تاثیر بازی های آنلاین بر آینده شغلی

گروهی از محققان به رهبری دانشگاه ساری انگلستان و گیم آکادمی رفتار بازیگری ۱۶ هزار و ۳۳ شرکت‌کننده را بررسی کرده‌اند تا دریابند که چگونه بازی‌های آنلاین می‌تواند از برنامه‌ریزی شغلی آینده و آموزش حرفه‌ای بازیکنان حمایت کند.

تاثیر بازی های آنلاین بر آینده شغلی

به نقل از ارث، تا همین اواخر اطلاعات بسیار اندکی در مورد رفتار بازی‌های آنلاین بر اساس بازی‌های واقعی و ارتباط چگونگی علایق شغلی با انواع بازی‌هایی که افراد ترجیح می‌دهند، در دسترس بود اما در حال حاضر گروهی از محققان به رهبری دانشگاه ساری انگلستان و گیم آکادمی این مورد را بررسی کردند.

از شرکت‌کنندگان این تحقیق خواسته شد بازی‌های مختلفی انجام دهند.

دانشمندان ۸۰۰ بازی با تعداد زیاد بازیکن را بررسی کردند و فقط بازیکنانی که برای آن‌ها به جزئیات جنسیت و شغلشان دسترسی داشتند، وارد تحقیق کردند.

تجزیه و تحلیل‌ها نشان داد مهندسان و متخصصان فناوری اطلاعات ترجیح می‌دهند بازی‌های پلت‌فرم پازل را انجام دهند که این موضوع به احتمال زیاد در تقویت مهارت‌های فضایی آن‌ها نقش دارد.

شرکت‌کنندگان در نقش‌های مدیریتی به بازی‌های نقش‌آفرینی اکشن که شامل مهارت‌های سازمانی و برنامه‌ریزی شده بود، علاقه نشان دادند؛ در حالی که متخصصان مهندسی با بازی‌های استراتژی که اغلب به مهارت‌های حل مساله و فضایی نیاز دارند، مرتبط بودند.

کارشناسان همچنین تفاوت‌های جنسیتی قابل‌ توجهی را شناسایی کردند؛ به‌ طوری‌ که مشخص شد زنان ترجیح می‌دهند بازی‌های تک‌نفره انجام دهند و مردان بیشتر در بازی‌های تیراندازی شرکت می‌کنند.

محققان اظهار کردند: با درک اینکه تا چه حد علایق شغلی در بازی منعکس می‌شود، ممکن است بتوانیم به وضوح نشان دهیم که چگونه این علایق با علایق شغلی همسو می‌شود و کارفرمایان را تشویق می‌کند تا ارزش مهارت‌های نرم مرتبط با بازی را درک کنند.

این تحقیق همچنین می‌تواند الهام‌بخش توسعه‌دهندگان بازی باشد تا روی تقویت بیشتر این مهارت‌های نرم در طراحی خود کار کنند.

علاوه بر این مکان‌های یادگیری مانند دانشگاه‌ها می‌تواند به دانشجویان اجازه دهد بازی را به‌ عنوان بخشی از پیشرفت شغلی خود منعکس کنند و در آن بگنجانند و در نظر بگیرند که چگونه بازی می‌تواند در برنامه درسی گنجانده شود تا همسویی بین یادگیری دانشجویان، آرزوهای شغلی و علایق بازی‌های خارج از برنامه را افزایش دهد.

نتایج این مطالعه در مجله Simulation منتشر شده است.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ناشناس
    0

    ببینید که روز به روز به اهمیت و تاثیر مثبت مجازی ها در زندگی واقعی پی میبرند ؛ آنوقت ما میاییم بچه ها و مردم را از آن دور میکنیم تا آگاه و باهوش نشوند.مرگ بر اختاپوس دشمن مردم !

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها