اگر گوشی شما هنگ می‌کند، به‌جای عصبانیت این راهکارها را امتحان کنید

اگر گوشی اندرویدی شما دائماً هنگ می‌کند، توصیه می‌کنیم این راهکارها را امتحان کنید. فرقی نمی‌کند گوشی شما ارزان یا گران قیمت است.

اگر گوشی شما هنگ می‌کند، به‌جای عصبانیت این راهکارها را امتحان کنید

تقریباً تمام کاربران گوشی‌های اندرویدی دیر یا زود با مشکل هنگ کردن گوشی مواجه می‌شوند. این فقط در گوشی‌های ارزان قیمت دیده نمی‌شود. در واقع تفاوت بین گوشی‌های ارزان و گران قیمت اندرویدی در این است که دستگاه‌های پرچمدار فقط دیرتر به این بیماری مبتلا می‌شوند.

در این مقاله به بررسی تمام دلایل هنگ کردن گوشی‌ها می‌پردازیم و روش‌هایی را برای برطرف کردن آن پیشنهاد می‌کنیم. در ادامه با گجت نیوز همراه باشید.

اگر گوشی اندرویدی شما هنگ می‌کند، این روش‌ها را امتحان کنید

۱. سیستم عامل گوشی را آپدیت کنید

حل مشکل هنگ کردن گوشی اندرویدی - آپدیت سیستم عامل

هر آپدیت سیستم عامل شامل کدهای نرم افزاری می‌شود که در بسیاری از مواقع کارایی‌های زیادی دارند. توسعه‌دهندگان اندرویدی، عملکرد دستگاه‌ها را زیر نظر می‌گیرند و تنظیماتی را روی پلتفرم خود برای بهبود عملکرد آن‌ها انجام می‌دهند. اغلب بروزرسانی‌ها امنیتی است. بنابراین تغییرات عمده‌ای را روی سیستم ایجاد نمی‌کنند. اما در مجموع می‌تواند باعث تغییر در عملکرد دستگاه شود.

بنابراین اولین کاری که برای برطرف کردن کند شدن و هنگی دستگاه به ذهن ما می‌رسد، بروزرسانی سیستم عامل آن است. اگر آن‌ها را نادیده بگیرید، می‌تواند باعث بروز مشکلات مختلفی روی گوشی اندرویدی شما شود.

۲. اپلیکیشن‌ها را بروزرسانی کنید

حل مشکل هنگ کردن گوشی اندرویدی - آپدیت برنامه‌ها

علاوه بر سیستم عامل، اپلیکیشن‌هایی که روی گوشی اندرویدی شما نصب هستند هم با دریافت بروزرسانی‌های جدید روان‌تر و امن‌تر می‌شوند. بروز نکردن برنامه‌ها می‌تواند جلوی استفاده از تمام ظرفیت‌های آن‌ها را بگیرید. این یعنی ممکن است برخی از قابلیت‌های آن‌ها به درستی کار نکند. بنابراین توصیه می‌کنیم تمام اپلیکیشن‌های پرمصرف‌تان مثل آنتی ویروس‌ها را همیشه به آخرین نسخه بروزرسانی کنید.

۳. کش‌های سیستم را تمیز کنید

حل مشکل هنگ کردن گوشی اندرویدی - خالی کردن کش گوشی

بخشی در رم وجود دارد که اطلاعات اپلیکیشن‌های در حال اجرا را به‌صورت موقت نگهداری می‌کند. به این بخش «کش» گفته می‌شود. پر شدن رم می‌تواند باعث کند شدن سیستم و عملکرد نادرست برخی از امکانات شود. هرچه فایل‌های داخل کش بیشتر باشد، گوشی شما بیشتر مستعد هنگ کردن است.

بنابراین اگر بدانید که چگونه می‌توان حافظه کش گوشی را همیشه خالی کرد، لطف بزرگی به گوشی‌تان می‌کنید. به‌خاطر داشته باشید که بیشتر این حافظه توسط پیام‌رسان‌ها، مرورگر و ب و اپلیکیشنی مثل یوتیوب اشغال می‌شود. برای پاک کردن کش، مراحل زیر را دنبال کنید:

  • وارد صفحه تنظیمات گوشی خود شوید.
  • به بخش All applications بروید.
  • اپلیکیشن مورد نظر را انتخاب کنید.
  • به بخش Storage بروید.
  • روی گزینه Clear cache کلیک کنید.

۴. اپلیکیشن‌های پس زمینه را ببندید

اپلیکیشن های اندرویدی در پس زمینه

گوشی‌های ارزان قیمت اندرویدی از ظرفیت رم پایینی (مثلاً ۲ گیگابایت) برخوردارند که بیشتر این فضا در صورت اجرای اپلیکیشن‌های پرمصرف، خیلی زود اشغال می‌شود. وقتی چنین اتفاقی بیافتد، ممکن است نوتیفیکیشن‌ها روی صفحه گوشی شما گیر کنند و گوشی دچار مشکل شود.

بنابراین توصیه می‌کنیم اپلیکیشن‌هایی که پرمصرف هستند را پس از استفاده ببندید. برای این کار کافیست به صفحه تنظیمات گوشی خود بروید، وارد بخش Applications شوید، به صفحه برنامه مورد نظر رفته و Force Stop را بزنید.

۵. حافظه داخلی گوشی را خالی کنید

حل مشکل هنگ کردن گوشی اندرویدی - حافظه کم

اگر می‌خواهید مطمئن شوید که گوشی اندرویدی شما به‌درستی کار می‌کند، نه تنها رم بلکه باید عملکرد حافظه داخلی آن را هم زیر نظر بگیرید. برای این کار می‌توانید فایل‌های قدیمی یا غیرضروری را از روی آن پاک کنید. به‌طور مثال اگر ویدیو و تصاویر زیادی را روی گوشی خود ذخیره کرده‌اید، می‌توانید آن‌ها را به یک حافظه ابری انتقال داده و سپس از روی گوشی خود پاک کنید.

۶. گوشی خود را ویروس‌یابی کنید

اپلیکیشن های آنتی ویروس اندروید

اگر همه راه‌های بالا را امتحان کردید ولی همچنان گوشی شما دچار هنگ کردن می‌شود، احتمالاً پای ویروس‌ها در میان است. متأسفانه شما نمی‌توانید به‌صورت دستی آن‌ها را پیدا کنید. بنابراین باید یک اپلیکیشن آنتی ویروس خوب را نصب کنید.

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها