی دایره‌ای ممکن است به دلیل ته نشین شدن یک رسوب بر روی دهانه برخوردی مدفون باشد. شاید بینی یک دریچه آتشفشانی یا گِلی است.»

این اولین بار نیست که دانشمندان عکس‌هایی از خارج زمین و شبیه به موجودات روی این سیاره پیدا می‌کنند. انسان‌ها در تشخیص تصاویر یا الگو‌ها به صورت معنادار مهارت دارند، پدیده‌ای که به نام پاریدولیا شناخته می‌شود.

در سال ۱۹۹۷، دانشمندان سنگ بزرگی را در مریخ کشف کردند که آن را «خرس پو» نامیدند و در سال ۱۹۷۶، فضاپیمای وایکینگ ۱ ناسا در ناحیه‌ای از مریخ به نام سیدونیا، تپه‌ای تخت شبیه چهره انسان را مشاهده کرد.

(عکس) کشف صورت خرس روی سطح مریخ

منبع: فرارو
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 3
  • بایرام
    0

    به آقای حسن نوروزی نماینده رباط کریم
    اگر در کشورهای اروپایی به قول شما مالیات سنگینه در عوض هر روز دولت و مجلس نظرشون تغییر نمیکنه و تورم بیدادنمیکنه اختلاس و فساد بسیار اندکه همین که هر روز قیمتها عوض میشه و ارزش پول هر روز کم و کم میشه و تولید کننده ها رو با خاک یکسان می‌کنین همون مالیات سنگینه که داری حرفشون می‌زنی عمو جان قرار نیست همیشه تاوان بی عرضگی و بی کفایتی و بیسوادی مسوولین رو مردم پرداخت کنن تا چون تویی گردن کلفت کنه و جیب مردم بدبخت رو خالی کنه مثل اینکه اصلا فراموش کردی شمایی که اونجایی از طرف مردم انتخاب شدی که واسه مردم تلاش کنی

    نظرات شما -
    • درسته
      0

      بله درسته
      درکشورهای دیگه لازم نیست توصف نون و مرغ و گوشت وایسی
      توی خارج مترو ها اینقدر زیادن که تورو تا سر کوچه میرسونه
      امکانات و تمیزی شهرهاشون زبانزده
      شما تهرانو با نیویورک مقایسه میکنید؟درحالی که ما از نیویورک هم بیشتر کالیات میدیم هم امکانات نداریم و هم درامدمون به ریاله

  • ناشناس
    0

    به کوری چشم شاه

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها