درون هتل فضایی که در سال ۲۰۲۵ افتتاح خواهد شد

شرکت فضایی Orbital Assembly قرار است هتلی شیک با نمایی از منظومه شمسی را برای سفر به فضا آماده کرده و از آن تا سال ۲۰۲۵ میلادی رونمایی کند.

درون هتل فضایی که در سال ۲۰۲۵ افتتاح خواهد شد

به گزارش سی ان ان، این شرکت مستقر در ایالات متحده اطلاعات و مفاهیم جدیدی را برای ایده هتل فضایی خود فاش ساخته است که طرح‌های آن از سال ۲۰۱۹ میلادی در مدار قرار گرفته اند.

این مفهوم آینده نگرانه که ابتدا توسط شرکت کالیفرنیایی طراح و سازنده Gateway Foundation و سپس ایستگاه فون براون (Von Braun) نامیده شده از چندین ماژول تشکیل شده است که توسط محورهای بالا برنده به یکدیگر متصل شده‌اند که چرخی در حال چرخش به دور زمین را تشکیل می‌دهند. این پروژه اکنون توسط Orbital Assembly Corporation یک شرکت ساخت و ساز فضایی که ارتباط خود را با Gateway قطع کرده تحت نظارت قرار گرفته است.

شرکت Orbital Assembly قرار است دو ایستگاه فضایی را با محل اقامت گردشگری به فضا بفرستد: ایستگاه وویجر با طرح اصلی تغییر نام یافته اکنون قرار است ۴۰۰ نفر را در خود جای دهد و در سال ۲۰۲۷ افتتاح شود در حالی که ایستگاه مفهومی جدید پایونیر با ظرفیت ۲۸ نفر می‌تواند تنها ظرف مدت سه سال عملیاتی و راه اندازی شود.

هتل فضایی

شرکت Orbital Assembly اعلام کرده که هدف‌اش راه اندازی یک «پارک تجاری» فضایی برای دفاتر و هم چنین ایجاد فضایی برای گردشگران است. تحقق گردشگری فضایی نزدیک‌تر از هر زمان دیگری به نظر می‌رسد. طی سال گذشته، «ریچارد

برانسون» بنیانگذار میلیاردر ویرجین از طریق شرکت ویرجین گالاکتیک به فضای زیر مداری سفر کرد در حالی که «ویلیام شاتنر» بازیگر سریال پیشتازان فضا با فضاپیمای نیوشپرد شرکت بلو اوریجین مسن‌ترین فردی بود که به فضا سفر کرد.

هتل فضایی

با این وجود، هنوز قیمت هر سفر فضایی باورنکردنی و سرسام‌آور است و تصور آن که تعطیلات سالانه خود را در خارج از سیاره سپری کنیم برای بسیاری از ما دشوار خواهد بود. «تیم آلاتوره» مدیر عامل Orbital Assembly اما فکر می‌کند که با رونق گرفتن گردشگری فضایی این مانع برطرف خواهد شد.آلاتوره در مصاحبه‌ای تازه با «سی ان ان» گفته بود: «هدف همواره این بوده که امکان زندگی، کار و شکوفایی تعداد زیادی از مردم در فضا را فراهم سازیم».

هتل فضایی

آلاتوره می‌گوید فضاهای اداری و امکانات تحقیقاتی در ایستگاه‌های وویجر و پایونیر اجاره داده خواهند شد. آلاتوره می‌گوید این یک بازی برد – برد برای شرکت Orbital Assembly است زیرا بسیاری از اهداف کوتاه مدت آن وابسته به بودجه هستند.

این شرکت هر دو ایستگاه را شبیه یک چرخ در حال چرخش در مدار زمین طراحی کرده است. آلاتوره در مصاحبه‌ای در سال ۲۰۱۹ میلادی با «سی ان ان» از ایستگاه وویجر به مثابه یک سطل آب در حال چرخش یاد کرده بود. او می‌گوید: «ایستگاه می‌چرخد محتویات ایستگاه به سمت محیط ایستگاه سوق پیدا می‌کند شبیه وضعیتی که می‌توانید یک سطل آب را بچرخانید و آب به داخل سطل فشار می‌آورد و در جای خود باقی می‌ماند. در نزدیکی مرکز ایستگاه گرانش مصنوعی (به ایجاد نیروی اینرسی گفته می‌شود که معمولا به وسیله ایجاد چرخش صورت می‌پذیرد. گرانش مصنوعی از طریق چرخش به علت نیروی گریز از مرکز تولید شده در یک قاب چرخشی تامین می‌شود) وجود نخواهد داشت اما با حرکت به سمت بیرون ایستگاه احساس گرانش افزایش خواهد یافت».

هتل فضایی

آلاتوره اخیرا گفته بود که ایستگاه پایونیر کوچک‌تر خواهد بود و سطح گرانش آن نیز متفاوت است. او می‌گوید هنوز در آن ایستگاه چیزی وجود خواهد داشت که از آن تحت عنوان «آرامش گرانش مصنوعی» یاد می‌کند که مناسب برای شرایطی چون دوش گرفتن، توانایی خوردن و نوشیدن در حالت نشسته است با این وجود، فضاهایی با گرانش کمتر اجازه می‌دهند تا شرایطی سرگرم کننده‌تر فراهم شوند.

آلاتوره که سابقه‌ای در معماری نیز دارد پیش‌تر گفته بود که زیبایی‌شناسی در طراحی هتل الهام گرفته از فیلم «۲۰۰۱: یک ادیسه فضایی» ساخته «استنلی کوبریک» بود که او آن را «تقریبا طرحی از کارهایی که نباید انجام داد» نامید.

او گفته بود: «من فکر می‌کنم هدف» استنلی کوبریک «برجسته ساختن شکاف میان فناوری و بشریت بود. بنابراین، به طور هدفمند ایستگاه‌ها و کشتی‌ها را بسیار استریل، تمیز و بیگانه ساخت».

هتل فضایی

نام اصلی هتل فضایی که «ایستگاه فون براون» است بدین خاطر انتخاب شد که این مفهوم از طرح‌های ۶۰ساله «ورنر فون براون» مهندس هوافضا که در ابتدا در آلمان و سپس در امریکا پیشگام فناوری موشکی بود الهام گرفته شد. زمانی که فون براون در آلمان زندگی می‌کرد در برنامه توسعه موشکی نازی‌ها مشارکت داشت. بنابراین، نامگذاری هتل فضایی به نام او یک انتخاب بحث برانگیز بود.

«جان بلینکو» مدیر عامل سابق Orbital Assembly که دیگر با آن شرکت ارتباطی ندارد در مصاحبه‌ای با «سی ان ان» در سال ۲۰۲۱ گفته بود: «ایستگاه واقعا درباره او نیست. این بر اساس طراحی اوست و ما مشارکت او در علم و فضا را دوست داریم».

ایستگاه فضایی بین المللی در گذشته میزبان گردشگران بوده است از جمله «دنیس تیتو» اولین گردشگر فضایی جهان که در سال ۲۰۰۱ میلادی به آنجا سفر کرد. با این وجود، آلاتوره می‌گوید ایستگاه فضایی بین المللی در وهله نخست مکانی برای کار و تحقیق است و هتل فضایی Orbital Assembly جایگاه متفاوتی دارد.

او می‌گوید: «این طور نیست که شما به یک کارخانه یا به یک مرکز تحقیقاتی می‌روید. در عوض، باید شبیه یک» رویای علمی تخیلی «باشد. این یک فضای راحت است که در آن احساس می‌کنید در خانه خود هستید».

هتل فضایی

از آنجایی که میلیاردرها هزینه زیادی را صرف سفرهای فضایی می‌کنند واکنش‌های منفی علیه گردشگری فضایی نیز رو به افزایش است و بسیاری از مردم معتقدند که این پول می‌تواند بر روی زمین بهتر و برای اقدامات مفیدتری خرج شود.

«آلاتوره» در پاسخ به این انتقاد اشاره می‌کند که «بسیاری از فناوری‌های تغییر دهنده زندگی» از اکتشافات فضایی مانند جی پی اس الهام گرفته اند.

علیرغم آن که هزینه بلیت سفر فضایی در حال حاضر گران است آلاتوره می‌گوید گردشگری فضایی تنها مختص میلیاردرها نخواهد بود.

او می‌گوید: «ما هر کاری از دست‌مان بر می‌آید انجام می‌دهیم تا فضا را برای همه و نه صرفا برای ثروتمندان قابل دسترسی سازیم».

آلاتوره می‌گوید علاوه بر هزینه موانع دیگری نیز برای ایجاد یک جامعه فضایی وجود دارند از جمله تعیین میزان گرانش مصنوعی مورد نیاز و هدایت دستورالعمل‌های فعلی پیرامون قرار گرفتن در معرض تشعشعات فضایی.

با این وجود، از آنجایی که گردشگران لزوما بیش از دو هفته در فضا نمی‌مانند «آلاتوره» پیشنهاد می‌کند که این امر بر بازدیدکنندگان تاثیر نمی‌گذارد و بیش‌تر برای کسانی که در ایستگاه‌ها کار می‌کنند مشکل ساز خواهد بود.

هتل فضایی

«جفری ا. هافمن» فضانورد سابق ناسا که اکنون در بخش هوانوردی و فضانوردی‌ام آی تی کار می‌کند سال گذشته به «سی ان ان» گفته بود که یک مانع بزرگ برای گردشگری فضایی ترس از ایمنی خواهد بود. در همین حال «آلاتوره» فکر می‌کند گردشگری فضایی تازه آغاز شده و در ابتدای راه است. او می‌گوید: «برای افرادی که نسبت به گردشگری فضایی موضعی مخالف یا همراه با تردید دارند آنچه من همواره گفته‌ام این است که به ما زمان بدهید. این اتفاق رخ خواهد داد. گردشگری فضایی یک شبه اتفاق نخواهد افتاد. تنها منتظر ما باشید ما این موضوع را به شما اثبات خواهیم کرد. ما به شما نشان خواهیم داد که گردشگری و سفر فضایی چیست. همان طور که پیش می‌رویم این کار را انجام می‌دهیم و سپس شما می‌توانید براساس آن قضاوت کنید».

منبع: فرارو
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها