پیام رمزآلود زمین به ما آدمیان: «برو»!/ الگوی ابرها به ما چه می گویند؟

آیا زمینِ مادر از تصاویر فضایی می خواهد پیامی به ما بدهد؟

پیام رمزآلود زمین به ما آدمیان: «برو»!/ الگوی ابرها به ما چه می گویند؟

به گزارش خبرفوری به نقل از سایت livescience، ماهواره GOES East در عکس جدید و جالبی که اخیرا از فضای بالای زمین منتشر کرده، گویی تصویر واژه «برو» (GO) بر روی ابرها دیده می شود. این تصویر روز جمعه 6 می (16 اردیبهشت) توسط این ماهواره که بوسیله اداره ملی اقیانوس و اتمسفر شناسی مدیریت می شود، برداشته شده است.

yCku7FjdE5BtyXvshnJPge-970-80

یکی از کارکنان ماهواره NOAA  با اشتراک عکس فوق در توئیتر نوشت: «وقتی این تصویر جالب را در ابرهای استراتوکومولوس دریایی در ساحل شیلی دیدم که حرف «G» بر روی ابرها نقش بسته، بسیار شگفت زده شدم.»

نکته جالب و خنده دار دیگر اینکه زمان روئیت این تصویر جمعه بود و اگر حروف «T»، «I» و «F» را به تصویر بیافزاییم این عبارت مشهور اانگلیسی می شود که: خدا را شکر که امروز جمعه است! (TGIF (Thank God It's Friday))

G9ZKW7ecSjAYgEhrxuLacM-970-80

در توئیتی دیگر آمده است که اگر تصویر را زوم کنید کلمه جالبی نمایان می شود و آن «برو» (Go) است که با نگاهی طنزآمیز به موضوع، انگار ابرها ما را دعوت می کنند که تعطیلات را در آمریکای جنوبی بگذرانیم و یا اینکه چند صباحی از زمین برویم و آنرا تنها بگذاریم!

اما در واقع، این تصویر نمایانگر هیچ کدام از پیام های فوق نیست. به دیدن شکل های آشنا و شناخت پذیر در ابرها یا دیگر چیزهای غیر مرتبط، پاریدولیا ( Pareidolia) گویند (شاید بتوان در فارسی گفت پنداراِنگاری) که نوعی توانایی مغز آدمی است در اینکه در شکل های تصادفی و غیرمرتبط، الگوهای آشنایی می بیند.

به طور مثال، تصویر زیر که به نام «چهره ای در مریخ» مشهور است، یکی از نمونه هاست که انگار شخصی در مریخ دارد به فضا نگاه می کند و یا تصاویر اسکلت ها در سحابی های آسمانی که همه نمونه هایی از پدیده روانشناختی پاریدولیا هستند.

R3500404-Viking_1_image_of_face-like_land_formation_on_Mars

اگرچه واژه «برو» بر روی ابرها یک تصویر تصادفی از شرایط جوی در آن مکان- زمان خاص و مثالی دیگر از پدیده پاریدولیا است اما به عنوان سرگرمی می توان گفت که گویی زمینِ مادر می خواهد با ما ارتباط برقرار کند!

مترجم: امین پاکزاد

منبع: خبر فوری
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 7
  • حمید
    1

    شاید هم زمین به ستوه آمده از رنجی که از ما مردمان می‌برد، می‌خواسته گفت «برو گمشو»
    "Go away" یا "Get lost" که دست از آزار من زمین برنمی‌دارید!

  • ناشناس
    1

    شایدم خواسته به فارسی بگه زمین را گوه گرفته

  • رزمنده سابق
    3

    ما که فقط عکس خمینی را در ماه دیدیم !!!! این شدیم .

  • ناشناس
    1

    مثل شیره درخت که تو ایران میگن خون ازش میاد و خودشون دخیلش میکنن

  • ناشناس
    2

    خیلی باحاله عالیه

  • صندلی گردان
    0

    من یکی که عااااااااشق این دولت سیزدهم جناب دکترررر رییسی هستم . 400 هزار تومن یارانه دادن که فقط شده پول دبه 5 کیلویی روغن . الباقی چیزهایی که گرونتر کردن رو خودم باید متضرر باشم

  • محمد
    0

    کامنت هارو میبینم میخندم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها