خالکوبی با فناوری نانو؛ ابزار جدیدی که سلامت شما را تحت نظر می‌گیرد

محققان کره جنوبی روی جوهر الکترونیکی مخصوص خالکوبی کار می‌کنند که می‌تواند به عنوان الکترود زیستی برای پایش سلامت به کار برده شود.

خالکوبی با فناوری نانو؛ ابزار جدیدی که سلامت شما را تحت نظر می‌گیرد

محققان موسسه علوم و فناوری پیشرفته کره ( KAIST ) واقع در جنوب غربی سئول روی جوهر خالکوبی الکترونیکی کار می‌کنند که می‌تواند عملکردی مشابه الکترود زیستی داشته باشد و مشکلات مربوط به سلامت را شناسایی کند. در واقع این  خالکوبی  با جوهر الکترونیکی به عنوان ابزاری برای پایش سلامت به کار برده می‌شود.

اگر پروژه این تیم علمی به نتیجه برسد،  کره جنوبی  به زودی می‌تواند از خالکوبی مبتنی بر فناوری نانو به عنوان دستگاهی برای نظارت بر سلامت استفاده کند و افرادی که این خالکوبی را دریافت می‌کنند، می‌‌توانند به ابزار  پایش سلامت  مجهز شوند و هشدارهای مربوط به سلامت خود را دریافت کنند.

خالکوبی الکترونیکی، ابزاری برای پایش سلامت

این ابزار هوشمند جدید به دستگاه  الکتروکاردیوگرام  (ECG) و دیگر حسگرهای زیستی متصل می‌شود و می‌تواند ضربان قلب بیمار و سایر مولفه‌های مربوط به سلامت از جمله سطح گلوکز و لاکتات را پایش کرده و اطلاعات لازم را برای کاربر ارسال کند.

هدف محققان از توسعه این فناوری، استفاده از خالکوبی به عنوان الکترود زیستی برای پایش سلامت است.

«استیو پارک»، مدیر این پروژه تحقیقاتی می‌گوید:«در آینده نزدیک، این ابزار می‌تواند به عنوان یک تراشه بی‌سیم یکپارچه عمل کند و سیگنال‌های بدن را به دستگاه خارجی ارسال کند.»

گفتنی است این پروژه در حال حاضر در مرحله توسعه قرار دارد و تیم تحقیقاتی کره جنوبی امیدوار است که اولین نمونه جوهر الکترونیکی مجهز به  فناوری نانو  را به مرحله آزمایش برساند. ایده‌ای که محققان دنبال می‌کنند می‌تواند برای بسیاری از افرادی که روی بدن خود خالکوبی می‌کنند، جالب توجه باشد و به آنها کمک کند تا بتوانند نظارت لحظه‌ای و دقیقی روی سلامت خود داشته باشند.

موضوع پایش سلامت و  نظارت الکترونیکی  با الکترودهای زیستی طی سال‌های گذشته مورد توجه محققان بسیاری قرار گرفته و محققان کره جنوبی نیز با ایده تبدیل خالکوبی به ابزاری برای نظارت بر سلامت سعی دارند گزینه دیگری در اختیار کاربران قرار دهند.

منبع: دیجیاتو
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها