سیستم خودران مرسدس بنز در آمریکا مجوز گرفت؛ بدون نگاه به جاده، تا مقصد بازی کنید

خودروهای مرسدس بنز مجوز سیستم خودران سطح ۳ را در آمریکا دریافت کردند.، این سیستم قانون توجه راننده به جاده را از میان برمی‌دارد.

سیستم خودران مرسدس بنز در آمریکا مجوز گرفت؛ بدون نگاه به جاده، تا مقصد بازی کنید

مرسدس بنز اولین خودروسازی است که مجوز استفاده از فناوری خودران سطح ۳ را از سوی دولت آمریکا دریافت می‌کند. این شرکت در بیانیه‌ای می‌گوید قابلیت خودران Drive Pilot برای استفاده در ایالت نوادا تأیید شده است.

با فعال شدن Drive Pilot، خودروی مرسدس بنز تمامی فرآیند رانندگی را انجام می‌دهد و راننده صرفا باید هشیار باشد که اگر مشکلی به‌وجود آمد، در روند رانندگی دخالت کند.

به نوشته‌ی ورج، فناوری Drive Pilot مرسدس بنز با پیش‌نیاز اصلی ایالت نوادا مطابقت دارد. این پیش‌نیاز اعلام می‌کند که خودروهای کاملا خودران یا خودروهای مجهزبه فناوری سطح ۳ باید به محض بروز مشکل در سیستم، توقف کنند. قوانین نوادا به تمامی سطوح فناوری‌های خودران امکان می‌دهد که در خیابان‌های عمومی استفاده شوند.راننده در کابین خودرو مرسدس بنز در حال کار با نمایشگر

Drive Pilot مرسدس بنز مشابه سیستم‌هایی مثل Super Cruise جنرال موتورز، BlueCruise فورد و Autopilot تسلا است. این سیستم‌ها به راننده امکان می‌دهند تحت شرایطی به‌خصوص، دستش را از روی فرمان و پایش را از روی پدال بردارد.

در سیستم‌های سطح ۲ از راننده خواسته می‌شود که به‌طور مداوم به جاده نگاه کند، اما در سیستم‌های سطح ۳ مثل Drive Pilot راننده آزادی عمل بیشتری دارد.

به موجب قوانین مرسدس بنز، راننده‌ی مجهزبه خودروی خودران سطح ۳ باید چهره‌ی خود را در معرض دید دوربین‌های داخل کابین نگه دارد، اما می‌تواند به جای نگاه کردن به جاده با مسافران صحبت کند. همچنین می‌توان بدون نگاه کردن به جاده، مشغول تجربه‌ی بازی از طریق سیستم اطلاعات-سرگرمی خودرو شد. سیستم مرسدس بنز اجازه‌ی چرت زدن و حضور در صندلی عقب را به راننده نمی‌دهد.

به‌غیر از تفاوت مذکور، عملکرد Drive Pilot مرسدس لنز مشابه سیستم‌های سطح ۲ است که در آمریکا قابل‌دسترس‌اند. خودروی مرسدس بنز به‌طور خودکار و بر اساس ترافیک، شتاب می‌گیرد یا سرعتش را کم می‌کند. همچنین خودرو در بین خطوط جاده باقی می‌ماند و به شیوه‌ی ایمن در بین لاین‌ها جابه‌جا می‌شود.

به گفته‌ی مرسدس بنز، Drive Pilot با سرعت حداکثر ۴۰ مایل‌برساعت (تقریبا ۶۴ کیلومتربرساعت) در «بخش‌های مناسب آزادراه‌ها و جایی که تراکم ترافیک زیاد است» خودرو را به حرکت درمی‌آورد. این یعنی احتمالا Drive Pilot صرفا در ترافیک‌های سنگین کاربرد خواهد داشت.

سیستم خودران مرسدس بنز افزون‌بر دوربین و رادار، به داده‌های یک حسگر لایدار (LiDAR) اتکا می‌کند تا مدلی سه‌بعدی از محیط اطراف بسازد. خودروی مرسدس بنز همچنین از طریق میکروفون، صدای آژیر آمبولانس یا خودروی پلیس را تشخیص می‌دهد.

سیستم‌های سطح ۳ کاملا بی‌خطر نیستند. شرکت‌هایی مثل Waymo و Cruise که به‌طور تخصصی در حوزه‌ی خودروهای خودران فعالیت می‌کنند، پیش‌تر گفته‌اند که از نگاه آن‌ها سیستم‌های سطح ۳ خطرناک‌اند.

منبع: زومیت
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • عطا
    0

    مثل پراید خودمون شیک و مجلسی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها