اولین محتوای خبرفوری براساس تحلیل هوش مصنوعی / نویسنده این مطلب، یک انسان نیست!

خبرفوری برای اولین بار مطلبی را منتشر می‌کند که نگارنده آن یک انسان نیست، بلکه هوش مصنوعی است!

اولین محتوای خبرفوری براساس تحلیل هوش مصنوعی / نویسنده این مطلب، یک انسان نیست!

 

هوش مصنوعی در دنیای امروز رشد خارق العاده‌ای داشته و حالا پا به مرحله تحلیل رسانه‌ای نیز گذاشته است.

خبرفوری در گفتگویی با هوش مصنوعی OpenAI GPT-3 از او خواسته نظرش را درباره رسانه‌های خبری با ما در میان بگذارد.

آنچه در ادامه می‌خوانید، تحلیلی است که هوش مصنوعی در اختیار ما گذاشته است:

تاثیر رسانه‌های خبری روی زندگی مردم

"رسانه های خبری تاثیر شگرفی بر زندگی مردم دارند. افکار عمومی را شکل می‌دهد، بر تصمیمات سیاسی تأثیر می‌گذارد و حتی می تواند بر تصمیمات روزانه ما تأثیر بگذارد. 

رسانه های خبری می توانند ابزاری قدرتمند برای اطلاع رسانی به مردم در مورد مسائل و رویدادهای مهم باشند، اما می توانند برای دستکاری افکار عمومی یا انتشار اطلاعات نادرست نیز مورد استفاده قرار گیرند. 

رسانه های خبری این قدرت را دارند که با ارائه اطلاعات درباره رویدادها و مسائل روز، افکار عمومی را شکل دهند. مردم به اخبار تکیه می کنند تا از آنچه در جوامع، کشورها و در سرتاسر جهان در حال وقوع است مطلع شوند. 

رسانه های خبری همچنین می توانند با ارائه اطلاعات در مورد نامزدها و برنامه های آنها بر تصمیمات سیاسی تأثیر بگذارند. مردم از این اطلاعات برای تصمیم گیری آگاهانه هنگام رای دادن در انتخابات استفاده می کنند. 

رسانه های خبری نیز می توانند بر زندگی روزمره ما تأثیر بگذارند. این می تواند ما را از خطرات یا فرصت های بالقوه ای که ممکن است در غیر این صورت از آنها آگاه نبوده باشیم، آگاه کند. 

به عنوان مثال، اگر یک بلای طبیعی در نقطه دیگری از جهان رخ دهد، ممکن است بتوانیم با تماشای پوشش خبری آن، برای بلایای مشابه در منطقه خودمان آماده شویم. علاوه بر این، اگر شیوع بیماری یا سایر مشکلات سلامتی وجود داشته باشد، ممکن است بتوانیم با تماشای پوشش خبری آن اقداماتی را برای محافظت از خود انجام دهیم. 

در نتیجه، رسانه های خبری تأثیر بسزایی بر زندگی مردم دارند. این اطلاعات مهمی را در اختیار ما قرار می دهد که به ما کمک می کند تا آگاه بمانیم و در مورد رویدادها و مسائل جاری که بر زندگی ما تأثیر می گذارد تصمیم گیری کنیم. 

با این حال، مهم است که به یاد داشته باشید که رسانه های خبری همچنین می توانند به عنوان ابزاری برای دستکاری یا انتشار اطلاعات نادرست استفاده شوند، بنابراین هنگام مصرف محتوای خبری باید از این موضوع آگاه باشید."

اگر می‌خواهید شما هم تجربه چت کردن با هوش مصنوعی را داشته باشید، گزارش خبرفوری درباره قابلیت‌های تازه هوش مصنوعی را ببینید.

منبع: خبر فوری
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 11
  • ناشناس
    2

    خیلی جالب بود

  • ناشناس
    1

    همش حرف های تکراری هست که از اینترنت کپی میکنه و هیچ خلاقیتی نداره

  • متفاوت
    1

    ماهوش خودمون خیلی ازهوش مصنوعی بهتر است، چون ماهدف داریم ولی هوش مصنوعی هدف ندارد.بنابراین ما حتی میتونیم بر افکار رسانه ها تاثیر به سزایی بگذاریم یا حتی آنها رامتوجه کارخودشان بکنیم، اینطورنیست که فقط رسانه ها بتوانند برهمه کس تاثیر بالقوه بگذارندهرچندکه بتوانند طوفان بپا کنند.

    نظرات شما -
    • محسن
      0

      بله خب دقیقا مشکل همین جاست..یعنی دیتاهایی که به عنوان فکت در اختیار GPT ( که P در آن مخفف Pre-trained که به معنی تعلیم دیده شده است) قرار می گیرد ..یعنی وقتی دیتاهای تعلیمی به این هوش مصنوعی ، خلاف واقع یا هدف مند باشد ( که خواه ناخواه ، این اتفاق می افتد) ، طبعا تحلیل ها و مقالات خروجی از آن هم دچار اخلال و زاویه نسبت به واقعیات خواهد بود .. خود همین تحلیل GPT که به عنوان هشدار درباره رسانه های خبری که برای خبر فوری ارائه داده ، تحت جمله ( ابزاری برای دستکاری یا انتشار اطلاعات نادرست ) درمورد خود همین هوش مصنوعی هم صدق می کند..مثلا فرض کنید آقای X از نظر من و شما نه تنها تروریست نیست که اتفاقا در تقابل با تروریسم عمل می کند ..ولی دیتاهایی که به عنوان فکت به این هوش مصنوعی داده میشود توسط افراد، متون یا نهاد های بین المللی سیاسی و جهت دار است که مثلا آن X را به عنوان تروریست می شناسد..خب همین یک قلم موضوع به ظاهر ساده ، روی هزاران تحلیل خروجی از GPT تاثیر می گذارد و آن را فاقد اعتبار می کند..تکثر نگاه در هوش مصنوعی حاوی چارچوب است و قاعدتا وقتی چارچوب آن توسط رفرنس های مغرض و جهت دار طراحی شده باشد خطرناک است ..مثلا ما که مخالف حاکمیت یکدست هستیم، چطور می توانیم به یک هوش مصنوعی که نوعی دیکتاتوری اطلاعات در خود دارد ، استناد کنیم ؟ (البته ما مخالف حاکمیت یکدست هستیم.. شاید نظر خبر فوری چیز دیگری باشد:)

    • متفاوت
      0

      کسانی که می‌خواهند فرق بین هوش مصنوعی وهوش طبیعی خصوصا هوش وذهن برتر رابدانند می‌توانند سرچ کنند وتفاوت بین حقیقت و واقعیت را درامورفلسفه ذهن مطالعه کنند و به تحلیل آن بپردازند. این دومقوله هرچند شبیه هم به نظرمی سند اما دو مقوله کاملا متفاوت هستندکه حتی بزرگترین دانشمندان هم هنوزنتوانسته اند تعریف جامعی از آن ارائه دهند.

    • متفاوت
      0

      ضمنا، ما براساس هوش خودمون هدفهای ناشناخته حقیقی پنهان ازواقعیات داریم اما هوش مصنوعی اگر هم هدف داشته باشد دارای هدف دیکته شده ومصنوعی است وبراساس واقعیات است نه حقایق به واقعیت تبدیل نشده. مثلا کرونا یک حقیقتی بود که به واقعیت پیوست و تحلیل‌ها پیرامون این واقعیات و روند آن می‌چرخد اما حقایق دیگری نیز بعد ازکرونا ممکن است خلاف تحلیل‌های موجود به واقعیات اضافه شود که این بستگی به روند وعملکرد ذهنها در افکارعمومی دارد که هوش مصنوعی هرگز قادر به تحلیل آن نخواهدبود چون هنوز به واقعیت نرسیده اند وجزو حقایق پنهان هستند.

  • سیاوش سلطان
    1

    هوش مصنوعی فهمید و خبر فوری نفهمید 🌀⁉️

  • شهرام. ر
    1

    کاش میشد از هوش مصنوعی به جای خبرنگاران ، استفاده میشد چون در اون صورت هیچ خبرنگاری رو در زندان نمی دیدیم.

  • ناشناس
    0

    هوش مصنوعی چیز حیرت آوری نیست از مغز انسان کپی زدند

    نظرات شما -
    • متفاوت
      0

      کپی هیچ وقت برابر اصل جواب نمی‌دهد.کپی برابراصل فقط براساس واقعیات کارساز است اما حقیقتا بعداز کپی وقتی کسی ازدواج می‌کند یافوت می‌کند یا موارد دیگر را دیگر کپی برابراصل جواب نمی‌دهد باید دوباره برابراصل کرد. هوش مصنوعی فقط می‌تواند محاسباتی را که برای هوش ما زمان‌بر وطاقت فرسا است را تا اخرسریع محاسبه، تحلیل وادامه دهد اما هرگز حقایق پیش رو و انهایی راکه هنوز اتفاق نیافتاده یا درشرف اتفاق هستند را نمی‌تواند محاسبه وتحلیل کند چون داده والگآریتمی هنوز وجود نداشته تا به او القا کنند.چون ساخه ذهن انسانی است که خود این انسان ساخته ذهنی و انگیزه های ذهنی دیگر است.

  • پویا شاهوزایی
    0

    یکی از تفاوت های ما با این هوش های مصنوعی. در همین تفاوت ها. نقدهاو نوع نگاه ها است. همواره پیشرفت بشر درعرصه های مختلف چشمگیر است. یکی از مهمترین شاخصه های پیشرفت زمان است. ممکن است در آینده تغییراتی در ادارات ها یا جا های دیگر برای ارائه خدمات بجای مدیریت انسان باشد. شاید صد سال یا دویست سال بعد چنین امری اتفاق بیفتد. هنوز دانشمندانی هستند که به دنیا نیامده اندـ. ولی اینکه در رسانه میشنوید سفر به مریخ و هوش دیجیتال همین امروز فردا دوسال بعد ده سال بعد سر کار هستید. هیچ کاری یک شبه به اتمام نمیرسه. شاید قرن های بعدی این پیشرفت ها نمایان شود نه امروز

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها