راه اندازی اولین اتوبوس خودران در کره جنوبی

سئول اولین اتوبوس خودران خود را راه اندازی کرد.

راه اندازی اولین اتوبوس خودران در کره جنوبی

سئول اولین خط اتوبوس خودران را به عنوان بخشی از یک آزمایش در جاده‌های خود راه اندازی کرده است، که به گفته مهندسان، هدف آن اطمینان بیشتر ساکنان از این نوع وسایل نقلیه است.

جونگ سونگ گیان، مسئول بخش خودرو‌های خودران در استارتاپ "۴۲ Dot" که توسط "گروه هیوندای" کره جنوبی خریداری شده است، گفت: "این وسایل نقلیه آینده را شکل خواهند داد. "

وی خاطرنشان کرد: این اتوبوس تا حدودی شبیه به «بازی لگو» است، زیرا از قطعات کامپوزیتی ساخته شده است تا هزینه‌ها را کاهش داده و ساخت آن را آسان کند.

وی هدف این شرکت را ارزان و ایمن ساختن این فناوری عنوان کرد و گفت که می‌توان آن را در تعداد زیادی از انواع وسایل نقلیه مانند کامیون‌های حمل و نقل به کار گرفت.

در حال حاضر، اتوبوس جدید به صورت خودکار در مسیری جدید ۳.۴ کیلومتری در اطراف مرکز پایتخت کره جنوبی و زیر نظر یک راننده حرکت خواهد کرد. عبور از مسیر حدود ۲۰ دقیقه طول می‌کشد.

ساکنان می‌توانند پس از رزرو صندلی از طریق اپلیکیشن، از یکی از دو ایستگاه تعیین شده برای آن به صورت رایگان از  اتوبوس استفاده کنند.

جونگ سونگ گیان توضیح داد که اتوبوس برای کار به دوربین و رادار متکی است نه حسگر‌های گران قیمت.در روز راه اندازی خط اتوبوس، تعداد زیادی از رهگذران از طراحی آن متحیر به نظر می‌رسیدند، در حالی که برخی از آن‌ها برای گرفتن عکس از آن و بررسی آن از داخل توقف کردند.

کیم یه هیه ران ۶۸ ساله پس از سوار شدن به اتوبوس گفت: احساس می‌کنم در یک وسیله نقلیه از آینده هستم.

منبع: الیوم السابع

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها