چطور گوشی موبایل (سامسونگ، شیائومی،آیفون) را به تلویزیون وصل کنیم

خوشبختانه با پیشرفت تکنولوژی و با توجه به نیاز روز مردم سازندگان تلویزیون دائماً در حال ارائه قابلیت و آپشن های جدیدتر هستند. یکی از این قابلیت ها اتصال موبایل به تلویزیون است.

چطور گوشی موبایل (سامسونگ، شیائومی،آیفون) را به تلویزیون وصل کنیم

اگر شما هم تمایل دارید تا بازی، فیلم و یا عکس های خود را بر روی تلویزیون اجرا و تماشا کنید لازم است تا راهکارهای ذکر شده در این مقاله را به کار بگیرید. برای این کار راهکارهای متعددی وجود دارد و شما با توجه به برند و دستگاه خود می توانید از آنها استفاده کنید. البته به منظور به کارگیری این قابلیت بایستی هر دو تجهیز با یکدیگر سازگار باشند. در ادامه به شرح راهکارها خواهیم پرداخت.

اتصال موبایل به تلویزیون با کمک کابل usb (شارژر)

هنگامی که گوشی خود را با کمک سیم رابط usb به Tv متصل میکنید؛ موبایل مثل یک هارد یا فلش شناخته می شود.

به منظور متصل شدن موبایل به تلویزیون می توانید تنها با کمک کابل یو اس بی این عملیات را به راحتی و بدون نیاز به تبدیل کننده و یا آداپتور انجام دهید. برای این کار مسیر زیر را پیش بگیرید.

_ در گام نخست به لیست Developer Options وارد شوید. حالت Usb Debugging را بر روی حالت ON (فعال) قرار دهید.

_ در مرحله بعد یک سوی کابل usb را به گوشی و سمت دیگر آن را به تلویزیون اتصال دهید. هنگامی که این کار را انجام دهید کادری با عنوان Use USB For بر روی صفحه موبایل برای شما نمایش داده خواهد شد. در این مرحله باید گزینه File Transfer را برگزینید. در این وضعیتTV ، موبایل شما را به عنوان یک اس دی کارت یا فلش می شناسد.

_ در آخرین گام برای تماشای تصویر، موزیک و یا ویدئو به تنظیمات تلویزیون رفته و فایل مورد نظر را play کنید. حال می توانید به تماشای فیلم مورد علاقه خود بپردازید.

 

کانکت شدن موبایل به Tv با کمک کابل hdmi  

علاوه بر اتصال موبایل به تلویزیون توسط usb می ‌توانید با کمک کابل hdmi نیز فیلم مورد نظر را در تلویزیون مشاهده کنید. اما در ابتدای مسیر باید مطمئن شوید که موبایل شما از قابلیت MHL حمایت می کند یا نه.

چنانچه موبایل از این قابلیت پشتیبانی کند برای متصل شدن به tv نیازی به خرید تبدیل کننده نخواهید داشت. شما تنها با کمک یک رابط مثل "میکرو usb به hdmi " یا کابل "مبدل تایپ سی به hdmi "می توانید اتصال را برقرار کنید.

اما در کنار تمامی این موارد باید اطمینان حاصل کنید که تلویزیون شما نیز از قابلیت MHL بهره می گیرد یا خیر. برای آنکه مطمئن شوید موبایل و تلویزیون واجد چنین قابلیتی هستند می توانید از دفترچه راهنما کمک بگیرید.

 

اتصال موبایل به تلویزیون با کمک بلوتوث

چنانچه تلویزیون شما سامسونگ و یا سونی باشد می توانید از مراحل زیر کمک بگیرید :

_ در اولین قدم بلوتوث موبایل را فعال کرده و آن را برای اتصال به تلویزیون آماده کنید.

_ به بخش تنظیمات تلویزیون وارد شوید. قسمت "مدیریت از راه دور و تجهیزات جانبی" را انتخاب کنید. بر روی تنظیمات کلیک کرده و سپس حالت "اضافه نمودن بلوتوث" را برگزینید. حال تلویزیون با سرچ کردن بلوتوث های مجاور می تواند با گوشی شما کانکت شود.

_ پس از آن که گوشی شما در لیست بلوتوث های تلویزیون به نمایش گذاشته شد آن را انتخاب کنید. مراحل را گام به گام با تلویزیون پیش ببرید. (چنانچه برای اتصال نیاز به درج رمز بود پسورد بلوتوث خود را وارد کنید.)

_ هنگامی که بلوتوث دو دستگاه با یکدیگر کانکت شدند می توانید ویدئو مورد نظر و یا تصاویر را پخش کنید.

 

اتصال موبایل به TV با کمک قابلیت smart view

چنانچه تلویزیون شما جزء محصولات جدید و به روز می باشد می توانید اتصال موبایل به تلویزیون را با کمک اپلیکیشن نیز انجام دهید.

برای استفاده از این راهکار در ابتدا به پلی استور رفته و برنامه SmartThings را دانلود و بر روی گوشی اجرا کنید. حال مراحل زیر را گام به گام پیش ببرید.

_ هنگامی که برنامه را در موبایل اجرا کردید حال باید مدل TV  خود را انتخاب نمایید.

_ در قسمت بالای صفحه سمت راست یک علامت سه نقطه مشاهده می کنید؛ بر روی آن ضربه زده و حالت   Smart View  را برگزینید. ( ممکن است این گزینه با نام Mirror Screen نیز دیده شود.)

_ چنانچه مراحل را به درستی پیش برده باشید، بر روی صفحه نمایشگر Tv پیامی را تحت عنوان " اشتراک گذاری اطلاعات موبایل" مشاهده خواهید کرد.

_ در آخرین مرحله تنها کافیست حالت Start now را برگزینید. حال گوشی شما به تلویزیون اتصال یافته است.

این روش اغلب برای گوشی سامسونگ کاربرد دارد.

Screenshot_20220521_121815

وصل شدن گوشی آیفون به تلویزیون

چنانچه واجد دستگاه هایی با سیستم عامل IOS هستید می توانید به راحتی آنها را به تلویزیون متصل کنید. این عملیات برای گوشی آیفون و آیپد قابل اجرا می باشد. فرقی ندارد که تلویزیون تان از چه برندی است برای این کار می توانید از دو روش زیر کمک بگیرید.

  • متصل شدن با کمک اپل تی وی
  • متصل شدن با کمک آداپتور Digital AV Adapter / Lightening Digital AV:

اگر قصد دارید تا از روش دوم استفاده کنید باید اول رابط Lightening آداپتور را به درگاه شارژر موبایل خود وصل نمایید. بعد از آن یک سمت کابل hdmi را به TV  اتصال دهید. سمت دیگر آن را به قسمت درگاه    hdmi مبدل Digital AV Adapter وصل کنید. اگر مراحل را به درستی انجام دهید می توانید به آسانی صفحه نمایشگر موبایل خود را بر روی صفحه Tv مشاهده کنید.

 

اتصال موبایل به تلویزیون برای گوشی های سامسونگ

می ‌توانید از سه طریق به شرح زیر اتصال را برقرار کنید :

1_ کابل

نرم افزار MHL Checker را بر روی موبایل اجرا کنید. (مطمئن شوید که تلویزیون و گوشی شما از این برنامه پشتیبانی می ‌کنند سپس کابل را خریداری کنید.)

2_ دانگل وایرلس

اگر گوشی شما از قابلیت mhl پشتیبانی نمی کرد می توانید از این مسیر کمک بگیرید. در این روش دانگل    hdmi را به Tv اتصال دهید. سپس برنامه دانگل را بر روی موبایل خود نصب و اجرا کنید. در نهایت هنگامی که با کمک وای فای به دانگل اتصال یافتید می توانید فیلم و یا تصاویر موبایل خود را بر روی نمایشگر مشاهده کنید.

3_ نرم افزار

به ستینگ موبایل خود رفت و گزینه Software update را انتخاب کنید.

اگر به روز رسانی جدیدی مشاهده کردید آن را انتخاب نمایید تا آخرین ورژن بر روی گوشی شما نصب شود. سایر مراحل را گام به گام طبق دستورالعمل پیش ببرید.

 

وصل شدن گوشی های شیائومی به Tv

بدین منظور می توانید از قابلیت Miracast کمک بگیرید. برای این کار مراحل زیر را انجام دهید :

_ موبایل و تلویزیون خود را به یک وای فای مشترک اتصال دهید.

_ تلویزیون خود را به حالت Wireless Screen Mirroring درآورید. (ممکن است در برندهای مختلف این گزینه نام‌ های دیگری داشته باشد. برای مطمئن شدن از دفترچه راهنما کمک بگیرید.)

_ به بخش تنظیمات گوشی شیائومی خود بروید. حالت Connection & sharing را انتخاب کنید.

_ حال گزینه cast را در موبایل خود سرچ کنید و آن را بر روی حالت on قرار دهید. با فعال شدن این گزینه امکان اشتراک گذاری اطلاعات موبایل به تلویزیون فراهم خواهد شد.

Screenshot_20220521_121734

_ در نهایت اسم تلویزیون خود را در لیست مشاهده شده انتخاب کنید تا تصاویر بر روی Tv به نمایش گذاشته شوند.

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها