فضاپیمای ناسا ایستگاه فضایی را به مقصد زمین ترک کرد

فضاپیمای «کرو دراگون» از ایستگاه فضایی جدا شد و روز دوشنبه ۲۴ ژانویه در سواحل فلوریدا روی زمین فرود می آید.

فضاپیمای ناسا ایستگاه فضایی را به مقصد زمین ترک کرد

بر اساس گزارش اسپیس، فضاپیمای تدارکاتی و بدون سرنشین Dragon CRS-۲۴ در روز یکشنبه ۲۳ دسامبر پس از یک ماه اتصال به آزمایشگاه در مدار از ایستگاه فضایی بین المللی جدا شد. این فضاپیما که با بیش از ۲ تن تجهیزات بارگیری شد، پس از دو روز تاخیر به دلیل شرایط نا مساعد آب و هوایی در محل فرود، ایستگاه فضایی را به مقصد زمین ترک کرد. این فضاپیما قرار است روز دوشنبه در سواحل غربی فلوریدا روی زمین فرود بیاید.

تام مارشبرن فضانورد ناسا، هنگام باز شدن کپسول اسپیس ایکس از ایستگاه رادیویی کنترل ماموریت جدا سازی فضاپیمای دراگون را تایید کرد. دراگون و ایستگاه در آن زمان در بالای اقیانوس آرام جنوبی در حال حرکت بودند. کرو دراگون، حامل بیش از ۴۹۰۰ پوند (۲۲۰۰ کیلوگرم) نتایج آزمایش‌های علمی و سایر تجهیزات ایستگاه بین المللی به زمین است.

اسپیس ایکس فضاپیمای Dragon CRS-۲۴ را در ۲۱ دسامبر به فضا پرتاب کرد تا بیش از ۲۹۰۰ کیلوگرم تجهیزات، امکانات علمی و سایر سخت افزار‌ها را به ایستگاه فضایی تحویل دهد. این فضاپیما در ۲۳ دسامبر به ایستگاه فضایی رسید.

فضاپیمای دراگون قبلا در ایستگاه فضایی حضور داشته است. اسپیس ایکس در ژوئن ۲۰۲۱ از این فضاپیما برای تحویل محموله ناسا استفاده کرد. پس از بازگشت به زمین در روز دوشنبه، تیم‌های اسپیس ایکس کپسول را با کشتی‌های خود بازیابی کرده و محموله‌های علمی و تجهیزات داخل آن را به ناسا تحویل خواهند داد. یکی از وسایل قدیمی که توسط این فضاپیما به زمین بازگشته، ماژول میکروسکوپ نوری یا LMM است که از سال ۲۰۰۹ در ایستگاه فضایی مورد استفاده قرار گرفته بود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها