فناوری هشدار الکترونیکی برای کاهش حواس پرتی

دانشمندان ژاپنی یک نوع فناوری هشدار الکترونیک را ابداع کرده اند که میزان حواس پرتی را کاهش می‌دهد.

فناوری هشدار الکترونیکی برای کاهش حواس پرتی

به نقل از دیلی میل، مردم معمولاً بخش بزرگی از زمان خود را صرف فکر کردن به افکار تصادفی در زمانی می‌کنند که باید بر روی موضوعات مهم تمرکز کنند؛ دانشمندان ژاپنی آزمایشی را بر روی یک زنگ الکترونیکی انجام داده اند که می‌تواند هنگام سرگردانی یا از دست دادن تمرکز به فرد با صدا هشدار دهد.

دانشمندان یک مطالعه کوچک بر روی ۳۶ نفر زیر ۶۰ سال انجام دادند که یک محرک صوتی الکترونیکی روی آن‌ها آزمایش شد و مشخص شد که حواس آن‌ها کمتر پرت می‌شود.

در طول مطالعه، تقریباً هر ۱۸ ثانیه از شرکت کنندگان سؤال می‌شد که چقدر روی یک کار متمرکز هستند تا میزان سرگردانی ذهن آن‌ها مشخص شود. پس از تعیین فعالیت مغزی آن‌ها در حین فوگ، با استفاده از الکترود‌هایی که روی پوست سر آن‌ها قرار داده شده بود، محققان دوباره به آن‌ها یک کار ۲۰ دقیقه‌ای دادند.

بیش از نیمی از افراد گروه هر زمان که الگو‌های مغزشان نشان می‌داد که ذهنشان سرگردان شده است، یک هشدار الکترونیکی می‌شنیدند. نتایج نشان داد افرادی که صدای بوق را شنیدند نسبت به افرادی که هیچ بوق دریافت نکردند، سرگردانی مغزی کمتری داشتند.

دکتر ایساکو کاواشیما، که این مطالعه را از گروه آزمایشگاه تحقیقاتی ارتباط اطلاعات مغز ATR در ژاپن رهبری می‌کند، گفت: "هدف نهایی ما توسعه دستگاهی است که به افراد اجازه می‌دهد تا سرگردانی ذهن خود را به روشی معنادار مدیریت کنند. "

کاواشیما اضافه کرد که عدم تمرکز پیامد‌های منفی بسیاری را به دنبال دارد که مهمترین آن‌ها کمبود بهره وری و چندین بیماری مانند افسردگی است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها