ثبت یک ربات پنگوئن در کتاب رکورد‌های گینس!

ربات "پنگوئن چان" که از پنج عروسک پنگوئن ساخته شده است، توانسته در مدت یک دقیقه ۱۷۰ پرش انجام دهد و نام خود را با عنوان "بیشترین پرش‌های یک ربات در ۱ دقیقه" در کتاب گینس به ثبت رسانده است.

ثبت یک ربات پنگوئن در کتاب رکورد‌های گینس!

با توسعه فناوری ربات‌ها نیز روز به روز پیشرفته‌تر می‌شوند. دانشمندان دائما در تلاشند تا ربات‌ها را مفیدتر کنند و بسیاری از فعالیت‌های انسانی را به آن‌ها بسپارند. امروزه ربات‌ها می‌توانند کار‌های سختی مانند آشپزی و تمیز کردن زباله‌ها را انجام دهند. برخی چیز‌ها ممکن است به ظاهر ساده به نظر برسند، اما ممکن است در آینده به پیشرفت‌های جالبی منجر شوند.

یک مثال خوب برای این موضوع ربات «Penguin-chan» است. Penguin-chan یک ربات پنگوئن است که توسط یک شرکت ژاپنی طراحی شده است. رکورد طناب زدن این ربات به تازگی در کتاب گینس به ثبت رسیده است. این ربات که از پنج عروسک پنگوئن ساخته شده است، توانسته در مدت یک دقیقه ۱۷۰ پرش انجام دهد.

شرکت سازنده این ربات RICOH نام دارد؛ این شرکت در زمینه تولید دستگاه‌های کپی و تجهیزات اداری تخصص دارد. ربات "پنگوئن چان" در اوایل ماه مارس با حضور داور رکورد‌های جهانی گینس مورد آزمایش قرار گرفت. پس از چندین آزمایش داور گینس تایید کرد که " پنگوئن چان" در مدت ۶۰ ثانیه ۱۷۰ بار از روی طناب پریده است و این رکورد را به عنوان "بیشترین پرش‌های یک ربات در ۱ دقیقه" به ثبت رسانده است.

این روز‌ها افراد زیادی در تلاشند تا بر محدودیت‌ها غلبه کرده و جایگاهی در کتاب رکورد‌های گینس به دست آورند. جالب است بدانید که اکنون ربات‌ها نیز در این رقابت جالب جای خود را باز کرده اند. این مطمئنا آخرین رکورد شکسته شده توسط یک ربات نخواهد بود و ما مطمئن هستیم که این چیز‌های کوچک می‌توانند زمینه‌هایی برای پیشرفت بیشتر ربات‌ها در آینده نزدیک فراهم کنند.

منبع: فرارو
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها