رئیس ناسا درباره زمین خواری چین در ماه هشدار داد

رئیس ناسا با بیان اینکه واشنگتن و پکن در یک رقابت فضایی قرار دارند، هشدار داد احتمال زیادی وجود دارد که چین بر غنی ترین بخش‌های ماه اعلام مالکیت کند.

رئیس ناسا درباره زمین خواری چین در ماه هشدار داد

به نقل از تارنمای روزنامه "نیویورک پست"، «بیل نلسون» مدیر ارشد ناسا با بیان اینکه آمریکا در یک رقابت فضایی جدید با چین قرار دارد، هشدار داد پیروزی پکن در این رقابت می تواند منجر به ادعای مالکیت آن بر بخش های وسیعی از ماه شود.

نلسون که در حال حاضر نماینده ایالت فلوریدا در مجلس سنا است، هشدار داد احتمال اینکه چین بر غنی ترین مناطق ماه ادعای مالکیت کند، بسیار زیاد است.

وی در گفت و گو با نیویورک پست افزود: «این یک واقعیت است؛ ما در یک رقابت فضایی قرار داریم و بهترین کار این است که مراقب باشیم آنها تحت عنوان تحقیقات علمی بخش هایی از ماه را به کنترل خود در نیاورند».

نلسون در ادامه به آنچه که تجاوز پکن در دریای چین جنوبی خواند، اشاره و اضافه کرد که دولت این کشور به طور معمول ادعاهایی مبنی بر حق حاکمیت بر مناطق متعلق به سایر کشورها دارد.

برنامه فضایی در حال توسعه چین در اوایل سال جاری منجر به ایجاد یک ایستگاه فضایی جدید شد. هم زمان ناسا نیز در حال فعالیت بر روی پروژه آرتمیس (برنامه فضایی بین المللی با هدف فرستادن انسان به کره ماه) خود است.

سرمایه گذاری چین در پروازهای فضایی و سایر فناوری های موشکی در گرماگرم رقابت تسلیحاتی مداوم با آمریکا و روسیه انجام می شود و هر سه کشور در حال توسعه تسلیحات مافوق صوت هستند.

منبع: ایرنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها